Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Türk Telekom

Türk Telekom, kitap okuyan çocukların gülen yüzlerini ekrana taşıdı

Türk Telekom’un, Kanber Bozan’ın ilham veren hikayesini paylaştığı reklam filminde, çocuklara kitap hediye etme ve çocukların bu kitapları okurken çekilen fotoğraflarını #paylasmayadeger etiketi ile sosyal medyada paylaşma çağrısı ilgiyle karşılandı. Bu kapsamda, çocukların kitap okurken çekilen fotoğrafları arasından seçilenler, reklam filminin yeni versiyonunda yer aldı.

reklam
MSI reklamı

Üsküdar’da işini ve çocukları çok seven bir bakkalda başlayan bu gerçek hikaye paylaşıldıkça daha da güçleniyor. Filmin yeni versiyonu, kitap okuyan çocukların gülen yüzlerini Türkiye mozaiği içinde gözler önüne seriyor.

Türk Telekom, “Paylaşmaya değer hikâyeler”in sesi oluyor

Türk Telekom’un yeni reklam filmi; Kanber Bozan’ın, bakkalına gelen çocuklara kitap vermesini ve kitapların özetini anlatmaları karşılığında onlara almak istedikleri bir ürünü hediye olarak vermesini konu ediyor. Çocukların bu yöntem sayesinde kitap okuduğunu gören mahalle sakinleri de bakkala kitap hediye etmeye başlıyorlar. Gün geçtikçe artan kitaplar zamanla raflardaki ürünlerin yerini alıyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

GSM

BTK ikinci çeyreğe ait verileri açıkladı

Yazan:

btk

BTK, 2020 yılının ikinci üç aylık dönemine ait pazar verilerini açıkladı.


İlginizi çekebilir: Yeni internet kanunuyla BTK, kamu yararı diyerek site kapatabilecek!

reklam
MSI reklamı

Mobil internet kullanımı yüzde 94

Söz konusu dönemde gerçekleşen mobil trafik süresi bir önceki çeyreğe nazaran %7‘lik bir artış göstererek 72.7 milyar dakikaya ulaşmış durumda. Sabit internet tarafında %4.6 oranında bir azalma gözlendi; sabit internetteki trafik süresi 1.5 milyar dakika olarak ölçüldü. Bu veriler ışığında, internet trafiğinin %94‘ünü mobil trafiğin oluşturduğu görünüyor.

3G abone sayısı düşüşünü sürdürüyor

2020 yılı ikinci çeyrekteki BTK verilerine göre; 3G abone sayısı 4.516.854’e düşerken, 4.5G abone sayısı 75.362.689’a yükseldi. 2020 yılı ikinci çeyrekte toplam mobil internet kullanım miktarı ise 1.610.586 TB olarak ölçüldü.

Kullanıcılar büyük kısmı faturalı hat tercih ediyor

2020 yılı ikinci çeyrek itibarıyla ön ödemeli (faturasız) mobil genişbant abone sayısı 22.211.781, faturalı mobil genişbant abone sayısı ise 40.877.814 olarak gerçekleşti.

2020 yılı ikinci çeyreği itibarıyla Türk Telekom abonelerinin %61.9’u, Vodafone abonelerinin ise %64.9’u, Turkcell abonelerinin ise %63.5’i faturalı hat kullanıyor.

Numara taşımada azalma görüldü

2020 yılı ikinci üç aylık dönemde mobil numara taşıma sayısı bir önceki üç aylık döneme göre %13.6 oranında azalarak 3.118.547‘e geriledi. 26 Ağustos 2020 tarihi itibarıyla toplam 143.178.404 mobil numara taşıma işlemi gerçekleştirildi.

BTK raporları

Mobil abone kaybı

BTK raporları

Turkcell mobil tarafta yine zirvede

2020 yılı ikinci üç aylık dönem itibarıyla abone sayısına göre; Turkcell’in %40.9, Vodafone’un %31.2, Türk Telekom‘un ise %27,9’luk paya sahip olduğu görülüyor.

Elde edilen tüm gelirlere göre pazar payları incelendiğinde; Turkcell’in pazar payının %42, Vodafone’un pazar payının %34.3 ve Türk Telekom’un pazar payının ise %23.7 seviyelerinde olduğu görülüyor.

Türk Telekom mobil tarafta büyüyor

2020 yılı ikinci çeyrekte gelire göre pazar payları bir önceki dönem ile kıyaslandığında; Vodafone’un pazar payının 0,8 puan, Turkcell’in pazar payının 0,3 puan azaldığı, Türk Telekom’un pazar payının 1,1 puan arttığı göze çarpıyor.

