2006 yılında ilk çıktığı dönemden beri popülerliğini koruyan mikroblog Twitter, son dönemlerde kullanıcılarını reklamlarla üzüyor.
İçindekiler
Twitter, pek çoğumuzun gündelik hayatında kullandığı sosyal medya uygulamalarından biri. Mikroblog özellikle görselin ön planda olduğu Instagram, Facebook ve TikTok gibi rakiplerine karşı yıllardır iyi şekilde direnip popülerliğini koruyor. Hatta mevcut ABD başkanı bile önemli olayları buradan paylaşıyor, fikirlerini beyan ediyor.
Reklamlarda sorun var
Şu sıralar kullanıcılarını çıldırtan bir hatayla gündemde olan Twitter, bazı kullanıcıların ana sayfasını reklamlarla doldurmuş durumda. Hata normal zamanda seyrek olması gereken sponsorlu içerikleri normal tweet gibi pe peşe sıralıyor. Bazı kullanıcılar artarda dört-altı arasında reklam gördüğünü belirtti. Bu açıkça sitenin reklam sisteminden kaynaklanan bir sorundan dolayı oluyor. Şirket bugüne kadar kullanıcıları reklama boğmaktansa, reklamları normal ölçülerde tutup kullanıcıların aşırı tepkisini çekmemeyi tercih etmişti. Hatta şirketin profesyonel web sitesinde açıklandığı üzere şirket, kullanıcıların bir gün içinde kaç reklam gördüğü konusunda düşünceli ve hassas davranıyoruz açıklamasına yer vermekte.
İlginizi çekebilir: Twitter, kimlik doğrulama seçeneklerini güçlendiriyor
Resmi bir açıklama henüz gelmedi
Şirket, şu anda @Twittersupport, @Twitter, @TwitterComms ya da @TwitterMktg adlı resmi hesaplarından hiçbirinden konuyla ilgili bir açıklama ya da duyuru yapmış değil. Bu sebeple şu an kaç kullanıcının, tam olarak hangi bölgelerde bu sorundan etkilendiğini tam olarak bilemiyoruz. Açıklamaların eksikliğinde sabrı taşan kullanıcıların reklam verenlerin hesaplarını engellediğini düşünürsek, ileri tarihte bu hesapların reklamları hedef kitlesindeki kullanıcıya gözükmeyecektir. Bu Twitter için oldukça büyük sorunlara yol açabilir.