Sosyal medya

YouTube

Youtube meydan okumaları ve şakaları yasaklıyor

Youtube

Youtube tehlikeli eşek şakalarına (prank) ve meydan okumalara (challange) karşı tutumunu katılaştırdı.


İlginizi çekebilir: YouTube Türkiye’nin 2018’de en çok izlenen videoları


Youtube gözünüzün yaşına bakmayacak

Youtube camiasının doğasına her ne kadar bu tarz davranışlar yer etmiş olsa da Bird Box, ateş ve deterjan yeme meydan okumalarının doğurduğu can sıkıcı sorunlardan sonra firma masaya yumruğunu vurmaya karar verdi.

İnternet devi içerik üreticileri için topluluk kurallarını tehlikeli eşek şakalarına ve meydan okumalara karşı yeni bir bölüm ile beraber güncelledi:

Youtube pek çok sevilen meydan okumaların ve eşek şakalarının yurdu ama komik olan şeylerin aynı zamanda zararlı veya tehlikeli olamadığından emin olun…

Daha detaylı olarak ise sık sorulan sorular kısmında internet devi, spesifik olarak çok tehlikeli veya beraberinde ölüm riski taşıyan eylemleri yasakladığını belirtti.

Bir başka yasaklanan şaka türü ise insanların tehlikede olduğunu düşünmesine sebep olan şakalar. Mesela ev istilası, arabadan ateş açma veya çocukların duygusal sorunlar yaşamasına sebebiyet verebilecek şakalar.

Bu şakaları izlerken çoğu zaman gerçek mi yoksa önceden planlanmış mı olduğunu ayırt etmek zor olabiliyor. Zaten video paylaşım platformu da yasaklamaları getirirken bu konuda bir ayrım da yapmıyor.

Şirket paylaşım yapanlara iki aylık bir süre vereceğini bu sürede eski videoların kaldırılması istediğini ve yeni videoların cezalandırılmayacağını ama yine de süre bitmeden kaldırılacağını belirtti.

Geçen hafta Birleşik Devletler’in Utah eyaletinde bir kaza meydana gelmişti. Polis meydana gelen kazadan araba kullanırken Bird Box meydan okuması yapıp gözlerini bağlayan 17 yaşındaki kızı sorumlu tutmuştu.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Oyun

Youtube 2019 için en çok izlenen oyunlar listesini yayınladı!

Yazan:

Minecraft ve Fortnite’ın başı çektiği 2019 en çok izlenen oyunlar listesi Youtube tarafından yayınlandı. Video paylaşım devi her yıl,yılın özeti olarak kullanıcılara sunduğu Youtube Rewind 2019 verilerini yayınladı.


İlginizi çekebilir; The Outlast Trials çevrimiçi oynanabilecek!


 

Aile dostu yapısıyla bilinen Minecraft listede birinciliğiyle bu sene de kendinden bahsettirdi. Hintli T-Series ile verdiği birincilik mücadelesiyle hatırlayacağımız PewDiePie, Minecraft’ın bu dirilişine haziran ayında yayınladığı video ile büyük bir katkıda bulunmuştu. Listede ikinci sırada ise geçtiğimiz sene “En çok kazanan oyun” ünvanına sahip Fortnite yer aldı.

Fortnite’ın rakibi ve bu yıl 860 milyon dolar gelir elde eden PUBG MOBILE ise listede altı numara olarak kendine yer buldu, onun gerisinde 10. Yıl kutlamalarıyla ve yeni duyurularıyla gündemde kendine sık sık yer bulan Riot Games’in oyunu “League of Legends” yedinci numarada boy göstererek MOBA alanında bir dev olduğunu tekrar kanıtladı.

PUBG Mobile İndir

Listenin tamamı ise şu şekilde;

1.Minecraft
2.Fortnite
3.Grand Theft Auto
4.Garena Free Fire
5.Roblox
6.PUBG MOBILE
7.League of Legends
8.PlayerUnknown’s Battlegrounds
9.Brawl Stars
10.Mobile Legends:Bang Bang

Geçtiğimiz yıl Rewind 2018,izleyiciler tarafından eleştiri bombardımanına tutulmuş ve Youtube tarihinin en çok dislike alan videosu olarak hafızalarımıza kazınmıştı. 2019 Youtube Rewind videosunun ise yarın yayınlanacağı açıklandı.

Peki siz 2019 Youtube Rewind En çok izlenen oyunlar listesi hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Devamını oku

YouTube

YouTube küçük resimleri artık daha büyük!

YouTube kucuk resimleri artik daha buyuk kapak

Twitter ve Reddit‘te dün sabahtan itibaren yer alan bazı ekran görüntülerine göre, YouTube ana sayfasındaki videoların küçük resimleri daha büyük hale geliyor. İddiaların paylaşıldığı sitelerdeki insanların yorumlarına bakılırsa, insanlar bu değişiklikten pek hoşlanmamış görünüyor.


