Sosyal medya
Huawei P40 reklamı

Otomotiv

Tesla Corona virüs salgını nedeniyle Gigafactory’deki işgücünü daraltıyor!

Tesla bir hafta önce Nevada’daki Gigafactory’de operasyonlarını olduğu gibi sürdüreceğini açıklamıştı. Ancak şirket yeni aldığı karar ile birlikte Corona virüs salgınıyla mücadele etmek için iş gücünü %75’ten fazla azaltmayı planlıyor.

İlginizi çekebilir: Apple tedarikçileri iPhone siparişlerinde düşüş olduğunu söylüyor!

Tesla Corona virüs salgını nedeniyle Nevada Gigafactory’deki işgücünü daraltıyor!

Tesla Gigafactory’de operasyonlarını olduğu gibi sürdüreceğini söyledikten bir hafta sonra Corona virüs salgınıyla mücadele etmek için iş gücünü %75’ten fazla azaltmayı planladığı ortaya çıktı. Tesla’nın Gigafactory’deki pil üretimine yardım eden Panasonic departmanı geçen hafta fabrikadaki faaliyetlerini askıya almıştı. Diğer otomobil üreticileri de küresel salgın nedeniyle Amerika Birlerşik Devletleri’ndeki üretim faaliyetlerini durdurdular.

Tesla fabrikada bazı operasyonları duraklattı ve çalışanlarını olabildiğince evden çalışmaya teşvik ediyor. Bu da her gün işe gelen insan sayısını önemli ölçüde azalttı. Tüm bu önlemlerin yanı sıra şirket gelecek haftaya kadar sadece tedarik zinciri, güvenlik, tesis bakım ve bilgi işlem personeli hariç bütün departmanlarını kapatacak.

Tesla Gigafactory

 

Evde kalması söylenen Gigafactory işçilerine ücretli ya da ücretsiz izin verilip verilmediği henüz belli değil. Tesla bu konuda henüz bir açıklama yapmadı. Şirket fabrikada çalışmaya devam eden departmanlar için de önlemler alıyor. Fabrikanın bazı girişleri kapatılacak ve açık kalan girişlerde çalışanların vücut dereceleri kontrol edilecek. Tüm bu açık bırakılan girişlere el dezenfektanları konumlandırılacak. İşçiler kafeterya gibi sosyal alanlarda da dahil olmak üzere aralarına en az 1.83 metre mesafeyi korumak zorunda kalacaklar ve çalışma istasyonları her vardiyada iki kez dezenfekte edilecek.

Geçtiğimiz Perşembe günü Tesla iki ofis çalışanında COVID-19 pozitif test edildiğini doğruladı fakat kişilerin hangi departmanda çalıştıkları belirtilmedi. Sızdırılan şirket içi bir e-posta ile pozitif test edilen çalışanların test edilmeden önce yaklaşık iki hafta boyunca evden çalıştıkları öğrenildi.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

2021 Mercedes C-Sınıfı, büyük merkezi ekranıyla yakalandı!

Halen daha genç görünse de 2014‘ten beri W205 kodlu kasasıyla aramızda olan C-Sınıfı, yakında yeni nesline kavuşacak. Kamuflajlı olarak yakalanan prototipin bazı detayları ise dikkat çekti.


İlginizi çekebilir: Fiat, Egea temelli bir SUV planı yapıyor olabilir!


Bu yılın sonunda tanıtılması beklenen yeni jenerasyon C-Sınıfı, Mercedes’in tasarım diline göre yorumlayacak olursak dışarıdan küçük bir E-Sınıfı, içeriden ise küçük bir S-Sınıfı tasarım çizgilerine sahip olacak.

Mevcut nesle göre incelen far grupları, her ne kadar dış kamuflaj olsa da biraz olsun anlaşılıyor. Arka farların yeni tasarımı ise kamuflaj altından göz kırpıyor. Eski sızıntılarda sadece, aracın kamuflajlı dış tasarıma ait görseller yer alıyordu. Fakat haberimizin konusu olan gelişme ise iç mekana ait sızıntı.

2021 C-Serisi, yeni dijital gösterge paneli ve en son nesil MBUX bilgi-eğlence sistemini merkez alan yeni bir iç tasarıma sahip olacak. Yeni nesil Mercedes S-Sınıfı ve Maybach markalı S-Sınıfı‘nda bulunması beklenen bağımsız orta ekranın, eski nesildeki ekrana göre çok daha büyük olması bekleniyor. Klima kontrollerinin de bu ekranda yer alması beklenirken, yeni E-Sınıfı‘ndan bildiğimiz yeni direksiyon simitlerinin de C-Sınıfı’nda yer alması bekleniyor.

 

MRA mimarisinin güncellenmiş bir versiyonunun kullanılması beklenen aracın elektrifikasyonu desteklemesi, 4 ve 6 silindirli normal benzinli ve dizel ünitelere ek olarak bir plug-in hibrit türevi seçenekleri olabilir.

Ayrıca tartışmalı bir söylenti de var. AMG modellerindeki 4.0 litrelik çift turbolu V8‘in gideceği ve yerine ağır bir şekilde hibridize edilmiş, 500 beygirin üzerinde güce sahip 2.0 litrelik ünitenin kullanılması haberi, herhangi bir marka yetkilisi tarafından onaylanmadı.

C-Sınıfı station modelinin yerden yükseltilmiş hali olarak tabir edebileceğimiz bir “All-Terrain” versiyonunun da geleceği söyleniyor. Coupe ve cabriolet modellerin ise 2021 sonlarına doğru satışa çıkması bekleniyor.

Kaynak: Carscoops

 

 

Devamını oku

Genel

Volkswagen T-Roc Black Edition geliyor!

Volkswagen‘in “kompakt crossover” temsilcisi T-Roc, Black Edition isimli yeni bir donanım seviyesine kavuşuyor. