Türkiye ve başka 9 pazara daha girme aşamasında olan Çinli firma Xiaomi global kitle için ambalaj değişikliğine de gidiyor. Xiaomi’nin küresel patronu Hugo Barra yalın zamanda attığı bir tweet ile firmanın Xiaomi.com adlı internet sitesinin artık Mi.com olarak değiştiğini belirtti.
Lakin bu değişim o kadar da kolay olmamış. China Daily gazetesine göre bu ismi satın almak Çinli firmaya 3.6 milyon dolara mâl olmuş.
Bu isim basitleştirmenin sebebi ise Çinli olmayan diğer kullanıcıların baştaki “xiao” kısmını telafuz etmekte zorlanmaları. Firma, isminin sürekli olarak yanlış söylenmesindense bu şekilde söylenmesini tercih etmiş ki oldukça mantıklı.
Dolayısı ile artık Xiaomi kısaca “mi” adı ile tanınacak. Üstelik firmanın Redmi, MIUI veya Mi Wi-Fi isimli ürünleri olduğu için çok da yadırganacak bir durum değil.
İçindekiler