Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Haber

The Game Awards 2019’da duyurulan oyunlar!

The Game Awards 2019

The Game Awards 2019 etkinliğinde birbirinden güzel yeni oyunlar duyuruldu.

Türkiye saati ile 04:30’da başlayan etkinlik, yılın en iyi yapımlarının dışında, yeni oyunlara da ev sahipliği yaptı. Oyun dünyasının en önemli ödül organizasyonlarından biri sayılan The Game Awards’da mevcut yılda başarılı olan oyunlara bir çok alanda ödül veriliyor. Özellikle Microsoft, yeni oyun konsolu Xbox Series X’i duyurmasıyla birlikte, konsola özel çıkan oyunlarla etkinliğe damga vurdu. Etkinlikte ayrıca PlayStation 5’e özel olarak duyurulan ilk oyun Godfall için de bir açıklama yapıldı. Oyuncuların her sene yeni oyun duyuruları için beklediği etkinliğin bu sene duyurulan yapımlarına beraber bakalım.

reklam

İlginizi çekebilir: Microsoft, yeni nesil oyun konsolu Xbox Series X’i duyurdu!

Microsoft’un yeni konsoluyla birlikte duyurduğu Senua’s Saga: Hellblade II

Ghost of Tsushima

Serinin ikinci oyunu, The Wolf Among Us 2

Hızlı ve Öfkeli serisinin yeni oyunu, Fast and Furious Crossroads

PlayStation 5 için duyurulan ilk özel oyun, Godfall


League of Legends’ın
yaratıcısı Riot Games’ten iki yeni oyun

Convergence

Ruined King

PlayerUnknown tarafından geliştirilen yeni oyun, Prologue

Amazon Game Studios’un yeni MMO oyunu, New World

Xbox Series X için özel olarak geliştirilen muhteşem oyun, Ori and the Will of the Wisps

Oyunun soundtrack’inde yer alan sanatçılar için yeni video, Cyberpunk 2077

Konsol dünyası ve MMO evreni için aktif geçen The Game Awards 2019 hakkında siz neler düşünüyorsunuz ?

MSI reklamı

Oyun ve teknoloji tutkunu, sıkı bir stream sever

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı Telefonlar

Huawei Mate 40 serisi teknik özellikleriyle ortaya çıktı!

Huawei Mate 40

Huawei, yılın ikinci yarısında Huawei Mate 40 serisini piyasaya sürecek. Bugün ortaya çıkan raporlarda cihazların teknik özellikleri görüntülendi. Yeni Mate serisi, Huawei‘nin TSMC ile yaşadığı yonga seti probleminden etkilenmeyecek. Doğal olarak bunun çıkış tarihine yansımayacağı düşünülüyor.


İlginizi çekebilir: Apple, Samsung’a 950 milyon dolar ceza ödeyecek!

reklam

Huawei Mate 40 serisi hangi teknik özelliklere sahip olacak?

Ortaya çıkan raporlara göre Huawei Mate 40, 1080P çözünürlüklü 90 Hz ekran tazeleme hızına sahip OLED bir ekran ile gelecek. Pro model ise yine 90 Hz ekran tazeleme hızına sahip fakat 90 derecelik kavisli bir ekran ile gelecek. Cihazlar, 5 nm üretim sürecinden geçen Kirin 1020 5G yonga setinden gücünü alacak. Her iki telefonda da çift selfie kamera bulunacak. Ancak Mate 40, 24 MP sabit odaklı selfie kamerası kullanırken Pro model, 32 MP otomatik odaklı kamera ile gelecek.

Huawei Mate 40

Mate 40, arka tarafta üçlü bir kamera kurulumuna sahip olacak. Kameralar, 50 MP çözünürlüklü RYYB ana kamera, 16 MP ultra geniş açılı kamera ve 3x optik zoom yapabilen telefoto kamera olarak sıralanabilir. Pro modelde ise zoom kabiliyeti 5x optik zooma çıkıyor ve taban modele ek olarak ToF sensörü içeriyor. Her iki kamera dizilimide sıcaklık ölçümü fonksiyonuna sahip. Mate 40, 40W kablolu 27W kablosuz şarja sahipken Pro model 66W kablolu 40W kablosuz şarj desteği ile geliyor. Ses tarafında ise bu sefer çift hoparlör kullanılacak.

Mate 40, 6/8 GB RAM ve 128/256 GB depolama alanı seçenekleri ile gelecek. Mate 40 Pro ise 8/12 GB RAM ve 128/256/512 GB depolama alanı seçeneklerine sahip olacak.

