Sosyal medya

Haber

Türkiye’de internet kullanıcısı artıyor

Türkiye

TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu), bu yıl gerçekleştirilen “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması-2019”un sonuçları açıklandı. Son verilere göre Türkiye’de internet kullanıcısı sayısının arttığını ortaya koydu. Akıllı telefon, bilgisayar ve tablet sektörünün gelişmesiyle birlikte internet kullanımı da bir hayli artmış durumda. Kullanıcılar, zamanlarının büyük bir bölümünü internet ortamında geçiyorlar ve bu durum her geçen gün biraz daha artıyor.

İlginizi çekebilir: TUF Gaming K7 oyuncu klavyesi | Mekanik değil, optik mekanik!

Türkiye

TÜİK’e göre Türkiye’de internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı % 88.3 seviyesinde. Bu oran 2018’de % 83.8 olarak kaydedilmişti. Erkeklerin % 82.8’i, kadınlarınsa % 68.9‘unun internet kullandığını ortaya koyan araştırma, Türk halkının % 75’inin internet kullandığını ortaya çıkardı. Geçen yıl 16-74 yaş grubundaki kişilerin internet kullanım oranı % 72.9 olarak kayıtlara geçmişti. İnternetten alışveriş yapma oranı erkeklerde yüzde 38,3, kadınlarda yüzde 29,9 olarak kaydedildi.

Türkiye

Türkiye’de internetten alışveriş yaygınlaşıyor

İnternetten kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan 16-74 yaş grubundaki bireylerin oranı geçen yılın Nisan ayı ile bu yılın Mart ayı arasında % 34,1 oldu. Bu oran bir önceki dönem % 29,3 seviyesinde kaydedilmişti. Bireylerin internetten sipariş verdiği ya da satın aldığı mal ve hizmet türlerinin dağılımı ise şu şekilde:

  • Giyim ve Spor Malzemesi % 67.2
  • Seyahatle İlgili Diğer Faaliyetler % 31.7
  • Gıda Maddeleri veya Günlük Gereksinimler % 27.4
  • Ev Eşyası (Tüketici Elektroniği Hariç) % 26.9
  • Elektronik Araçlar % 20.3
  • Kitap, Dergi, Gazete (E-Kitap Dahil) Alımı % 20.2

Enerji mühendisi, basketbol antrenörü ve teknoloji meraklısı...

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı Telefonlar

OnePlus 8 Lite özellikleri sızdırıldı!

OnePlus 8 Lite

OnePlus 8 Lite, Çinli teknoloji üreticisi OnePlus‘ın 2015 yılında piyasaya sürdüğü OnePlus X modelinden sonra üretilecek ikinci orta sınıf akıllı telefonu olmaya hazırlanıyor. Modelin ayrıca fiyat/performans açısından dikkat çekmesi beklentiler arasında.


İlginizi çekebilir: Redmi K30 resmen duyuruldu: 5G desteği ve 4 kameralı tasarım!


OnePlus, son olarak 7t ve 7T Pro gibi amiral modelleriyle global pazarda oldukça dikkat çekmiş ve premium segmentte iyi bir grafik yakalamıştı. Üretici, şimdi de kullanıcıların orta sınıf akıllı telefon beklentilerini karşılamak amacıyla çalışmalara başlamış durumda. OnLeaks kaynaklı sızıntı haberlere göre OnePlus 8 Lite ile şirket, uygun fiyatlı ve kullanıcı dostu bir orta sınıf telefon piyasaya sürecek.

OnePlus 8 Lite neler sunuyor?

Sızdırılan görsellere bakılırsa, yeni modelin tasarımının üreticinin diğer modelleriyle farklılık gösterdiğini söylemek mümkün. Hatta tasarım, Samsung‘un şubat 2020‘de tanıtımına hazırlandığı Galaxy S11 ile benzerlikler de taşıyor.

oneplus 8 lite

oneplus 8 lite

Telefonun ön yüzü tamamı ekran kaplı bir tasarım ile gelirken, ön kameranın ortada noktasal bir şekilde konumlandığını görüyoruz. İki adet olması beklenen arka kameralara ise sol üst köşede dikdörtgen formda yer verilmiş. Modelde herhangi bir fiziksel parmak izi okuyucu bulunmuyor. Parmak izi okuyucusunun ekran üzerine konumlandırıldığı düşünülürse, modelin OLED ekranla gelmesi pek mümkün gözüküyor. Fiziksel ses açma-kapama düğmelerinin solda, güç düğmesinin ise sağda yer aldığını gördüğümüz modelde, 3.5 mm kulaklık girişine yer verilmemiş. Diğer iddia edilen detaylara göre 6.5′ büyüklüğünde bir ekran ile gelmesi beklenen model, USB Type-C girişini de bünyesinde bulunduracak.

