Sosyal medya

Finans

Turkcell Dijital Akademi’den perakende ve satışın ABC’si

Turkcell Dijital Akademi

Turkcell Dijital Akademi bilgiye her an her yerden ulaşım konusunda yeni iş birlikleri yapmaya devam ediyor. Son olarak Türkiye’de ilk kez İstanbul Bilgi Üniversitesi’yle imza attığı yeni proje kapsamında, Turkcell Dijital Akademi “Perakende Satış” sertifika programı ile bu sektörde çalışan ve çalışmak isteyen herkese mesleki kariyer ve uzmanlık fırsatı tanıyor.

36 konu başlığı altında işin uzmanlarından eğitimler
Sertifika programına katılanlar, Turkcell Akademi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi’nden gerçek saha tecrübesini yaşamış eğitmenler tarafından deneyim ve örnekler, ipuçları, mini testler, kısa ve öz anlatımlarla sektörü tanıma, perakende satış kariyerini, uzmanlığını ve kendini geliştirme imkânı bulacaklar. Turkcell abonelerinin kullanımına açık olan Turkcell Dijital Akademi’nin web sitesinden girilebilen eğitimler 49,90 TL’ye satın alınabiliyor. Program dâhilindeki 36 konu başlığı altında perakendeciliğin tarihinden satışa uygun ortam yaratmaya ve müşteri profillerine, stok yönetiminden iyi bir satış temsilcisinin becerilerine ve mağaza tiplerine kadar pek çok alanda eğitim veriliyor.
Banu İşçi Sezen: “Müşterilerimize hizmet veren, satış yapan ekiplerimizin başarısı kadar başarılıyız”

reklam
MSI reklamı

Turkcell Akademi’den Sorumlu Grup Başkanı Banu İşçi Sezen, insana yatırımın şirketler için en öncelikli unsur olduğuna dikkat çekerek, “Hepimiz, her gün müşterilerimize hizmet veren, satış yapan ekiplerimizin başarısı kadar başarılıyız. Geliştirdiğimiz ürünlerin, tasarladığımız süreç ve deneyimlerin müşterilerimize doğru şekilde sunulabilmesi, müşterilerimizin ihtiyaçlarını adresleyebilmesi perakende noktalarında çalışan uzmanlarımızın nitelikleri yukarı çıktıkça mümkün olmakta. Perakendecilikte  ürünler, çözümler, mağaza tasarımları, verimli iş modelleri çok kolay kopyalanabiliyor. Kopyalanamayan  ve rekabette en büyük gücü sağlayan tek unsur var; o da “İNSAN”. Bu nedenle her gün müşterilerimize nitelikli insan gücü ile ulaşmak, iyi çalışanlarımızın bağlılığını arttırmak hepimiz için çok önemli. Perakende sektörü en çok istihdam yaratan ikinci sektör olmasına rağmen, daha iyi bir iş bulana kadar bir sıçrama tahtası olarak görülüyor. Sektör çalışanlarında %40 ile %100 oranında kayıp yaşanıyor. Çalışanlar açısından bakıldığında yorucu ve uzun çalışma saatleri daha rahat çalışılacak yer arayışını sürekli kılıyor. İşverenler de  sürekli yeni işe alımla birlikte tekrarlanan uyum süreci ve mesleki becerilerin gelişimine  tekrar tekrar yatırım yapmak zorunda kalıyor. İşte tüm bu zorlukları eğitim ile ortadan kaldırabilmek için Turkcell Akademi olarak Türkiye’nin öncü üniversitelerinden İstanbul Bilgi Üniversitesi ile birlikte 7/24 her an her yerden ulaşılabilecek, sertifikalı bir eğitim oluşturduk. Tüm sektör çalışanlarına faydalı olmasını diliyoruz.” dedi.

Turkcell Grup İnsan Kaynakları’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu İşçi Sezen

İstanbul Bilgi Üniversitesi Eğitim Direktörü Selim Sonsino ise Turkcell Akademi işbirliğinde geliştirilen Perakende Satış Sertifika Programının, genel ve perakende satışa ilişkin bilgiler açısından büyük değer taşıdığına dikkat çekti. Sonsino, “Toplumumuzda öğrenmek iletişime dayanıyor. Son yıllarda iletişim artarak dijital ortama taşındı. Bizler de eğitimin dijital olmasını destekliyoruz ve bu tür aktarımın son derece esnek ve geniş kitlelere ulaşabilir olmasını bilginin paylaşımı açısından önemli buluyoruz.” dedi.

Türkiye’de en fazla aranan iş alanı “Perakende Satış”
Turkcell’in “Perakende Satış” sertifika programını seçmesindeki temel neden bu eğitimden çok büyük bir kitlenin faydalanabilecek olması. İnsan kaynakları verilerine göre iş ve kariyer ilanlarında en fazla aranan pozisyon satış temsilciliği ve 3,8 milyon çalışan ile perakende Türkiye’de kayıtlı istihdamın en fazla olduğu sektör. Dolayısıyla perakende sektöründeki satış ekipleri, sektör bazında toplam çalışan sayısı içindeki oranı en fazla olan grubu oluşturuyor. Türkiye’nin en çok aranan iş pozisyonu olan perakende satış alanında eğitim alanlar; pratik ve tecrübeye dayalı derslerle kendilerini beceri ve yetkinlik olarak geliştirebilecekler. Turkcell Dijital Akademi, eğitim sonunda sertifika verdiği kişilerin perakende satış sektöründe iş bulurken, iş kurarken ya da mevcut işinde uzmanlaşırken, kariyerine, kendine ve kurumuna değer üretecek bilgilerle donanım sahibi olmasını hedefliyor.

 

Nobody knows...

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Finans

Alphabet 2. Çeyrek gelirlerini açıkladı!

Alphabet

Google herkes tarafından tek bir şirket olarak biliniyor ancak haberin içerisindeki görselden de inceleyebileceğiniz şekilde Google ve birçok şirket Alphabet’in alt şirketleri konumunda. Farklı iş kolları ve hizmetler sağlayan ve birçoğunun adını daha önce duyduğumuz tüm bu şirketler Alphabet çatısı altında toplanıyor. Teknoloji devi şirket bugün 2. çeyrek raporlarını açıkladı ve geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla %2 düşüşe sahip.

İlginizi çekebilir: Apple, yeni iPhone serisinin birkaç hafta erteleneceğini doğruladı!

reklam
MSI reklamı

Alphabet 2. Çeyrek gelirlerini açıkladı!

Hala sürmekte olan salgın nedeniyle yılın ikinci çeyreği çoğu insan için olduğu gibi teknoloji şirketleri içinde pek iyi geçmedi. Google da dahil olmak üzere birçok şirkete sahip olan Alphabet için salgının etkileri ekonomik anlamda görüldü. ABD’de devam eden davalar kapsamında 5 saat ifade veren şirket CEO’su Sundar Pichai 2. Çeyrek raporu ile birlikte şunları söyledi: “Bu belirsiz zamanlarda insanlara, işletmelere ve topluluklara yardım etmeye çalışıyoruz.”

Alphabet’in 2020 yılının 2. çeyrek gelirleri geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %2 düşüş gösterdi. Şirket 38.9 milyar dolar elde ederken 6.96 miyar dolar net gelir açıkladı. Bu sırada Apple bugün üç aylık gelirinin geçtiğimiz yıla göre %11 artışla 59.7 milyar dolar olduğunu açıkladı. Şaşırtıcı bir şekilde son zamanlardaki reklam boykotuna rağmen Facebook tarafında da reklam gelirlerinde %10 büyüme gördü.

Alphabet

Şirketin açıklamasında Pichai gelirlerindeki düşüşün büyük ölçüde salgının yarattığı ekonomik ortam olduğunu ancak bu durumun giderek normale dönmeye başladığını belirtti. Geçtiğimiz çeyrekte şirketin reklam gelirinin mart ayında büyük bir darbe aldığına şahit olmuştuk. Fakat Google hala Cloud ürünleri üzerinden beklenen gelirleri elde etmeye devam ediyor. Şirket CEO’su Pichai “Müşteriler Google Cloud’u işletim verimliliğini arttırarak maliyetlerini düşürmek veya dijital dönüşüm ile birlikte yenilikler elde etmek için tercih ediyorlar.” dedi. Salgın nedeniyle birçok kişinin evden çalışmaya devam ediyor olması da Google’ın bulut hizmetlerinin kullanımının artışını sağlayan bir etken oldu.

Son olarak Pichai reklamcılık ve Cloud gelirlerinin ötesinde YouTube, Google Play ve YouTube premium müzik gibi alanların da oldukça iyi performans gösterdiğine vurgu yaptı. Uygulama ve oyun indirmelerinin geçtiğimiz yıla göre %35 arttığını belirtti.  Salgın döneminde insanların telefon kullanımlarının arttığını ve eğlence için YouTube’un oldukça tercih edildiğini söyleyebiliriz.

