İçindekiler
Akıllı telefon işinde aklını kullanan Xiaomi, şimdi de oyunu giyilebilir teknolojiye kaydırıyor.
Çin’de artık telefon denildiğinde akla ilk gelen firmalardan bir tanesi Xiaomi’nin bu başarısı şans değil elbette. 6 Nisan 2010’da kurulan ve henüz sadece 7 yaşında olan firma şimdiden özellikle Asya bölgesinde iPhone ve Galaxy ürünleriyle kafa kafaya gidiyor.
İşte bu haberimiz de Xiaomi’nin bir başka alandaki başarısını aktarıyor. Yayımlanan bir rapora göre Xiaomi, globalde giyilebilir teknoloji alanında en büyük marka seçildi. Apple ve Fitbit gibi markaları geride bırakan firma Strategy Analytics adlı araştırma firmasının hazırladığı rapora göre ikinci çeyrek döneminde 3,7 milyon adet giyilebilir teknoloji ürünü göndermiş. Bu bağlamda ikinci Fitbit 3,4 milyon adet, Apple ise 2,8 milyon adet ürün gönderimi yapmış.
Yıllık dönemsel karşılaştırmaya bakacak olursak Xiaomi 2016’nın aynı döneminde (2. çeyrek) 3 milyon adet giyilebilir teknoloji gönderimi yaparken Fitbit 5,7 milyon adet gönderim yapmış. Apple ise 1,8 milyon adette kalmış. Özellikle Fitbit’in 2,3 milyonluk düşüşü ile Xiaomi’nin 700,000’lik artışı göz önüne alındığında tüketicilerin Fitbit yerine Xiaomi ürünlerini tercih ettiği yorumunu yapabiliriz.
Bütçe dostu premium amiral gemisi telefonları ve giyilebilir teknoloji gibi cihazlarının Türkiye’de de resmi olarak satılacağı dedikoduları birkaç senedir devam eden Xiaomi’nin bu başarısı bakalım ülkemize gelme konusunda aklını olmulu yönde çelecek mi.