İlginizi çekebilir: Rakamlarla YouTube platformu


Aşağıda örneğini görebileceğiniz gibi, YouTube ana sayfasının tasarımı değişime uğradı. Videolar artık kategorilerine göre gruplandırılmıyor. İnsanlar ana sayfada dolaşırken bir satırda daha az video görüyor ve ayrıca küçük resimler fark edilir şekilde daha büyük görünüyor. Bu yazı yazılırken YouTube ana sayfasını kontrol ettik ancak yeni tasarım değişikliğini henüz göremedik. Şu an için bu değişiklik test aşamasında ve kaç kişinin deneyimleyebildiği bilinmiyor. Bir YouTube marka yüzü ise: “Şu anda kullanıcılarımızın izleme deneyimini geliştirmek için yeni bir ana sayfa düzenini test ediyoruz” şeklinde konuştu.

YouTube kucuk resimleri artik daha buyuk

Test aşamasındaki bu yeni düzeni deneyimleyebilen bazı kullanıcılar, ana sayfadaki küçük resimlerin büyümesinin ardından artık sayfayı aşağıya kaydırmada zorlandıklarını ve beğenmediklerini ifade etti. Diğer bazı kullanıcılar ise, bu değişikliği kafa karıştırıcı ve düzensiz buldu.

Reddit‘teki bazı popüler YouTube içerik üreticileri, bu yeni tasarımın mobilden ilham alan bir çizgide olduğunu ifade etti. YouTube, mobil versiyonunda küçük resimleri daha görünür kılmak için büyük tutuyordu ve aynı durumu masaüstü versiyonuna da taşımış oldu. Ancak bir içerik üreticisinin beyanına göre, bu değişiklik masaüstü versiyona adapte edilince karmakarışık olmuş. YouTube‘un bu tasarım değişikliğinin amacı, göze daha çok hitap eden bir görünüme sahip olmak ve bu tasarımı henüz herkesin kullanımına sunmadan, kullanıcıların tepkilerini ölçmek olabilir.

Devamını oku

YouTube

Rakamlarla YouTube platformu

Rakamlarla YouTube kapak

YouTube, dünyanın en popüler video paylaşım sitesi ve bununla beraber dünyada en çok ziyaret edilen ikinci internet sitesi. Bunları bilmeniz çok da şaşırtıcı değil. YouTube ile alakalı daha önceden bilmediğiniz istatiksel verileri sizler için derledik. Bu istatistikler arasında YouTube‘daki aylık kullanıcı sayısına, YouTube‘un piyasa değerine, en çok kazanan YouTube fenomenine ve diğer birçok bilgiye yer verdik.


İlginizi çekebilir: Youtube Premium, 1080P video indirme desteğine kavuşuyor


2 milyar aylık kullanıcı

YouTube, bu sene yeni bir dönüm noktasına ulaştı. YouTube, kayıtlı aylık 2 milyar kullanıcı sayısını geride bıraktı. Bu çılgın rakam, dünya nüfusunu oluşturan rakamın neredeyse dörtte biri anlamına geliyor. Elde edilen bazı raporlara göre, bu rakamın %62‘sini erkekler, %38‘ini ise kadınlar oluşturuyor.

Rakamlarla YouTube 1

Dakikada 500 saatlik yeni içerik

Birkaç ay önce Google, YouTube‘a her dakikada bir 500 saatten fazla içerik yüklendiğini açıkladı. Bu, saatte 30 bin ve günde 720 bin saat anlamına geliyor. Bu rakamları aklınızda canlandırmak isterseniz, YouTube‘a bir günde yüklenen içeriği yaklaşık 82 yıl boyunca kesintisiz izlediğinizi hayal edin.

Rakamlarla YouTube 2

1.65 milyar dolarlık satın alma fiyatı

YouTube, 3 eski PayPal çalışanı Jawed Karim, Chad Hurley ve Steve Chen tarafından 2005 yılında kuruldu. Alan adının 14 Şubat 2005’te aktif hale gelmesine rağmen, bu platforma ilk video aynı yıl içerisinde, 23 Nisan’da yüklendi. Kısa vadede başarıya ulaşan YouTube, Kasım 2006’da Google tarafından 1.65 milyar dolara satın alındı.

Rakamlarla YouTube 3

140 milyar dolarlık piyasa değeri

Google‘ın 2006’da 1.65 milyar dolara satın aldığı YouTube, bazı raporlara göre yıllık 20 milyar dolar gelir elde ediyor ve platformun değeri şu an için 140 milyar dolardan fazla. Bu rakam YouTube‘u, 150 milyondan fazla ücretli abonesi olan Netflix‘in hemen yanına koyuyor.

Rakamlarla YouTube 4

En çok görüntülenen video

Luis Fonsi ve Daddy Yankee tarafından çıkarılan Despacito şarkısının klibi şu an YouTube‘da en çok görüntülenme sayısına sahip video konumunda. Bu yazı yazılırken 6.374.213.358 görüntülenme sayısına sahipti. Despacito videosunun ardından Ed Sheeran’ın 4.3 milyar kez izlenen Shape of You müzik videosu, onun hemen ardından ise 4.1 milyar görüntülenme ile üçüncü olarak Wiz Khalifa’nın See You Again müzik videosu geliyor. En çok izlenen 10 video arasından sadece 7 yıl önce yüklenen Masha and the Bear – Recipe for Disaster videosu, müzik videosu değil ve şimdiye kadar tam 4 milyar 74 milyon kez izlendi. Recipe for Disaster, YouTube‘da şu an için en çok izlenen dördüncü video olarak görünüyor.

Rakamlarla YouTube 5

Günlük yaklaşık 5 milyar video izleniyor

Bazı raporlara göre kullanıcılar YouTube‘da, günde 5 milyar video izliyor ve bu rakam aylık olarak 150 milyar demek. Ancak bu rakamlar geçen yıldan ve dolayısıyla bugünlerde birazcık da olsa artmış olabilir. YouTube bu istatistikleri sürekli olarak paylaşmadığından rakamları kesin olarak bilmiyoruz. Bildiğimiz şey şu ki; insanlar YouTube‘da, Netflix‘ten daha çok vakit geçiriyorlar. Raporlar, kullanıcıların haftada bir milyar saatten biraz fazla Netflix içeriği izlediğini açıklarken, YouTube kullanıcıları ise bu rakama bir günde ulaşıyorlar.

Rakamlarla YouTube 6

En çok kazanan YouTuber

Forbes‘e göre, 22 milyon dolarla 2018 yılının en çok kazanan YouTube starı Ryan Kaji. İşin ilginç yanı, minik Ryan yalnızca 7 yaşında ve Ryan ToysReview isimli kanalında oyuncak incelemeleri yapıyor. Ryan ToysReview isimli kanal 21 milyon aboneye sahip ve kanalın izlenme sayısı şimdiye dek 31 milyar rakamına ulaştı.

Rakamlarla YouTube 7

107 milyon aboneli T-Series kanalı

Birkaç yıldır en çok abone sayısı unvanına sahip PewDiePie kanalı, Hintli plak şirketinin sahibi olduğu T-Series kanalı tarafından Mart ayında geçildi. Şu an PewDiePie kanalı 98 milyon aboneye sahipken, T-Series 107 milyondan fazla aboneye sahip durumda.

Rakamlarla YouTube 8

%70’lik mobil izlenme oranı

YouTube‘daki videoların çoğu, akıllı telefonların ve tabletlerin içinde bulunduğu mobil cihazlar aracılığıyla izleniyor. Bu tercih mantıklı, zira hem evde hem de yolda video izleme olanağı gerçekten etkileyici. %70‘lik mobil cihaz kullanımının haricindeki %30‘luk izlenme, bilgisayarlar ve televizyonlar gibi internete bağlı cihazlar aracılığıyla yapılıyor.

Rakamlarla YouTube 9

Ortalama 40 dakikalık video izleme oturumu

YouTube, ortalama 40 dakika süren video izleme oturumuyla güzel bir meşgale olabilir. Bir hayli ilgi çekici video barındıran YouTube‘da, kendinizi video alemine dalmaktan alıkoyamayıp, telefonunuzu elinizden uzunca bir süre düşüremeyebilirsiniz. Referans olarak Statista verilerine göre, Facebook‘taki ortalama oturum oranı bu rakamdan 5 dakika daha kısa.

Rakamlarla YouTube 10

16 milyonluk “dislike”

İster inanın, ister inanmayın; YouTube‘da en beğenilmeyen video, yine YouTube‘un kendisi tarafından yayınlandı. Birçok insan tarafından hoşa gitmeyen video, her sene çıkan YouTube Rewind videosunun devamı olan YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind videosu ve tamı tamına 16 milyon kez beğenilmedi. Bir başka ilginç durum ise, aynı video tam 2.5 milyon beğeni aldı. Buraya tıklayarak videonun güzel olup olmadığına kendiniz karar verebilirsiniz.

Rakamlarla YouTube 11

80 dil desteğine sahip ve 91 ülkede aktif

Tüm dünyada çok popüler olan YouTube, insanların ilgi odağı haline gelmek için 80 dille, internet nüfusunun %95‘ine hizmet sunabiliyor. Platform, dünya çapındaki 91 ülkede faaliyet gösteriyor. Her geçen gün dünyaya yayılmaya ediyor.

Rakamlarla YouTube 12

Devamını oku