Devamını oku

Finans

Forbes, 2020 yılının en değerli 100 markasını açıkladı

Yazan:

2020 yılının en degerli 100 markası

2020 yılının en değerli 100 markası listesi Forbes tarafından açıklandı. Listenin başında geçen yıl da olduğu gibi Apple, Google, Microsoft, Amazon ve Facebook yer alıyor. Söz konusu marka değeri olduğunda, içerisinde bulunduğumuz çağ itibariyle teknoloji firmalarının bu denli konumlarda yer alması normal görünüyor.

Listede 5. sırada yer alan Facebook, önceki mali yıla kıyasla %21’lik bir azalma yaşamış. Bazı markalarda ise ciddi büyümeler mevcut. Örneğin Visa, bir önceki yıl 25. sırada yer alırken 18. sıraya, Adidas 61. sıradan 51. sıraya yükselmiş. Pandemi sürecinde tüm dünyada izlenme ve abonelik rekorları kıran Netflix ise, 38. sıradan 26. sıraya yükselmiş. Mevcut listeye yeni dahil olan markalar arasında, Nintendo, Burger King ve AXA gibi firmalar yer alıyor.

reklam
MSI reklamı

2020 yılı degerli markalarİlginizi çekebilir: WhatsApp, yakında birden fazla cihazda aynı anda kullanıma izin verecek

En büyük başarılardan birini ise ABD üzerinde bir marka zinciri olarak bilinen Walmart yakaladı. Firma yıllık değerini %12 artırarak, 26. sıradan 19. sıraya yükseldi. Otomobil sektörüne baktığımızda ise, Mercedes-Benz 17 den 23. sıraya, BMW ise 21 den 27. sıraya kadar gerilemiş. Bir diğer otomobil markası Nissan ise, 2019 yılında 81. sırada bulunduğu listeden doğrudan çıkarılmış.

Listenin tamamı ise şu şekilde;

Sıra Marka Marka değeri  1 Yıllık Değer Değişimi Marka geliri 
1 Apple $241.2 17% $260.2
2 Google $207.5 24% $145.6
3 Microsoft $162.9 30% $125.8
4 Amazon $135.4 40% $260.5
5 Facebook $70.3 -21% $49.7
6 Coca-Cola $64.4 9% $25.2
7 Disney $61.3 18% $38.7
8 Samsung $50.4 -5% $209.5
9 Louis Vuitton $47.2 20% $15
10 McDonald’s $46.1 5% $100.2
11 Toyota $41.5 -7% $187
12 Intel $39.5 2% $72
13 NIKE $39.1 6% $39.3
14 AT&T $37.3 -10% $151.2
15 Cisco $36 4% $50.6
16 Oracle $35.7 11% $39.1
17 Verizon $32.3 2% $131.9
18 Visa $31.8 18% $23
19 Walmart $29.5 12% $341
20 GE $29.5 -14% $76.6
21 Budweiser $28.9 6% $11.2
22 SAP $28.6 0% $30.9
23 Mercedes-Benz $28.5 -14% $121.7
24 IBM $28.2 -10% $77.1
25 Marlboro $26.8 -6% $25.1
26 Netflix $26.7 72% $20.2
27 BMW $25.9 -13% $93.4
28 American Express $25.1 -3% $43.6
29 Honda $24.5 -5% $126.2
30 L’Oréal $22.8 23% $11.7
31 Gucci $22.6 22% $10.8
32 Hermès $21.6 19% $7.7
33 Nescafe $20.4 14% $9.2
34 Home Depot $19.2 6% $110.2
35 Accenture $19.1 15% $43.2
36 Pepsi $18.2 -3% $9.3
37 Starbucks $17.8 5% $26.5
38 Mastercard $17.3 23% $16.9
39 Frito-Lay $16.3 11% $12.2
40 IKEA $15.8 3% $46.2
41 Zara $14.7 9% $21.9
42 Gillette $14.5 -13% $6
43 HSBC $14.4 12% $94.3
44 Audi $13.8 -3% $59.6
45 J.P. Morgan $13.7 11% $52.6
46 Deloitte $13.5 9% $46.2
47 Sony $13.3 18% $63
48 UPS $13.3 5% $74.1
49 Bank of America $13.2 14% $97.5
50 Chase $13.1 12% $64.9
51 Adidas $12.9 15% $24.5
52 Chanel $12.8 42% $13.7
53 Siemens $12.7 -8% $97.2
54 Nestle $12.3 -2% $7.9
55 CVS $12.3 -10% $187.2
56 Cartier $12.2 14% $6.2
57 Porsche $12.1 10% $31.9
58 ESPN $11.9 -9% $11.4
59 Citi $11.8 4% $103.5
60 Wells Fargo $11.8 -16% $103.9
61 Adobe $11.5 10% $9
62 Pampers $11.5 8% $8.6
63 Corona $11.4 13% $7.5
64 T-Mobile $11.4 20% $45.3
65 Ebay $11.3 7% $8.6
66 Chevrolet $11.3 5% $77.5
67 PayPal $11.3 24% $17.5
68 Ford $11.2 -14% $148.1
69 Red Bull $11.1 12% $6.8
70 PwC $11 6% $42.4
71 HP $11 -12% $58.8
72 Colgate $10.7 4% $5.4
73 Fox $10.6 -13% $12.4
74 Lowe’s $10.5 13% $72.1
75 Lancôme $10.4 22% $7.1
76 H&M $10.4 -10% $24.6
77 Lexus $10.3 8% $25.3
78 Santander $9.7 6% $99.8
79 Costco $9.5 8% $148.8
80 Rolex $9.5 5% $5.2
81 Hyundai $9.5 17% $96.1
82 Danone $9.3 1% $11
83 Heineken $9.3 7% $6.7
84 Uniqlo $9.2 6% $17.2
85 Goldman Sachs $8.9 -1% $56.4
86 Hennessy $8.9 $2.8
87 Nintendo $8.8 $11.8
88 AXA $8.8 $115.9
89 Allianz $8.8 7% $130.4
90 Dell $8.7 6% $79.5
91 Caterpillar $8.6 4% $53.8
92 LEGO $8.6 6% $5.8
93 Huawei $8.5 6% $188.6
94 John Deere $8.4 5% $39.4
95 UBS $8.3 $34.2
96 KFC $8.3 -2% $27.9
97 Burger King $8.2 $22.9
98 EY $8 $36.4
99 FedEx $7.9 -4% $69.2
100 Volkswagen $7.9 $111.8
Devamını oku

