Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu, çocukların sosyal medya bağımlılıkları ve TikTok kullanımı ilgili açıklamalarda bulundu. Paylaşılan bilgilere göre pandemi döneminde sosyal medya bağımlılığı ( özellikle TikTok’ta) oldukça arttı.
İlginizi çekebilir: Giyilebilir teknoloji ürünlerine yeni işlevler gelebilir
RTÜK Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu, sosyal medya hesabından, Türkiye ve İngiltere üzerinden çocukların medya araçları karşısında korunmasına yönelik düzenleme ve denetleme ilkelerine odaklandığı doktora tezinde yer alan pandemi süreciyle ilgili güncel verileri paylaştı.
Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu, çocukların eğitime evden devam ettikleri ve sosyal hayattan da tamamen mahrum kaldıkları pandemi döneminde bunun bir yansıması olarak medya araçlarıyla geçirdikleri zamanın da arttığını belirtti. Uslu, ‘Birleşik Krallık’ın düzenlenleyici ve denetleyici kuruluşu Office of Communication‘un pandemi döneminde çocukların medya alışkanlıklarına dair yayımladığı araştırma sonuçları oldukça çarpıcı veriler içeriyor. Mayıs ve Haziran aylarında yapılan çalışma; 9-16 yaş aralığında bulunan ve karantina sebebiyle okullarına gidemeyen çocukların boş zaman ve medya tüketimi alışkanlıklarına odaklanmaktadır. Karantina süreci çocukların ekran karşısında her zamankinden daha fazla zaman geçirmesine neden olmuştur. Normal hayat üzerindeki kısıtlamalar onları sosyal medya, oyun ve medya içeriği karşısında fazlaca zaman harcamaya yöneltmiştir. Okul çağındaki çocukların büyük çoğunluğu evlerinde boş zamanı geçirmek konusunda bir sisteme sahip değil. Çocuklar boş zamanlarını aile yerine, kendi odalarında çevrimiçi etkinliklerle doldurma eğilimindedir.’ ifadelerini kullandı.
İlginizi çekebilir: Üst seviye elektrikli SUV Mercedes EQS, kamuflajlı görüntülendi!
İçindekiler
TikTok kullanmayanların oranı sadece yüzde 7
Başkan Yardımcısı, tüm medya araçları arasında pandemi döneminde en yoğun kullanımın görüldüğü uygulamanın TikTok olduğunu belirtti. Uslu, konuyla ilgili “TikTok bu dönemde en popüler sosyal medya uygulaması konumundadır. Her gün birkaç saatini bu uygulama karşısında geçiren çocuklar TikTok için ‘zaman öldürmenin (to kill time) en iyi yolu’ ifadesini kullanmışlardır. Çoğunlukla kendi içeriklerini uygulamaya yüklemeyi tercih eden çocuklar, bazı durumlarda ise platformda meşhur olan kişilerin içeriğini kopyaladıklarını belirtmişlerdir. Araştırmaya konu olan örneklemden TikTok kullanmayanların oranı sadece yüzde 7. Uygulamayı kullananlardan kendi videolarını yapıp paylaşanların oranı ise yüzde 66’dır. YouTuber ve TikTokker olarak adlandırılan sosyal medya starlarının sayısının artması, çocukların onları taklit etmesine neden oluyor. Kendi içeriklerini üretmenin kendilerine para kazandıracağına olan inançlarını arttırmaktadır” şeklinde konuştu.
Tüm bunların yanında çocukların alışılageldik rutinlerinden uzaklaşmaları sebebiyle pandemi döneminde daha az ödev yapma eğiliminde olduğunu belirten Uslu, kısa videoların ve canlı yayınların çocukların en çok ilgi gösterdikleri içerikler olduğunu belirtti.