Modelin diğer teknik detayları ve fiyatı şu an için bilinmiyor. OnePlus en son 2015 yılında OnePlus X modeliyle orta sınıfı hedef almıştı. Şirketin, OnePlus 8 Lite modeliyle orta sınıf akıllı telefon piyasasında ne gibi farklılıklar yaratacağını ise ilerleyen günlerde hep birlikte göreceğiz.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Huawei Band 4 Pro akıllı bileklik tanıtıldı!

Huawei Band 4 Pro

Huawei, yapmış olduğu lansmanda 12 Aralık‘ta satışına başlaması planlanan yeni bilekliği Huawei Band 4 Pro modelini tanıttı.

İlginizi çekebilir: Tesla Cybertruck, dizüstü bilgisayarlara ilham veriyor

Huawei Band 4 Pro

Band 4 Pro, temassız ödemeler için NFC desteği ve GPS yongası ile gelen akıllı bileklik, yakın bir zamanda satışa sunulacak. Standart bir tasarıma sahip olan bileklik, deriyi tahriş etmeyeceği söylenen materyalden üretilen kayışlara sahip.

Band 4 Pro, bünyesinde 240×120 piksel çözünürlüğünde ve   0,95 inç renkli bir AMOLED ekran barındırıyor. Bu ekranda saat ve kalan pil ömrü yanında atılan adım ile yakılan kalori miktarını gösterebiliyor. 11 farklı spor modu bulunan Band 4 Pro bunun yanı sıra 127 farklı spora da destek vererek detaylı bir aktivite takibi yapabiliyor. Şirket cihaza ekran özelleştirme konusunda önceden yüklenmiş 100 farklı özelleştirme seçeneğiyle birlikte gönderiyor.

Huawei Band 4 Pro

Bunların yanı sıra Huawei Band 4 Pro, yeni akıllı bileklikte, uyku izleme teknolojisinin son versiyonu olan Huawei TruSleep 2.0 teknolojisini de barındırıyor. Bir spor bilekliği de olan Band 4 Pro, bu noktada kandaki oksijen doygunluk seviyesini ölçmek için kalp atış sensörüne sahip.

Huawei’in yeni akıllı bilekliği siyah, pembe ve kırmızı olmak üzere 3 farklı renk seçeneği ile geliyor. Türkiye’de de ilerleyen dönemde satılacağını düşünülen Band 4 Pro, 56 dolarlık bir satış fiyatı ile raflardaki yerini alması bekleniyor. Çin için ön siparişe açılmış durumda olan Band 4 Pro, 12 Aralık’tan itibaren erişilebilir olacak.

Devamını oku

Oyun

Call of Duty Mobile sadece iki ayda 170 milyon indirmeyi aştı!

Yazan:

call of duty mobile

Call of Duty Mobile,Android ve iOS’ta kısa sürede en popüler oyunlardan biri haline geldi.Son yayınlanan rapor,ilk iki ayında 172 milyondan fazla kez indirildiğini ve yaklaşık 87 milyon dolar gelir elde ettiğini gösteriyor.Özellikle bir kaç yıldır Battle Royale türü oyunların hem mobil hem de PC platformunda dikkat çekici başarısı konuşulmakta.Çin merkezli oyun devi Tencent tarafından geliştirilen Call of Duty Mobile,1 Ekim 2019 tarihinde mobil mağazalarda yerini almıştı.Çıkış yaptığı günden bu yana yakaladığı takdire şayan ivme ile kendinden sık sık söz ettiriyor.

İlginizi çekebilir: Google Play 2019’un en iyileri belli oldu!

Activision tencent

Activision ve Tencent ortaklığıyla geliştirilen oyun akıllı telefon kullanıcıları için ücretsiz şekilde sunuluyor.Sadece çıkış yaptığı ilk dönem de 146 milyon indirme rakamına ulaşan oyun,kasım ayı içerisinde ise 21 milyonu aşkın indirme ile gündemimizde kalmaya devam ediyor.Oyun ABD’de yaklaşık 28,5 milyon kurulum ve dünya genelinde tüm indirmelerin yüzde 16,6’sını kapsamakta.Sırasıyla Hindistan 17.5 milyon ile yüzde 10.2,Brezilya 12 milyon indirme ile yüzde 7 olarak indirmelerin büyük bir çoğunluğunu oluşturuyor.Yapım Google Play üzerinden 89 milyon kez (yüzde 52) indirme sayısı yakalarken,iOS platformunda ise 83 milyon kurulum sayısıyla son iki aya damgasını vurdu.

Geliştiriciler oyunu yeni mod,silah ve karakter güncellemeleri ile sürekli aktif halde tutmaya devam ediyor.Yapımın ücretsiz olarak sunulması kısa sürede bu ivmeyi yakalamasında büyük bir rol oynuyor.Bakalım Call of Duty Mobile bu iddialı veriler ile,en büyük rakibi PUBG Mobile ile arasındaki farkı kapatabilecek mi ?

Eğer halen denemediyseniz indirme linkleri;

app store

Devamını oku