İşTurkcell reklamı

Bu yazıda neler var?

  • En değerli 100 marka listesine 3 yeni marka eklendi
  • “En değerli 100 markanın toplam değeri 15,6 milyar dolar”

Haftanın Seçkisi

Galaxy AI

Galaxy AI tarifleri dükkanda satılacak! Samsung AI şef oldu!

4 Mayıs 2025
Xiaomi 15S Pro

Xiaomi 15S Pro Xiaomi marka işlemci ile gelecek!

5 Mayıs 2025
Elon Musk

Elon Musk Tesla tarafından kovuluyor mu? İşte cevabı!

3 Mayıs 2025
Düğünde çalan şarkıdan telif alınır mı? Evlenmek isteyenleri üzecek karar gelebilir!

Düğünde çalan şarkıdan telif alınır mı? Evlenmek isteyenleri üzecek karar gelebilir!

5 Mayıs 2025
Samsung Galaxy S25 Edge ekran

Galaxy S25 Edge ekranı neyle korunacak? Samsung açıkladı!

9 Mayıs 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Türkiye’nin En Değerli Markaları Belli Oldu

Türk Hava Yolları, 2 milyar dolarlık marka değeriyle "Türkiye'nin en değerli markaları" listesinde zirvede yer aldı.

Yazı: Serhat Sarımlı
14 Haziran 2023
Kategori: Haber
Okuma süresi: 2 dakika
Turkiyenin-En-Degerli-Markalari-Belli-Oldu

Uluslararası marka değerlendirme şirketi Brand Finance‘ın yaptığı araştırmaya göre, Türk Hava Yolları (THY), 2 milyar dolarlık marka değeriyle son dört yılda olduğu gibi bu yıl da “Türkiye’nin en değerli markaları” listesinde lider konumunu sürdürdü.

Brand Finance, 2023 yılı için “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasını tamamladı.

Listede birinci sırayı, 2019, 2020, 2021 ve 2022 yıllarında olduğu gibi, 2 milyar dolarlık marka değeriyle THY elde etti. Türkiye’nin en değerli markası unvanını koruyan şirket, marka değerini geçen yıla göre %26 artırarak bu başarıyı elde etti.

THY’nin ardından 1,5 milyar dolarla Arçelik ikinci sırada yer alırken, 927 milyon dolarlık marka değeriyle Vestel üçüncü oldu.

Garanti BBVA, geçen yıla göre 3 sıra yükselerek 767 milyon dolarlık değeriyle dördüncü sıraya yerleşti. İş Bankası 736 milyon dolarla beşinci, BİM 589 milyon dolarla altıncı, Ziraat Bankası 560 milyon dolarla yedinci, Ford Otosan 543 milyon dolarla sekizinci, Turkcell 532 milyon dolarla dokuzuncu ve Akbank 490 milyon dolarla onuncu sırayı aldı.

İçindekiler

  • En değerli 100 marka listesine 3 yeni marka eklendi
  • “En değerli 100 markanın toplam değeri 15,6 milyar dolar”

En değerli 100 marka listesine 3 yeni marka eklendi

Turkiyenin-en-degerli-markalari

Bu yıl çeşitli sektörlerden 3 yeni marka listeye giriş yaptı. Şölen, Ege Profil ve Desa listeye katılan yeni markalar oldu.

İlk 100’deki markaların değerlerinde en büyük artışı, %153 ile Aktifbank ve %101 ile Anadolu Isuzu yaşadı.

Belirtilen dönemde marka değerinde en büyük düşüş oranı ise %64 ile Aytemiz’de gerçekleşti. Bu markayı %61 ile Anadolu Sigorta ve %56 ile Brisa takip etti.

“En değerli 100 markanın toplam değeri 15,6 milyar dolar”

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, araştırma sonuçlarını değerlendirdi.

İlgüner, en değerli 100 markanın toplam değerinin 15,6 milyar dolar olduğunu ve neredeyse geçen yılın değeri olan 16 milyar dolara yaklaştığını belirtti.

İlginizi çekebilir: Türkiye’de Yılın Otomobili Belli Oldu

Araştırmaların 2007 başlangıç noktasına göre toplam değer kaybının üst üste son 3 yıldır devam ettiğini ifade eden İlgüner, Türk lirasının ve markaların değer kazanmasıyla şirketlerin marka değerlerinin istenilen seviyeye ulaşabileceğini söyledi.

İlgüner, değerli markaların cari açık üzerinde olumlu etkisi olması gerektiğini ve 20. yılına giren, 384 markanın dahil olduğu Turquality programının çabalarının artırılması gerektiğini vurguladı. “Şirketlerin marka değerinin artırılması, katma değerli üretim ve ihracat için özel ve kamu tüm tarafların eşgüdümlü hareket etmesi gerekiyor. ‘Marka Türkiye’ girişimleri de bu amaçla bütünleşik strateji ve politikalar üretme sürecini etkin kılacaktır.” dedi.

Serhat Sarımlı

Serhat Sarımlı

Bilim, teknoloji, yazılım alanlarına ilgi duyan, okuyuculara faydalı içerikler oluşturuyorum.

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim
  • Network
  • Leadergamer

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya