TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu), bu yıl gerçekleştirilen “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması-2019”un sonuçları açıklandı. Son verilere göre Türkiye’de internet kullanıcısı sayısının arttığını ortaya koydu. Akıllı telefon, bilgisayar ve tablet sektörünün gelişmesiyle birlikte internet kullanımı da bir hayli artmış durumda. Kullanıcılar, zamanlarının büyük bir bölümünü internet ortamında geçiyorlar ve bu durum her geçen gün biraz daha artıyor.
İlginizi çekebilir: TUF Gaming K7 oyuncu klavyesi | Mekanik değil, optik mekanik!
TÜİK’e göre Türkiye’de internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı % 88.3 seviyesinde. Bu oran 2018’de % 83.8 olarak kaydedilmişti. Erkeklerin % 82.8’i, kadınlarınsa % 68.9‘unun internet kullandığını ortaya koyan araştırma, Türk halkının % 75’inin internet kullandığını ortaya çıkardı. Geçen yıl 16-74 yaş grubundaki kişilerin internet kullanım oranı % 72.9 olarak kayıtlara geçmişti. İnternetten alışveriş yapma oranı erkeklerde yüzde 38,3, kadınlarda yüzde 29,9 olarak kaydedildi.
İçindekiler
Türkiye’de internetten alışveriş yaygınlaşıyor
İnternetten kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan 16-74 yaş grubundaki bireylerin oranı geçen yılın Nisan ayı ile bu yılın Mart ayı arasında % 34,1 oldu. Bu oran bir önceki dönem % 29,3 seviyesinde kaydedilmişti. Bireylerin internetten sipariş verdiği ya da satın aldığı mal ve hizmet türlerinin dağılımı ise şu şekilde:
- Giyim ve Spor Malzemesi % 67.2
- Seyahatle İlgili Diğer Faaliyetler % 31.7
- Gıda Maddeleri veya Günlük Gereksinimler % 27.4
- Ev Eşyası (Tüketici Elektroniği Hariç) % 26.9
- Elektronik Araçlar % 20.3
- Kitap, Dergi, Gazete (E-Kitap Dahil) Alımı % 20.2