Twitter, iklim değişikliğiyle ilgili bilimsel olmayan reklamlar yayınlayan kişilere baskı yapıyor. Şirket bir blog gönderisinde, platformundan tüm iklim değişikliğini inkar reklamlarını yasakladığını duyurdu.
Twitter, iklim değişikliği ile ilgili bilimsel fikir birliğine aykırı iddialar içeren herhangi bir reklamın uygunsuz sayılacağını ve yasaklanacağını söyledi. Şirket blog yazısında, “İklim inkarcılığının Twitter‘da para kazanmaması gerektiğine ve yanlış temsil eden reklamların iklim kriziyle ilgili önemli konuşmaları azaltmaması gerektiğine inanıyoruz” dedi.
İlginizi çekebilir; Twitter Yönetim Kurulu Elon Musk’ın Satın Alma Teklifini Tekrardan Düşünüyor!
Bundan önce, iklim değişikliğini reddeden reklamlar, şirketin uygunsuz içerik politikası kapsamında reddedilirdi, ancak bu hamle süreci resmileştirdi. Twitter ayrıca, kararlarını bildirmek için insan kaynaklı iklim değişikliği bilimini değerlendirmek için Birleşmiş Milletler organı olan Hükümetlerarası İklim Değişikliği Paneli gibi meşru kaynakları kullandığını söyledi.
Bu, Twitter‘ın platformunda iklim değişikliği konusunda inandırıcı sesler çıkarmaya çalıştığı ilk sefer değil. Şirket geçen yıl, sitenin Keşfet sekmesi, Arama ve Eğilimler bölümlerinde güvenilir bilgiler için merkezlerle birlikte özel bir iklim değişikliği konusu yayınlamıştı.
Ek olarak Twitter, blog yazısında, şirketin net sıfır yolculuğunun önünü açacak olan sera gazı emisyonlarını önemli ölçüde azaltmayı planladığını da söyledi.