Üreticiler, hızla büyüyen Türkiye oyun pazarına sürekli yatırım yapıyor. Türk oyun pazarının büyüklüğü 600 milyon dolar seviyesini buldu.
Ülkemizde sürekli oyun oynayan kişilerin sayısı neredeyse 30 milyonu buldu. Üstelik pazar her yıl yüzde 7 oranında büyüme kaydediyor. Türkiye pazarının 2020 yılına kadar 2 milyar dolarlık ticari hacme ulaşması bekleniyor.
İçindekiler
Erkeklerin egemenliği
Türkiye’de genç nüfus çoğunlukta. Erkekler büyük oranda pazarın hakimi. Oyun türlerinden VR (Virtual Reality / Sanal Gerçeklik) olanı son zamanlarda yaygın.. Ancak oyuncuların çoğu klasik keyfi tercih ediyor. Kullanıcıların yüzde 85 oranındaki kısmı, en az iki veya daha fazla oyunu aynı zamanda oynamayı seçiyor. Aslan payı ise 12 ile 30 yaş arası erkekler arasında bölünüyor.
E-pin, CS:GO Skin-Key, Knight Online gold bar alım satımlarında Türkiye lideri ByNoGame’den alışveriş yapanların yüzde 96’sının erkek olduğu açıklandı. Internet üzerinden en çok satılan dijital oyun ürünü ise CS: GO Counter-Strike: Global Offensive.
Kadınlar mobil oyunlarda hakim
PC’de erkek hakimiyeti devam ediyor. Mobil oyun sektöründe ise kadın ve erkek oranı kafa kafaya; hatta küçük bir farkla kadınlar hakim. Mobil oyuncuların yüzde 51.6’sı kadınlardan oluşuyor. Kadınlar özellikle platform, puzzle ve strateji oyunlarını tercih ediyor.
Oyun sektöründe büyük değişim
ByNoGame’in kurucusu Can Kömürcü “Türkiye’deki internet kullanıcılarının en çok ziyaret ettiği 300 siteden birisiyiz. On yıllık süreçte satıcılarla oyuncular arasında mükemmel bir köprü olduk. Avrupa’nın en prestijli listesi Red Herring Top 100’e adımızı yazdırmayı başardık ve Avrupa’nın en iyi 100 şirketi arasına girdik. Ayda 11 milyon sayfa görüntülenmesi alıyoruz. Özellikle Asya pazarı çok hızlı bir büyüme kaydediyor. Türk kullanıcıları alışverişte ilk parayı çok zor harcıyor ama diğer ürünleri daha hızlı alıyorlar. Rusların davranış şekilleri de Türklerle benzerlik gösteriyor. Trafikteki kavgalarından, alışveriş sepetlerindeki hareketlere kadar…
Oyuna meraklı ülkelerden Almanya ve Brezilya da gelecek gördüğümüz pazarlardan. Steam oyunları genel olarak birçok oyunu barındırdığı için Türkiye pazarında lider durumda. Satış yapan siteler arasında pazar lideri biziz. Türkiye’de ayrıca Dark Passage, HWA, Supermassive, Spacesoldiers, Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, ANT Espor, Team Turquality, Zone Esports, Crew gibi çok başarılı Espor takımları da var. E3, Gamescom, Blizzard, Tokyo Game Show gibi pek çok önemli fuar organize ediliyor. İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen Gaming İstanbul’u (Gist) 2017’de 83 bin kişi ziyaret etti.
Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenlenen GameX ise, Ortadoğu, Balkanlar ve Afrika’nın en büyük oyun fuarı olarak geçiyor. Oyun fuarlarının sektörün gelişmesine önemli katkılar sağladığını düşünüyorum. Sektöre yönelik teşvikler, yabancı yatırımların ülkeye çekilmesi, sektörün ihtiyaç duyduğu insan kaynağının oluşturulması ve üniversiteleri de kapsayacak bir mevzuatın düzenlenmesi Türkiye oyun pazarına çok şey katar.” ifadelerini kullandı.
Can Kömürcü, video oyunlarının yakın gelecekte dizilerden daha popüler olacağını iddia etse de, konuya biraz şüpheyle baktığımızı söyleyebiliriz.