İçindekiler
Turkcell, “Zeka Küpü” projesiyle Türkiye’deki bilim ve sanat merkezlerinde “maker” kültürüyle çocukları geleceğe hazırlamak adına, Türkiye’deki 98’i aşkın BİLSEM’de eğitim gören çocuklara kodlama kiti dağıtmaya başladı. Toplamda 20 bin adet kodlama kitinin dağıtılması hedefleniyor.
Türkiye’nin dört bir yanında yeni nesil teknoloji laboratuvarları açıp, eğitimler vererek özel yetenekli çocukları, yeteneklerini bilim ve teknoloji alanında kullanması için teşvik eden Turkcell, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak yürütülen “Zeka Küpü” projesi kapsamında, BİLSEM’lerin içerisinde oluşturduğu teknoloji sınıflarında eğitim gören çocuklara ilk kodlama kitlerini dağıttı. Yeni eğitim yılında 20 bin çocuğa ulaştırılması hedeflenen bu kodlama kitleri, ilkokul 3. sınıftan lise 12. sınıfa kadar olan BİLSEM öğrencilerine yönelik olarak hazırlandı.
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, kodlama kitlerini bizzat teslim etmek için BİLSEM’deki öğrencilerle bir araya geldi. Kaan Terzioğlu, BİLSEM’deki ziyaretinde Zeka Küpü projesiyle ilgili olarak “Özel yetenekli çocuklarımız için BİLSEM’lerde açtığımız teknoloji laboratuvarlarında onların eğitim altyapılarına katkıda bulunuyoruz. Bu sınıflarda 3 boyutlu yazıcılar, Arduino elektronik öğrenme kitleri, robot ve yazılım ekipmanlarıyla nesnelerin interneti ve yazılımcılık konusunda eğitim alabiliyorlar.” dedi ve ekledi:
“Şimdi 20 bin öğrencimize ulaştıracağımız kodlama kitleri ile onların kendi yazılımlarını oluşturarak geleceğin yerli yazılımlarını ortaya çıkarmalarına destek olmayı amaçlıyoruz. Aynı zamanda bu gençlerimizin, nesnelerin internetiyle şekillenecek 4. Sanayi Devrimi olan Endüstri 4.0’ın aktif ve üreten oyuncusu haline gelmelerine katkıda bulunmak istiyoruz.”
Maker Kültürü Benimsetilmeye Çalışılıyor
Zeka Küpü projesi ile Türkiye’nin çeşitli bölgelerindeki özel yetenekli öğrencilerin potansiyellerinin ortaya çıkarılması amaçlanıyor. Bu proje kapsamında dağıtılan kodlama kitleri sayesinde çocukların dünyadaki “kendin yap” ya da daha popüler ismiyle maker kültürüyle yetişmesi hedeflenirken, çocukların ve gençlerin kendi programlarını yazmalarına imkan tanıyarak, Türkiye’deki özel yetenekli çocukların ve gençlerin dünyanın çeşitli ülkelerindeki teknoloji üreten kişilerle aynı doğrultuda ilerlemesi hedefleniyor.