Yaptırımlar nedeniyle mobil cihaz pazarında Huawei tarafının yaşadığı kayıp, Samsung ve Xiaomi kanadına yaramış görünüyor. Nisan-Haziran 2020 aralığında pazar liderliğini sürdüren Huawei, üçüncü çeyrekte yerini Samsung tarafına bırakıyor.
İlginizi çekebilir: Samsung, Huawei’yle çalışmak için ABD’den lisans aldı!
DailyMail tarafından haberleştirilen Counterpoint Araştırma Şirketi‘nin hazırladığı rapora göre mobil pazarda dengeler değişiyor. Rapora göre Samsung, bir kez daha mobil pazarda en büyük satıcı konumuna geliyor. Pandemi döneminde cihaz adeti bakımında oldukça başarılı işlere imza atan Huawei, üçüncü çeyrekte Samsung’un gerisine düşüyor. Ağustos 2020 cihaz satışıyla beraber yüzde 22’lik pazar payına erişen Koreli şirket, tekrar pazar lideri konumunda. Nisan ayından yüzde 21’lik pazar değeri bulunan Huawei tarafında ise düşüş engellenemiyor. Ağustos ayında ikinci konuma düşen şirketin pazar payı ise yüzde 16 seviyesinde.
İçindekiler
Ambargo ve yaptırımlar, Huawei tarafını zorluyor
Mayıs 2019’da Huawei’nin Birleşik Devletler Ticaret Bakanlığı tarafından kara listeye alınmasıyla Çin-Amerika hattı bir hayli gerilmişti. Trump Hükümeti’nin yaptırımları nedeniyle mobil cihaz ve telekomünikasyon altyapı cihazları pazarında ağır darbe alan Huawei, hem yazılım hem de donanım açısında sıkıntılı bir sürece girmişti. Kendi ekosistemini oluşturma ve donanım parçaları geliştirme adına adımlar atan Huawei, donanım ambargosu nedeniyle yeni model cihazlarında eski bileşenler kullanmak zorunda kalıyor. Son model aldıkları cihazlarda eski ya da yetersiz donanım bileşenlerini gören tüketiciler ise dolayısıyla farklı markaların ürünlerine yöneliyor.
Çin-Hindistan gerginliği, Samsung tarafına yarıyor
Trump Hükümeti tarafından ‘ulusal güvenlik tehditi’ olarak görülen Huawei’nin yasağı, Mayıs 2020’de bir yıl daha uzatılmıştı. Pandemi süreciyle beraber cihaz adet satışı bakımında oldukça iyi bir ivme yakalayan Huawei, 2020’nin ikinci çeyreğinde 55,8 milyon cihaz satarak 53,7 milyon cihazı pazara süren Samsung tarafını geçerek liderlik koltuğuna oturmuştu. Temmuz ayı itibariyle Hindistan ve Çin’in arasında yaşanan politik çekişmeler, Samsung’a bir atılım fırsatı tanımıştı. Çinli firmaları boykot eden Hint tüketiciler, Samsung cihazlara yönelmeye başlamıştı. İkinci çeyrek verilerinde Avrupa ve Hindistan pazarında yaşanan düşüşten ders alan Koreli şirket, yeni fiyat performans cihazlarıyla pazarda yer alarak tekrar dominasyon kazanmıştı. Üçüncü çeyrekte hızlı bir toparlanma sürecine giren Samsung, tekrar pazar lideri konumuna yükseldi.
Xiaomi de kazananlar kulübünde
Xiaomi kanadında da Hindistan pazarı için sıkıntılı süreç devam etse de ülkedeki yatırımları nedeniyle Huawei kadar kan kaybı yaşanmamıştı. Orta ve Ortadoğu Avrupa için Huawei’den kalan boşluğu değerlendirme konusunda başarılı adımlar atan şirket, Nisan ayındaki yüzde 8’lik pazar payını Ağustos ayında yüzde 11’e yükseltmeyi başarmış görünüyor.
Bu bağlamda uzmanlar Huawei’ye karşı uygulanan ambargo ve yaptırımların sürmesi halinde şirketin erimesinin hızlanarak devam edeceğini ifade ediyor. Huawei tarafının ise bu süreçte hangi adımları atacağı merak konusu.