Sosyal medya

Genel

Türkiye’nin %61’i sosyal medyada

Sosyal medya

İstatistiklere yansıyan son rakamlara göre internet kullanıcısı sayısı dünya çapında 4 milyara ulaştı. İnternet kullanıcı sayısındaki artışa bağlı olarak sosyal medya kullanıcısı sayısı da artış gösterirken, sosyal ağları kullananların sayısı 3.2 milyar oldu. Bu da dünya nüfusunun %42’lik dilimine tekabül ediyor. Bir internet kullanıcısı günde ortalama 6 saat civarında interneti kullanırken, sosyal medya ağı Facebook en büyük sosyal ağ olma özelliğini koruyor.


İlginizi çekebilir: Honor 10 Lite kutusundan çıkıyor (1799 TL!)


Sosyal medyada en fazla zaman geçiren ülke Filipinler

Sosyal medyada en fazla zaman geçiren ülke ise 3 saat 57 dakikalık bir ortalama ile Filipinler. Filipinler’i, Brezilya ve Endonezya takip ediyor. Türkiye’de ise bir sosyal medya kullanıcısı ortalama 2 saat 24 dakikasını sosyal medyaya harcarken, sosyal medya kullanıcısı sayısında yüzde 6 oranında bir artış gözlemleniyor.

Türkiye’nin %61’i sosyal medya kullanıcısı

Türkiye’de ise 81 milyonluk nüfusun %67’si internete erişim sağlıyor. Türkiye’de toplamda 55 milyon civarında internet kullanıcısı mevcut. Öte yandan toplam ülke nüfusunun %61’lik dilimi sosyal medya kullanıcısı. Bu oran ülkemizde 51 milyon sosyal medya kullanıcısı olduğunu gösteriyor.

ABD’de Facebook ve YouTube üst sıralarda

Amerika’da en fazla rağbet gören ve kullanım oranı yüksek iki ağ sırasıyla YouTube ve Facebook olarak sıralanıyor. ABD’de yetişkinlerin %73’ü YouTube kullanırken, %68’i Facebook, %35’i Instagram, %29’u Pinterest, %27’si Snapchat, %25’i LinkedIn, %24’ü düzenli olarak Twitter kullanıyor.

Facebook en büyük sosyal ağ olma özelliğini koruyor

Mark Zuckerberg tarafından 2004 yılında “The Facebook” olarak isimlendirilen Facebook’un dünya genelinde 2.2 milyar kullanıcısı bulunuyor. Bu kullanıcı sayısının 1.4 milyarı her gün düzenli olarak platforma giriş yapıyor. Facebook’a her gün 300 milyon civarında fotoğraf yükleniyor. Facebook kullanıcılarının ortalama olarak %30’u 25-34 yaş arasındaki bireylerden oluşuyor. Her ne kadar düşüşte olduğu ifade edilse de Facebook en büyük sosyal ağ olma özelliğini koruyor. Facebook kullanıcılarının yüzde 44’ü kadınlardan, yüzde 56’sı ise erkeklerden oluşuyor. Türkiye ise 51 milyon kullanıcıyla dünya genelinde 9. sırada yer alıyor.

YouTube en çok kullanılan video paylaşım sitesi

YouTube’a her ay 1.5 milyardan fazla giriş yapılıyor. İzleyiciler YouTube videolarını izleyerek günde ortalama 1 saat harcıyor. Ortalama olarak, YouTube’a her dakika 300 saat video yükleniyor ve her gün 5 milyardan fazla video izleyiciler tarafından görüntüleniyor. Günlük aktif kullanıcı sayısı her geçen gün artış gösteren YouTube, dünya genelinde Facebook’tan sonra en yaygın ağ olarak göze çarpıyor.

Instagram’ın en yaygın kullanıldığı ülke İsviçre

Instagram’ın 800 milyondan fazla aktif kullanıcısı bulunuyor. Oluşturulduğundan beri, 40 milyardan fazla fotoğraf paylaşıldığı Instagram’da günlük aktif kullanıcı sayısı 500 milyonu geçiyor. Ortalama olarak, günlük 95 milyon fotoğraf Instagram’a yüklenirken, her gün yaklaşık 4.2 milyar fotoğraf beğeniliyor. Instagram kullanıcılarının büyük çoğunluğu 18 ila 29 yaş arasındaki bireylerden oluşurken, kullanıcılarının % 32‘si üniversite öğrencisi olduğu göze çarpıyor. Instagram’ın en yaygın kullanıldığı ülke İsviçre. Türkiye ise Instagram kullanımında 5. sırada yer alıyor.