2020 yılı ikinci çeyrek dönem itibarıyla abonelerden elde edilen gelire göre; Turkcell’in pazar payının %44.7, Vodafone ve Türk Telekom’un pazar paylarının ise sırasıyla %30.5 ve %24.8 seviyelerinde olduğu görülüyor.

2020 yılı ikinci çeyrek itibarıyla abone başına aylık gelirin Turkcell için 42,30 TL, Vodafone için 37,80 TL, Türk Telekom için ise 34,40 TL olduğu BTK tarafından paylaşılmış durumda.

Mobil tarafta en çok yatırım Turkcell’den

Mobil tarafta en çok yatırımı yapan yine değişmedi. 2020 yılının ikinci çeyreğinde gerçekleşen yatırımlarda ikinci sırayı Vodafone alırken, en az yatırım Türk Telekom’dan geldi.

BTK raporları

Genişbant internet pazarı büyümesini sürdürüyor

xDSL (ADSL/VDSL) ve fiber abone sayısı 13.8 milyona ulaşmış durumda. Kablo internet abone sayısı ise 1.2 milyon. İnternet servis sağlayıcılarının (İSS) ikinci çeyrekteki gelirleri 2.9 milyar TL’yi buldu.

Sabit genişbant abonelerinin aylık ortalama internet kullanım miktarı 172.4 GB. Mobil genişbant abonelerinde ise bu miktar 10.3 GB olarak karşımızı çıkıyor.

BTK raporları
Sabit genişbant abonelerinin %34.4‘ü 10-16 Mbps‘lik ADSL paketlerini kullanıyor.

Alternatif İSS’ler büyüyor

Türk Telekom altyapısını kullanan alternatif internet servis sağlayıcıların pazardaki payı %17.4’e yükseldi. Türk Telekom‘un pazar payı ise %50’nin altına düşerek %49.7 seviyesine geriledi. Alternatif İSS’lerin toplam pazar payı ise %26 seviyesine yükselmiş durumda.

Toplamda en çok gelir Türk Telekom’un

Mobil ve sabit internetteki toplam gelirin %20.6’sına Türk Telekom’un sahip görünüyor. Türk Telekom‘u sırasıyla Turkcell, diğer işletmeciler ve Vodafone takip ediyor.

BTK raporları

İkinci çeyrekteki net satış gelirleri

BTK raporları

Sabit telefon kullanım oranı düşüşte

2020 yılı ikinci çeyrek sonu itibarıyla 12.090.091 sabit telefon abonesi bulunan Türkiye’de, yaygınlık oranı yaklaşık %14.5 dolaylarında. Türk Telekom’un sabit telefon üzerinden elde ettiği gelir ise 812 milyon TL. 2019 yılının ikinci çeyreğinde yaklaşık 835 milyon dakika olan Türk Telekom’un ses trafiği; 2020 yılının ikinci çeyreğinde yaklaşık 769 milyon dakikaya gerilemiş durumda.

Devamını oku

Türk Telekom

Türk Telekom, uzaktan eğitim için upload hızlarını 2 katına çıkarıyor

Türk Telekom, yeni eğitim ve öğretim yılında öğrenci ve velileri düşünerek; upload hızlarını 2 katına çıkarıyor. Başlayacak uzaktan eğitim sürecinde abonelerine destekte bulunmak isteyen Türk Telekom; fiber ve VDSL abonelerinin upload hızını 2 katına çıkarıyor.


İlginizi çekebilir: Türk Telekom, Sil Süpür ile kullanıcılara toplam 417 milyon GB hediye etti!

reklam
MSI reklamı

Türk Telekom, uzaktan eğitim sürecine destek vermeye hazır

Eğitimin giderek dijitalleşmeye başladığı bu dönemde altyapı yatırımlarına devam eden şirket, yükselişe geçen talebe rağmen mevcut altyapısına da güveniyor. Türk Telekom, uzaktan eğitimi desteklemek için de; 31 Ağustos’tan başlamak üzere internet kullanıcılarının upload hızlarını 2 katına çıkaracak. Türk Telekom’un fiber ve VDSL aboneleri ile; Türk Telekom altyapısını kullanan internet servis sağlayıcılardan hizmet alan tüm kullanıcılar bu hizmetten 1 Ekim 2020’ye kadar faydalanabilecek.

Türk Telekom CEO'su Ümit Önal

CEO Ümit Önal

Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Uzaktan eğitim ile başlayacak yeni eğitim öğretim yılında öğrencilerin çevrimiçi dersleri rahat bir şekilde takip etmesini sağlarken, aynı zamanda tüm kullanıcılarımıza daha iyi bir internet deneyimi sunmak istiyoruz” diye konuştu. Ayrıca Türk Telekom’un sağlayacağı bu upload artışından yararlanmak istiyorsanız herhangi bir işlem yada başvuru yapmanıza da gerek olmadığını belirten Önal ayrıca; “Mart ayında başlayan uzaktan eğitim süreci boyunca veri trafiğini başarıyla yöneterek EBA’yı (Eğitim Bilişim Ağı) öğrencilerimizle kesintisiz şekilde buluşturduk. EBA TV kanallarını Tivibu üzerinden izleyen öğrencilerimiz, ‘durdur izle, tekrar izle, geri al izle’ gibi özellikler sayesinde derslerini kolaylıkla takip edebildiler. Yeni eğitim döneminde de EBA ile oluşacak trafiği sorunsuz yönetecek ve kullanıcılarımızın ihtiyaç duyduğu ses, mobil ve internet hizmetlerini kesintisiz sürdüreceğiz” dedi.

Önal, açıklamarını “Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı 40 binin üzerindeki okulun erişim altyapısı ile birlikte 13 bin 500 okulun hızlı internetle buluşmasını sağlıyoruz. EBA (Eğitim Bilişim Ağı) platformunun altyapısı da tamamen Türk Telekom’a emanet. Grup şirketimiz Sebit’in Vitamin, Raunt gibi online eğitim çözümleriyle EBA platformuna, ders ve sınavlar için içerik desteği sunuyoruz. Kurumsal girişim sermayesi şirketimiz TT Ventures ile MentalUP gibi online eğitim platformlarına yatırımlarımızı sürdürüyoruz” şeklinde sonlandırdı.

Peki ya siz Türk Telekom’un sağlayacağı upload hızı artışı ile ilgili neler düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlarda bizlerle paylaşabilirsiniz. Ve son bir hatırlatma; sosyal mesafenizi korumayı ve ellerinizi bol bol yıkamayı unutmayın!

Devamını oku

Türk Telekom

Türk Telekom, Sil Süpür ile kullanıcılara toplam 417 milyon GB hediye etti!

Türk Telekom Sil Süpür

Türk Telekom, 2020 dönemi için açıkladığı ve aktif olarak devam eden Sil Süpür kampanyası ile; 2020 yılının ilk 7 ayı içerisinde, abonelerine toplamda 417 milyon GB mobil internet hediye etti.


İlginizi çekebilir: Türk Telekom Sil Süpür’den, kullanıcılara bayram hediyesi!

reklam
MSI reklamı

Türk Telekom, Sil Süpür kampanyası ile abonelerine her ay milyonlarca GB internet hediye etti

Türk Telekom, 2020 yılı ile beraber kullanıcılarına sunduğu Sil Süpür kampanyası ile birçok müşterisine hediye mobil veri kullanımı gibi ayrıcalıklar sunmaya başlamış idi. Sil Süpür kampanyasından, şimdiye kadar çok sayıda Türk Telekom abonesi yararlandı. Şirket tarafından duyurulan son bilgiye göre ise, Sil Süpür kampanyası aracılığı ile abonelere hediye edilen toplam mobil internet; 2020 yılının ilk 7 aylık döneminde 417 milyon GB’a ulaştı. Bu süreç içinde kullanıcılara en çok mobil veri hediye edilen dönem ise, 65.441.000 GB ile Mayıs ayı oldu.

Siz de, çarşamba ve cuma günleri güncellenen hediyeleri ile, Sil Süpür kampanyasından yararlanabilirsiniz

Sil Süpür’de hediyeler her hafta çarşamba ve cuma günleri güncelleniyor. Bireysel Türk Telekom müşterileri, kendi hatlarına özel belirlenen “şanslı gün” itibarı ile, bir hafta boyunca Sil Süpür’e katılarak hediyelerine kavuşuyor. Eğer siz de Türk Telekom’un sunduğu bu hediyelerden yararlanmak istiyorsanız buraya tıklayarak daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Sil Süpür kampanyasından memnun olan müşterilere yönelik açıklamalarda bulunan Türk Telekom Mobil Hizmetler Pazarlama Direktörü Yeşim Arı, “Müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik çözüm ve fırsatlar sunuyoruz. Türk Telekomluların mobil iletişim deneyimini her geçen gün bir üst seviyeye taşımak için çalışmaya devam ediyoruz” dedi.

Peki ya siz Türk Telekom’un Sil Süpür kampanyasından yararlandınız mı? Eğer  Sil Süpür kampanyalarını tecrübe ettiyseniz düşüncelerinizi yorumlarda bizlerle paylaşabilirsiniz. Ve son bir hatırlatma; sosyal mesafenizi korumayı ve ellerinizi bol bol yıkamayı unutmayın!

Devamını oku

Forumdan Son Mesajlar

HWP COIN’den Haberler