Pandemiyle beraber eve kapandığımız günlerde mobil sektörde yaşanan erime, 2020 üçüncü çeyrek verilerine göre son bulmuş görünüyor. Canalys tarafından paylaşılan 2020 üçüncü çeyrek verilerine göre Xiaomi, Apple tarafını geride bırakarak mobil pazarda üçüncülüğe yerleşmiş görünüyor.
İlginizi çekebilir: Samsung, mobil pazar liderliğini Huawei’nin elinden geri aldı!
2020’nin ilk aylarında şiddetlenen pandemi süreciyle beraber global üretimdeki düşüş ve eve kapanma dönemi, ister istemez mobil pazarda da kendini olumsuz etkilere neden olmuştu. Ancak son gelen verilere göre üçüncü çeyrekte yaşanan toparlanma, umut verici görünüyor. 2020’nin üçüncü çeyreğinde yıllık bazda yüzde 1’lik düşüş yaşanırken toplam cihaz üretimi 348 milyon adete ulaşmış durumda. Verilere göre Huawei’nin yaşadığı yükseliş trendi üçüncü çeyrekte sonlanırken Samsung ve Xiaomi ise Çinli şirketten kalan boşluğu hızlı bir şekilde doldurmayı başarmış görünüyor.
İçindekiler
Samsung, tekrar pazar lideri oldu
Huawei’de yaşanan yüzde 23’lük düşüş, şirketin üretim adedini 51,7 milyon birime indirmiş durumda. Hindistan ve Ortadoğu Avrupa pazarında da güçlü olan şirket, pazardaki konumunu yüzde 2’lik artış gösteren Samsung kanadına bırakıyor. Mobil pazarda 80,2 milyon birim kaydeden Samsung tarafını yüzde 45’lik büyümeyle Xiaomi takip ediyor. iPhone lansmanının geciktirmesi, Apple kanadında düşüşe sebep olurken Xiaomi, fırsatları değerlendirerek 47,1 milyon birimle üçüncülüğe yerleşmeyi başarıyor. Apple’ın gerisinde kalan ve BBK grup çatısı altındaki Oppo, Vivo ve Realme gibi şirketler ise üretim hacmini hızla yükseltiyor. BBK grup markalarının topluca değerlendirilmesi durumunda bu üreticilerin toplam satış adediyle ikinciliğe yerleşebileceğini de belirtmekte fayda var. Ancak bu grup markaları, genellikle birbirleriyle rekabet eder bir tablo çizerek ayrı ayrı finansal veriler sunmayı tercih ediyorlar.
Risk almayı başaran Xiaomi, yükselişin kapısını araladı
Analist Mo Jia’ya göre Xiaomi’nin Huawei’den boşalan pazarı doldurmak maksadıyla attığı agresif adımlar, başarıyı getirmiş görünüyor. Özellikle Avrupa pazarında yüzde 88 oranında ciddi bir yükseliş kaydeden Xiaomi, farklı modelleriyle piyasayı domine etmeye çalışıyor. Özellikle ikinci çeyrekle beraber yüksek üretim adetlerine ulaşan ve piyasada riskli adımlar atan şirket, Redmi 9 serisiyle Avrupa pazarında kalıcı olmayı başarmış görünüyor. Bunların haricinde Güneydoğu Asya’daki pazar dinamiklerine dikkat çeken Jia, Xiaomi ve alt markası Redmi’nin Oppo, Vivo ve Realme gibi çok ciddi rakiplerle rekabet etmek zorunda kaldığını belirtiyor.
Pandemi, Samsung kanadını olumsuz etkiledi
Çevrimiçi mağazalardan ya da farklı alışveriş platformlarındansa kendi mağaza ve diğer sıcak satış kanalları üzerinden satış yapmayı tercih eden Samsung, pandemi döneminde ciddi kayıplar yaşamıştı. Herkesin eve kapandığı süreç içerisinde mağaza satışlarının da yapılamadığına dikkat çeken analist Shengtao Jin, üçüncü çeyrek verilerinde açılma sürecinin olumlu yansımalarının görüldüğünü aktarıyor. Analist, Çin ve Hindistan arasında yaşanan politik gerilimlerden etkilenmeyen hatta fırsat kazanan Koreli üreticinin farklı model ve fiyat aralıklarındaki modelleri piyasaya sürmesiyle liderliğe giden yolu açtığını ifade ediyor. Çevrimiçi satışlara da ağırlık vermeye başlayan şirketin ilerleyen süreçteki performansı merak ediliyor.
Pazardaki yükseliş kalıcı olmayabilir
Canalys tarafından paylaşılan verileri değerlendiren analist Ben Stanton ise farklı bir yaklaşıma sahip. Temmuz-Eylül arasında yaşanan global açılma sürecinin pazarda olumlu sonuçlar doğurduğunu ifade eden Stanton, özellikle Avrupa kıtasındaki COVID-19 vaka artışının yeni bir kapanma sürecine neden olabileceğini belirtiyor. Ünlü analist, Avrupa’da yaşanacak olası kapanma süreci ve mobil pazarda 4G bağlantı teknolojisi barındıran bileşen tedariğindeki daralmanın dördüncü çeyrek verileri üzerinde olumsuz etkiye neden olabileceğine dikkat çekiyor. Bu tahminlerin doğru çıkması durumunda dördüncü çeyrekte düşüşlerin yaşanması ise kaçınılmaz görünüyor. Pandemi sürecinin mobil pazardaki etkileri ilerleyen süreçte nasıl olacak merak konusu.