Karizmasını sürdüren ağ Twitter

2006 yılında 14 kişilik bir yazılım ekibi tarafından kurulan ve efsaneye dönüşen Twitter’ın aylık 330 milyondan fazla aktif kullanıcısı bulunuyor. Twitter’ın aktif kullanıcılarının 70 milyon ABD’de yaşıyor. Günlük aktif kullanıcısı sayısı yaklaşık 100 milyon olan Twitter’da her gün 140 milyondan fazla tweet atılıyor. Her twitter kullanıcısının ortalama 208 takipçisi olduğu istatistiklere yansırken, 550 milyon hesabın en az bir tweet gönderdiği bildiriliyor.

Teknoloji tutkunu, yazılım ve kriptografi ile ilgilenen teknoloji yazarı.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Diğer

NASA yeni nesil uzay giysilerini tanıttı

NASA

NASA Salı günü yapılan tanıtım toplantısında iki yeni uzay kıyafetini tanıttı. Astronotların ay görevinde ve ay yüzeyinde yürürken kullanacağı bu özel giysiler aynı zamanda NASA’nın aya dönüş konusunda adımlarını hızlandırdığını gösteriyor.

İlginizi çekebilir: Mobil internet abone sayısı 60,4 milyona ulaştı

NASA

NASA, Ay yüzüne bir kadın astronot indireceğini açıklamış ve bu göreve de ‘Artemis’ adı verildiğini belirtmişti. Yani her şey yolunda giderse ilk defa bir kadın Ay’a ayak basmış olacak. Ayrıca NASA yöneticisi Jim Bridenstine yeni göreve, Ay’a ilk kez ayak basılan ‘Apollo’ görevine atıfta bulundu. Böylece Apollo’nun kız kardeşi Artemis’in adının verildiğini açıklamıştı.

NASA’nın Washington’daki merkezinde düzenlenen tanıtım etkinliğinde, “Araç Dışı Hareket Keşif Ünitesi” (xEMU) ve “Orion Personel Kurtarma Sistemi” (OCSS) adları verilen uzay giysisi prototipleri görücüye çıkarıldı.

Daha önce NASA’nın Apollo görevleri için üretilen ve halen Uluslararası Uzay İstasyonu’ndaki (UUİ) uzay yürüyüşlerinde kullanılan “Araç Dışı Hareket Ünitesi”nin (EMU) geliştirilmiş hali olan xEMU’nun yüzey keşif faaliyetlerinde ve uzay yürüyüşlerinde kullanılması planlanıyor.

Personel taşıyıcı Orion uzay mekiklerinde kullanılmak üzere tasarlanan acil durum giysisi OCSS’nin ise fırlatış gününde, Ay yakınındaki riskli uçuşlarda ve Dünya’ya dönüş aşamasında araç içinde astronotlara koruma sağlaması öngörülüyor.

NASA

NASA, Mars’a hazırlanıyor

NASA, Artemis görevi kapsamında 2024 yılına kadar Ay’a insanlı seferler düzenlemeyi amaçlıyor. 2028 yılına kadar sürmesi planlanan seferlerin ardından Ay yörüngesinde bir uzay istasyonu kurulması ve burayı basamak olarak kullanarak Mars’a insanlı seferler düzenlenmesi hedefleniyor.

Devamını oku

Genel

Samsung ters çentikli telefon patenti aldı

Samsung

Güney Koreli teknoloji devi Samsung, geleceğine yönelik yeni patentler almaya devam ediyor. Akıllı telefon üreticileri yeni modelleri çerçevelerden arındırmak için ellerinden geleni yapıyor olsa da Samsung, aldığı ilginç çentik patenti ile gündeme geldi.

Şirket, yaklaşık bir yıl önce Kore Fikri Mülkiyet Ofisi‘ne yaptığı patent başvurusunun detayları geçtiğimiz günlerde yayınlandı. Samsung’un patent başvurusu yaptığı çentik tasarımı bugüne kadar gördüklerimize benzemiyor.