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

Project Chaos: Komşudan 3000 beygirlik hiper otomobil!

Yunanistan merkezli Spyros Panopoulos şirketi, son zamanlarda 3000 beygirlik araba projesi olan “Project Chaos” oldukça dikkat çekiyor.


İlginizi çekebilir: 2021 Ford Bronco Sport, büyük Bronco’ları aratmıyor!

reklam

Şirketten yapılan resmi açıklamaya göre araçta titanyum eksantrik milleri, Inconel valfler, 3D baskılı pistonlar ve çubuklar içeren bir motor yer alıyor. Bu motor 4.0 litre hacminde çift turbolu V10 bir ünite. 11000 dev/dk çevirebilen otomobil, standart olarak 2000 beygir güce sahip. Eğer seramik pistonlar ve karbon fiber piston kolları gibi opsiyonları satın alırsanız, 3000 beygir güç ve 12000 dev/dk çevirmeniz mümkün.

Yayınlanan tanıtım videosuna baktığımızda 3D baskı teknolojisinin, araçta ağırlıklı olarak kullanılacağı anlaşılıyor. Örneğin titanyum egzoz, susturucu, magnezyum matris kaliperler, titanyum jantlar, karbon fiber turbo pervanesi gibi detayların bu şekilde üretileceği söyleniyor.

Paylaşılmış olan fotoğraflarda ise otomobilin 3D tasarımlı LED arka farları ve arkaya doğru giderek alçalan tasarımı dikkat çekiyor. Aracın kokpitinde ise dikdörtgen direksiyon göze çarpan ilk detay oluyor. Minimalist bir bilgi-eğlence ekranı ile aracın performans odaklı oluşu vurgulanmış. Ayrıca şirket, ön cama bilgileri yansıtan özel bir artırılmış gerçeklik teknolojisi geliştirdiğini söylüyor. Aracın iç tasarımına dair detayları videoda görebilirsiniz.

Project Chaos’ta karbon fiber monokok bir şasi bulunuyor. Aracın 0-100 km/s hızlanması 1.8 saniye, 100-200 km/s hızlanması 2.6 saniye ve 160-240 km/s hızlanması ise 2.2 saniye olarak açıklanmış. Ayrıca aracın maksimum hızının 500 km/s olduğu iddia ediliyor.

Spyros Panopoulos, aracı gelecek yıl Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtmayı planlıyordu. Fakat etkinlik yakın zamanda iptal edildi. Son durumun ne olduğu hakkına şu an için bir bilgi yok.

Kaynak: Carscoops

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

2021 Ford Bronco Sport, büyük Bronco’ları aratmıyor!

Uzun zamandan sonra geri dönen Ford Bronco efsanesi, küçük kardeşleri Bronco Sport ile şehir kullanımına daha elverişli bir seçenek sunuyor. Büyük Bronco’lardan daha küçük hacimli motorları ile ülkemiz pazarında görme ihtimalimiz oldukça da yüksek.


İlginizi çekebilir: Efsane Ford Bronco geri döndü!

reklam

Yollarda sıklıkla gördüğümüz crossover araçlardan biraz daha çetin ceviz bir araç arayanlara hitap ediyor Bronco Sport. Tasarım olarak büyük Bronco’lara benzer haliyle, kompakt SUV sınıfına üst düzey arazi kabiliyetini getiriyor.

Ford, modeli geliştirirken kapsamlı araştırmalar yaptı ve (kullanıcı forumlarını gizlice takip etmek dahi) birçok kişinin yeni Bronco’larda efsane modelde yer alan “ruh ve kimliğin korunması” düşüncesinde anlaştığını gördü. Bu yüzden orijinal Bronco ile “basit ama işlevsel” şeklinde bir bağ bulunuyor yeni Bronco ailesinde.

Yeni Bronco ailesinin tamamı aynı kişiler tarafından tasarlandığı için, her ne kadar farklı modeller olsa da benzer tasarım detayları görmek mümkün. Bronco Sport, dairesel farlarla çevrili bir “kapsül kartuş ızgara” tasarımı buna en büyük kanıt.

Dış tasarımda dikkat çeken diğer detaylar ise ön çamurluklarda yer alan hava kanalları ve basamaklı “safari” tarzında bir tavanın yer alması. Tavanın basamaklı tasarımı, aracın yükleme yeteneklerini arttıran bir detay.

Aracın arka tasarımında ise “Bronco Sport” yazısı yer alan cam kapaklı bagaj kapağı yer alıyor. Bu cam kapak sayesinde küçük eşya yüklemeleri için bagajı tamamen açmak yerine, sadece o küçük cam alanı açmak yeterli oluyor.