Finans

LG 2020 1. çeyrek raporları açıklandı!

LG 1. çeyrek raporlarına göre şirket genel anlamda iyi bir çeyrek geçirmiş olsa dahi mobil tarafta sıkıntılar devam ediyor.

İlginizi çekebilir: GIGABYTE AORUS yeni Z490 anakart serisini lanse etti!

reklam
MSI reklamı

LG 2020 1. çeyrek gelirleri oldukça iyi ancak mobil tarafta hala sıkıntılar mevcut!

LG, alt işletmelerinin ekonomik sonuçlarını içeren 1. Çeyrek raporunu paylaştı. Güney Koreli şirket tarihinde ikinci defa yılın ilk çeyreğinde 1 trilyon KRW’ı (826 milyar dolar) aştı. Şirketin toplam geliri ise 12.4 milyar dolar oldu. LG’nin Ev Aletleri, Hava Çözümleri ve Ev Eğlencesi şirketleri 6.95 milyar dolar gelir ile oldukça iyi sonuçlar elde etti. Tüm bu olumlu tablonun yanı sıra LG Mobil hala pazarda kalabilmek için mücadele ediyor. İlk çeyrek sonuçlarına göre şirketin mobil tarafı 843.9 milyon dolar değerinde satış yapmış durumda. İşletmenin 200 milyon dolar zarar ettiği düşünülürse sonuç oldukça kötü. İşletmenin giderleri, pazarlama ve diğer masraflarının yanı sıra kalkınma için harcanan değerlerin sonucu olarak mobil tarafta böyle bir zarar ortaya çıkmakta. İlginçtir ki şirketin 2020 1. çeyrek sonuçları geçtiğimiz yılın 4. çeyreğinden daha iyi fakat tabii ki de bu tablonun yeterli olmadığının hepimiz farkındayız.

LG Velvet

Koreli şirket geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında %34 daha az akıllı telefon sattı. Tabii ki bu rakamlarda Çinli şirketlerin tedarik kesintilerinin de etkisi var. COVID-19 salgınından etkilenen tek şirket LG değil. Akıllı telefon satışlarında önümüzdeki yıl için genel bir düşüş beklenmekte. İçinde bulunduğumuz günlerde kullanıcıların daha temel ihtiyaçlarına öncelik vermeleri hiç şaşırtıcı olmayacaktır.

Şirketin son akıllı telefonu LG Velvet 5G oldukça büyük bir önem ifade ediyor. Yakında çıkacak telefon LG’nin yıllardır bir numaralı serisi olan G serisinin yerini alacak. Ancak söylentilere göre telefonun fiyatı Snapdragon 765G kullanan bir cihaza göre oldukça pahalı olacak. Bu hamlesi LG mobil için oldukça riskli olabilir.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler