İşTurkcell reklamı

Haftanın Seçkisi

whatsapp desteği biten telefonlar haziran 2025 whatsapp desteklenmeyen telefonlar

WhatsApp desteği biten telefonlar listesi güncellendi! İşte yeni liste! (Haziran 2025)

2 Haziran 2025
HONOR

HONOR Magic7 Pro ile Boğaz Turu

29 Mayıs 2025
Securitas Technology Mağaza Yönetiminde Devrim Yaratan Çözümleriyle Perakende Günleri’nde

Securitas Technology Mağaza Yönetiminde Devrim Yaratan Çözümleriyle Perakende Günleri’nde

28 Mayıs 2025
realme gt 7 özellikleri fiyatı

Realme GT 7 ve Realme GT 7T tanıtıldı! İşte fiyatı ve özellikleri!

28 Mayıs 2025
ücretsiz chatgpt plus birleşik arap emirlikleri

Bu ülke vatandaşları ücretsiz ChatGPT Plus kullanabilecek!

29 Mayıs 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Cep roketi Toyota GR Yaris az daha Toyota Başkanı’na mezar oluyordu

Toyota GR Yaris az daha Toyota Başkanı'na mezar oluyordu. Toyota başkanı Akio Toyoda araç içindeyken kaza yaptı.

Yazı: Onur Balbaşı
12 Haziran 2024
Kategori: Haber, Gündem, Otomotiv
Okuma süresi: 3 dakika
toyota gr yaris kaza

Toyota GR Yaris az daha Toyota Başkanı‘na mezar oluyordu. Performans araçları söz konusu olduğunda uygulamalı yaklaşımıyla tanınan Akio Toyoda, Toyota’nın eski başkanı ve CEO’su olarak “Morizo” takma adıyla pek çok yarış etkinliğine katılıyor. Halen şirketin yönetim kurulu başkanı olan Toyoda, 67 yaşında olmasına rağmen yarışlara katılmaya devam ediyor. Bu tutkusunun son örneği, Aralık 2023’te Japonya’daki Shimoyama parkurunda yaşandı. Son olarak Toyota GR Yaris ile yarışan 67 yaşındaki CEO, araçla takla attı ve kaza yaptı.

İçindekiler

  • Toyota GR Yaris ile Yola Çıkan Toyota Başkanı Akio Toyoda’nın Yarış Tutkusu Canına Mal Oluyordu

Toyota GR Yaris ile Yola Çıkan Toyota Başkanı Akio Toyoda’nın Yarış Tutkusu Canına Mal Oluyordu

Toyota Teknik Merkezi Shimoyama, Nisan 2024’te tam kapasite faaliyete geçti ve Nürburgring pit şeridine benzeyen iç yapısıyla dikkat çekiyor. Tesiste birçok test gerçekleşiyor. Toyota başkanı da araçları yerinde kendi test etmekten zevk alıyor.

Toyota GR Yaris ile piste çıkan Toyoda’nın kullandığı hot hatch ciddi bir kaza geçirdi. Toyoda, direksiyondayken, dokuz kez Japonya ralli şampiyonu olan Norihiko Katsuta da yardımcı pilot olarak yanında yer aldı. Yani direksiyonda Toyoda’dan başka biri vardı.

toyota gr yaris kazaKazanın ardından yayınlanan araç içi görüntüler, ralli aracının bir tümseğe çarparak devrildiğini gösteriyor. Katsuta, kaza yapan araçtan kendini kurtaran ilk kişi oldu. Performans hatchback’i, tekerlekleri yukarı bakacak şekilde durdu. Neyse ki her ikisi de kazayı yara almadan atlattı ve bu olay, Ar-Ge merkezinin açılışında anlatılacak bir hikaye olarak kaldı. Görüntüleri haberin sonundaki bağlantıdan izleyebilirsiniz.

Toyota, yeni tesisin açılış töreni sırasında ağır hasarlı Toyota GR Yaris‘i sergilemeyi tercih etti. Bu karar, şirketin araçları sınırlarına kadar test ettiğini ve dayanıklılığını kanıtlamak için bu tür testlerin önemli olduğunu göstermek amacıyla alındı. Genellikle hasarlı araçlar tamir edilip yeniden test edilirken, bu kez bir istisna yapılarak hasarlı araç sergilendi.

Akio Toyoda, GR modellerinin yaygınlaşmasının ardındaki itici güç ve tek seferlik GRMN Century gibi özel modellerde de bu etki görülüyor. Dünyanın en büyük otomobil üreticisinin eski başkanı, içten yanmalı motorların geliştirilmesine devam edilmesi gerektiğini savunuyor ve elektrikli araçların pazar payının %30’u geçemeyeceğini iddia ediyor. Toyota elektrikli araçlar konusunda lider bir marka olsa da, firmanın eski başkanının bu açıklamaları önemli.

Cep roketi olarak da anılan Toyota GR Yaris‘in içindeki üç silindirli turbo motor, LBX crossover modeline yaklaşık 300 beygir gücüne sahip 1.6 litrelik ünite olarak geçiş yapacak. Bu gelişme, Toyota’nın performans araçları ve içten yanmalı motor teknolojilerine verdiği önemin bir göstergesi.

İlginizi Çekebilir: Samsung yolu açıldı! Samsun yolu değil, Samsung yolu!

Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sizce Yaris GR ile yapılan bu kaza Toyota’nın hangi yönünü vurguluyor? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz. Daha fazlası için bizi takip etmeyi unutmayın!

Onur Balbaşı

Onur Balbaşı

Teknolojiye olan ilgim sadece bir merak değil, benim için gerçek bir tutku. Özellikle akıllı telefonlar, yazılım ve mobil teknolojiler üzerine yıllar içinde ciddi bir bilgi birikimi edindim. Bu birikimi, HWP’de yayın direktörü olarak yürüttüğüm görevle birlikte hem yazılı içeriklerde hem videolarda insanlara aktarmaktan büyük keyif alıyorum. Araştırmayı, öğrenmeyi ve öğrendiklerimi anlaşılır şekilde paylaşmayı seviyorum.

Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim
  • Network
  • Leadergamer

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya