Türk futboluna 13 yıldır kesintisiz destek veren Turkcell, 2015-2016 sezonu itibarıyla Kulüpler Birliği Vakfı’na ana sponsor oldu. Süper Lig’e beş yıllık bir aradan sonra geri dönen Turkcell, yeni dönemde Kulüpler Birliği Vakfı anlaşmasıyla futbola sunduğu desteğin kapsamını genişletti. Turkcell, bu Kulüpler Birliği’yle ülke futbolunun ve futbolun marka değerinin gelişmesi için birçok konuda birlikte çalışmalara imza atacak.
İlk Adım: “Haftanın Maçı”
İşbirliği kapsamında Spor Toto Süper Lig’de her hafta bir karşılaşma “Turkcell Haftanın Maçı” adı altında oynanacak. İnsanların futbola olan ilgisini ve coşkusunu artırmak ve statların dolmasını sağlamak amacıyla maçların oynanacağı şehirlerde konser, yarışma, vs. birçok farklı etkinliğin düzenlenmesi planlanıyor. Turkcell, yeşil sahanın coşkusunu İstanbul dışındaki illere de taşıyacak bu etkinliklerle bir futbol festivali ortamının yaratılmasını hedefliyor. Ayrıca sonraki dönemde farklı aktivite ve girişimlerle “Haftanın Maçı” projesinin kapsam ve içeriğinin genişletilmesi planlanıyor.
Turkcell bugüne kadar Türkiye Futbol Federasyonu, A Milli Futbol Takımı ve Süper Lig sponsorluklarını hayata geçirmişti. 2015 yılında Süper Lig’e resmi iletişim sponsoru olarak geri dönen Turkcell, ayrıca Süper Kupa’ya da ismini verdi.
Gümüşdağ: “Turkcell’e futbolumuza katkılarından dolayı teşekkür ederim”
Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Göksel Gümüşdağ anlaşmanın ardından, “Turkcell ile yaptığımız anlaşma Türk futbolunun gelişiminde Kulüpler Birliği’nin ne kadar önemli bir paydaş olduğunu bir kez daha gösteriyor. Uzun yıllardır gerek milli takımlarımıza gerekse Süper Lig’e sunduğu desteklerle Türkiye’de futbol sporunun gelişmesine ciddi katkı sunan, ülkemizin en büyük şirketlerinden Turkcell ile 1 yıllık bir anlaşma imzalıyoruz. Bu imza ile birlikte Turkcell, vakfımızın ana sponsoru oluyor. Bundan sonraki süreçte hayata geçireceğimiz birçok projede birlikte ilerleyeceğiz. Kendilerine gönülden destekleri ve işbirlikleri için çok teşekkür ediyoruz” dedi.
Terzioğlu: “Türk futbolunun marka değerini hep birlikte yukarı taşıyacağız”
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu konuyu şu sözlerle değerlendirdi:
“Türkiye’nin Turkcell’i olarak coşku kaynağımız olan futbola 2002 yılından bu yana kesintisiz destek veriyoruz. A Milli Takım sponsorluğuyla başlayan futbola katkımız, Süper Lig ve Türkiye Futbol Federasyonu ana sponsorluğumuzla devam etti. Futbol, Turkcell için asla sadece futbol olmadı; Türkiye’ye ve Türk sporuna hizmet, sporcularımıza katkı, milletimize gurur ve övünç kaynağı oldu. 35milyon müşterimiz var; bu hemen hemen Türkiye nüfusunun yarısı demek. Ve Türkiye olarak biz futbolu çok seviyoruz. O nedenle ülkemizde bu sporun gelişmesi, dünyada hak ettiğimiz noktalara ve istikrarlı bir başarıya ulaşmamız bizim için çok önemli. Yeni dönemde de Türkiye’nin Turkcell’i olarak Türk futbolunun gelişmesini amaçlayan kurumlara vereceğimiz desteklerle, futbolumuzun marka değerini artırmak için çalışacağız.”
Turkcell’in 13 yıllık futbol yolculuğu
Futbola desteğine ilk olarak 2002 Dünya Kupası öncesi A Milli Takım sponsorluğuyla başlayan Turkcell, 2003-2010 yılları arasında Anadolu kulüplerine göğüs reklamı sponsoru oldu. Turkcell bu dönemde Anadolu kulüplerine 100 milyon TL’yi bulan maddi destekte bulundu. 2005-2010 yıllarında da Süper Lig’in ilk isim sponsoru olan Turkcell, 2010’dan günümüze Türkiye Futbol Federasyonu’nun ana sponsoru olarak Türk futboluna değer katmaya devam ediyor. Turkcell’in tüm bu çalışmaları kapsamında 13 yılda Türk futboluna sağladığı toplam destek ise 400 milyon TL’ye ulaştı.