Yeni Bronco Sport 4387 mm uzunluk, 2088 mm genişlik, 1783-1890 mm yükseklik (basamaklı tavandan dolayı) ve 2670 mm dingil mesafesi şeklinde boyutlara sahip.

Bronco Sport’un kabini

Büyük Bronco’lardaki “basit ve içgüdüsel” kullanışlılık burada da devam ediyor. Fakat güncel Ford SUV’ların iç tasarımı çizgilerinden dolayı yabancılık çekilmiyor. Kabin biraz sade olsa da MOLLE kayışlar, fermuarlı koltuk cepleri ve bagaj kısmında yer alan yerleşik şişe açacağı gibi ilginç detaylar da araçta mevcut.

İlginç detaylar demişken aracın bagaj kapağının iç kısmındaki özel LED projektörler ile 12 metre kareye kadar bir alanı aydınlatmak mümkün. Akşamları dağ başında sokak lambası olmuyor, malum… Ayrıca bagajdaki yıkanabilir kauçuk taban ve 400 W gücündeki dönüştürücü ile birçok cihazı çalıştırmak da mümkün.

Bronco Sport’un motor seçenekleri

Büyük Bronco’larda ülkemiz için pek de uygun olmayan hacimlerde seçenekler mevcuttu. Fakat Bronco Sport ağabeylerinden biraz daha bütçe dostu bir model olarak karşımızda. İki farklı motor seçeneğinden ilki, 181 beygir güç ve 257 Nm torka sahip üç silindirli 1.5 litre EcoBoost ünite. Diğeri ise biraz daha güçlü olan 245 beygir güç ve 372 Nm torka sahip 2.0 litre EcoBoost ünite.  Her iki motor seçeneği de sekiz ileri otomatik şanzımanla alınabiliyor. Fakat 2.0 litrelik motoru aldığınız zaman direksiyon arkası vites kulakçıklı SelectShift sistem bulunuyor.

Unutmayın: O bir Bronco!

Bronco adını ağabeyleri gibi gururla taşıyacağından hiç bir şüpheniz olmasın. GOAT ( Goes Over Any Terrain) sistemi minik Bronco’da da yer alıyor. Böylelikle o da arazide iddialı bir hale geliyor. GOAT sistemi Normal, Eco, Sport, Kaygan ve Kum dahil olmak üzere yedi farklı çeşitte sürüş modu barındıran bir sistem.

Aracın off-road özellikleri bunlarla da sınırlı değil. Trail Control adı verilen sistem de küçük Bronco’da var. Bu sistem etkinleştirildiğinde araç ileriye yönde 32 km/s hıza, geri yönde 6 km/s hıza kadar otomatik olarak gaz verebiliyor. Bu sistem ile arazi yolculuklarında sürücünün, gaz pedalından çok direksiyona odaklanması amaçlanmış. Ayrıca araçta off-road kamerası da bulunuyor. Bilgi-eğlence ekranında canlı bir şekilde etrafınızda ne olup bittiğini rahatlıkla görebiliyorsunuz.

Tarla tapan değil, ciddi off-road insanıyım” diyenler için ise Bronco Sport Badlands ve First Edition var. Her ikisi de diferansiyel kilitli, özel ikiz debriyajlı, arkadan çekişli olan biraz daha gelişmiş bir 4×4 sistemine sahip.

Bu özel donanımlarda ayrıca, daha büyük monotüp süspansiyonlar, daha yumuşak yaylar ve toleransı biraz daha yükseltilmiş kaydırma çubukları bulunuyor. Ek gövde altı koruması, ek GOAT modları (çamur ve kaya tarama) ve 28,5 veya 29 inçlik lastiklere sahip 17 inç boyutlu jantlar da Badlands ve First Edition paketlerinde bulunuyor.

Aracı tabiri caizse “full+full” haliyle off-road canavarı donanımlarıyla alırsanız, Jeep Compass Trailhawk‘ı alaşağı etmek mümkün. 224 mm yerden yüksekliği, 30.4 derece yaklaşma, 33,1 derece gidiş ve 20,4 derece kesme açısına sahip araç, 599 mm derinliğe kadar olan sudan geçebiliyor.

ABD’de 28 bin $’dan başlayan bir fiyattan satılması beklenen Bronco Sport’un, ülkemize gelip gelmeyeceği henüz belli değil. Fakat sahip olduğu küçük hacimli motorları ile Avrupa’da kendine yer bulabilir, haliyle ülkemize de gelebilir.

Kaynak: Carscoops, Ford, Motor1

MSI reklamı
Devamını oku