Sosyal medya

YouTube

YouTube’dan Super Bowl İçin Özel Uygulama: Adblitz

YouTube, Amerika’nın en büyük reklam organizasyonlarından biri olan Super Bowl reklamları için Adblitz portalını hayata geçirdi.

Dünyanın en popüler video mecrası olan YouTube, reklam işini de geliştirmeye devam ediyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde gerçekleştirilen en büyük spor organizasyonu olan Super Bowl ise aynı zamanda küresel markalar için muhteşem bir fırsat anlamına geliyor. Bu etkinlikte markalar yarıtıcı reklamları ile kıyasıya yarışırken, aynı zamanda bu reklamlarda yer almak için ise oldukça yüksek bütçeler de ayırıyorlar. Bu durumun farkında olan YouTube ise Adblitz adını verdiği portalı ile Super Bowl reklamları için ayrı bir bölüm açmış oldu.

YouTube Adblitz

Buradaki bağlantıdan ulaşabileceğiniz Adblitz’te Super Bowl reklamlarına yer verirken, Groupon, Sprint, Pringles, Amazın, Hulu ve Budweiser gibi markaların yaratıcı işlerine göz atabilirsiniz. Aynı zamanda “Cheer” adındaki oylamasını da devreye sokan YouTube, görünüşe göre bu oylama sonucunda 7 Şubat tarihinde Super Bowl 2018’in en beğenilen reklamını da duyuracak. Aynı zamanda markaların reklamlarını sadece ABD televizyonlarında değil, tüm dünyada görülmesini sağlamış olacak.

Teknolojiye olan tutkusunu Hardware Plus'ta meraklılarına aktarıyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Diğer

Google, ırkçılığa karşı mücadele edenleri destekliyor!

Yazan:

Google

Google, birkaç gündür büyük olaylara gebe olan ırkçılık karşıtı gösterileri destekleme kararı aldı. Firma ırk eşitliğini savunduklarını bildiren bir mesaj yayınladı.


İlginizi çekebilir; Zoom ücretli kullanıcıları için uçtan uca şifreleme getiriyor!


Google ırkçılığa karşı net tavır sergileme kararı aldı!

ABD’de George Floyd‘un ölmesi ile gündeme gelen ve büyük protestolara sebep olan ırk eşitliği konusu, firmalar tarafından da ele alınmaya başlandı. Google da bu konuda aksiyon alarak ırkçılığa karşı takındığı tavrı gösterdi. Firma, Google arama motorunu kullanan kişiler için ekrana bir adet mesaj ekledi. Mesajda, ırkçılığa karşı her zaman eşitliği savunduklarını yineleyen firma, bu konuda mücadele eden herkesin yanında olduklarını yineledi. Mesaj herhangi bir link içermez iken, siyah kurdele ve yazılı metin içeren bir “Doodle” olarak görüntülendi.

Tüm bu olanların yanı sıra, YouTube da ırkçılığa ve sosyal adaletsizliğe karşı mücadeleye destek verme kararı aldı. Google‘ın alt firmalarından olduğu için bu tarz bir hamlenin şaşırtıcı olmadığı görülmekte. Ayrıca firma ırkçılığa, şiddete ve sosyal adaletsizliğe karşı tam 1 milyon dolar bağışta bulunacaklarını belirtti ve Twitter profil resimlerini kararttı. Olayları yakından takip edip ciddi aksiyonlar alan Google, Android 11 için düzenlenecek etkinliğinin de ertelendiğini duyurdu. Kutlama yapmak için uygun zaman olmadığını belirten firma, etkinlik için yeni bir gün vermedi. Bakalım Google gibi başka firmalardan da destek gelecek mi bekleyip göreceğiz.

Devamını oku

Genel

YouTube Music, “keşfet” özelliği duyuruldu!

Yazan:

YouTube

YouTube, kendi müzik platformu olan YouTube Music için yeni bir özellik getiriyor. Uygulama artık rakiplerinde de yer alan “keşfet” özelliğine sahip.


İlginizi çekebilir; YouTube Covid-19 ve 5G teorilerine müdahale edecek!


YouTube Music Keşfet özelliğine kavuşuyor!

YouTube müzik platform rekabetinde geri kalmamak için çalışmalarını devam ettiriyor. YouTube Music için umutlarını sürdüren firma, uygulamanın geliştirilmesi için yoğun mesai harcıyor. Bu mesainin meyvelerinden olan keşfet özelliği artık uygulama içerisine yerleştirildi. Kullanıcılar keşfet sekmesine girdiklerinde ilk olarak yeni çıkan albümler, şarkılar veya yayınlar ve müzik tarzları ile karşılaşacaklar. İlk kısım olan yeni çıkanlar bölümü dinlediğiniz müziklerin geçmişine göre öneriler sunacak. Müzik tarzları kısmı ise Google tarafından, yeni müzikler bulmanız için ayarlanmış. Ayrıca başka kullanıcıların oynatma listelerine de rahatça ulaşabileceksiniz. Bu yeni özellikler sayesinde artık kullanıcıların yeni çıkan şarkılara ve kategorilere daha kolay ulaşabilmeleri hedefleniyor. Normalde “Hotlist” sekmesi yerine gelen bu özelliğin kullanıcılara kolaylık sağlaması umuluyor.

YouTube Music

Yeni eklenen özellikle artık kullanıcıların daha fazla oynatma listesine ve müzik tarzına kolayca ulaşması bekleniyor. Güncelleme ile gelecek yeni özellik IOS ve Android cihazlar dışında masaüstü versiyonu içinde ilerleyen zamanlarda yer alacak. Yakın zamanda şarkı sözlerini görüntüleme özelliğine de kavuşan uygulama, müzik platformlarının oluşturduğu rekabette geri kalmamaya çalışıyor. Hali hazırda büyüyen bir endüstrinin içerisinde YouTube gibi bir firmanın olmaması düşünülemezdi zaten. Bakalım YouTube ilerleyen zamanlarda hangi yeni özellikleri kullanıcıları ile buluşturacak.

Devamını oku

Apple

Müzik platformları büyümeye devam ediyor.

Yazan:

Müzik yayınlayan platformlar piyasa halinde büyümeye devam ediyor. %32 oranında gerçekleşen büyüme karşısında piyasanın lideri hala Spotify!


İlginizi çekebilir; Samsung Camera Controller ile saatiniz üzerinden kamera kontrolü!


Spotify liderliğini koruyor!

Küresel müzik piyasası her anlamda büyümeye devam ediyor. İşin sanat kısmını bir kenara bırakırsak, müzik yayın platformları da güçlenmeye devam ediyor. Artık günlük hayatımızda olmazsa olmaz haline gelen Spotify, iTunes gibi uygulamalar küresel çapta hızla büyümekte. Counterpoint isimli internet sitesinde yer alan araştırmaya göre, müzik yayın platformlarının oluşturduğu piyasa bir önceki senenin verileri baz alındığında %32‘lik bir büyüme kaydetmiş. Bu büyüme oranlarının ardından piyasada en çok abonesi olan Spotify birinciliğini korurken onu, Apple Music ve Amazon Music takip ediyor. Aktif abone sayısını piyasanın %35‘i civarında tutan Spotify kendi içerisinde de %23‘lük bir büyüme gerçekleştirmiş durumda. Ancak araştırmacıların takdirini toplayan platform Apple Music oldu. Apple Music, rakiplerine oranla daha az kullanıcıya ulaşmasına rağmen, kendi içerisinde %31‘lik bir büyüme gerçekleştirerek abone sayısında ciddi bir artış yakaladı. Apple‘ı takip eden Amazon Music ise aktif abone oranını %15 seviyelerine getirdi. Piyasaya yeni yeni giren YouTube Music de %6‘lık pay ile ilerlemesini sürdürüyor.

Müzik platformları

Bu paralı abonelik sistemlerini yaklaşık 358 milyon insanın kullandığını belirten araştırma, bu sayının 2020 sonunda normalden %25 daha fazla artış göstereceği belirtilmiş. Buna en büyük sebep olarak da Corona virüsü gösterilmiş. Salgın hastalık nedeniyle önümüzdeki sene en az 450 milyon insanın bu sistemin aktif kullanıcısı olacağı iddia ediliyor. Bakalım ilerleyen zamanlarda Spotify‘ın liderliğini elinden alabilecek firma ve platform çıkacak mı, bekleyip göreceğiz?

Devamını oku