İlginizi çekebilir: Microsoft klavyelerine Office ve Emoji tuşu geliyor!

Samsung

2019 Galaxy M ve 2019 Galaxy A ailelerini inanılmaz oranda büyüten firma, katlanabilir Galaxy Fold, Galaxy S ve Galaxy Note gibi amiral gemisi düzeyinde de ciddi adımlar atmış durumda. Bunların yanında Samsung geleceği için de çalışmalar yapıyor.

Kullanıcıların çentiğe alışması ve sevmesinin ardından kısa bir süre geçmişken, Samsung ters çentikli bir telefon patenti aldı. Samsung’un yeni çentikli ekranını gözler önüne seriyor. Ancak bu patent, sadece ekrana yönelik olduğu için telefonun detaylı bilgilerini vermiyor. Ekran oranını artırmak için çentiği ekranın üstüne taşıyan patentin gerçekte nasıl gözükeceği ise tam bir merak konusu.

LetsGoDigital tarafından bulunan yeni patent, “ters çentikli” bir akıllı telefonu karşımıza getiriyor. Samsung tarafından patenti alınan bu tasarım sayesinde kızak ya da motorlu ön kamera kullanmadan ince çerçeveli tam ekran deneyimi sunuyor. Kötü görünen ancak üretim kolaylığı açısından ciddi avantajlar getireceği düşünülen bu tasarım, geniş yapısıyla ahize yanında çift kamera ve bir sensöre ev sahipliği yapabilecek boyutta. Hatta buraya Face ID’ye güç veren TrueDepth benzeri üç boyutlu yüz tanıma getirecek bir sistemin dahi konulabileceği tahmin ediliyor.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Huawei, Amerikan ambargosuna rağmen üçüncü çeyrekte büyüdü!

Huawei

Huawei için bu yıl çok zor geçti. Çin-Amerika arasındaki ticaret savaşları tırmanırken Huawei için uzun süredir kararlaştırılması beklenen yaptırımlar sürekli ertelenmeye devam etmişti.


İlginizi çekebilir: Huawei Mate 20 Pro, Android 10 almaya başladı!


Her türlü zorluğa rağmen, Huawei bu yılı da büyüme trendini yakalayarak kapatacak gibi gözüküyor. Yılın birinci çeyreğiyle üçüncü çeyreği arasında toplamda 86 milyar hasılat rakamına ulaşan firma bu istatistikle geçen yıla oranla %24.4 büyümüş oldu.

Akıllı telefon satışlarının yükseliş gösterdiği firma özellikle bu istatistikleri Çin içerisindeki yerli piyasadan yakaladı. Ticari yasaklamaların şirketin önünü kesemeyeceğini ispatlayan firma için daha parlak bir gelecek yaratabildiğini şimdiden ispatlamış oldu.

Üçüncü çeyrek rakamları sadece akıllı telefon satışlarından gelen verileri içermediği tahmin ediliyor. Ancak tahminler, bu periyottaki adetlerin 67 milyon birime ulaşması gerektiğini gösteriyor.

Yılın ikinci dönemine oranla şirketin satışlarının %13.5 yükseliş trendinde olduğunu gösteriyor. Firma bahsettiğimiz dönem içerisinde, 59 milyon ünite toplamda akıllı cihaz satışında bulunmuştu.

Demek oluyor ki, Huawei Amerika’nın ambargo listesine girse dahi, gücünden hiçbir şey kaybetmemiş. Ve daha da güçlenmeye devam etmiş. Geçtiğimiz günlerde Çinli Devin, Android lisansını geri almak adına birtakım çalışmalar başlattığını yazmıştık.

Rapor’da ayrıca, Huawei’nin dünya çapında telekomünikasyon sağlayacılarıyla yaptıkları 60 ticari antlaşmayla birlikte 5G ağlarını genişlettiklerine yer verildi.

Ek olarak 500 şirket ve 700’den fazla şehirde de Huawei Horizon Digital platformundaki antlaşmaları doğrultusunda çalışmaya başladıkları belirtiliyor.

 

 

Devamını oku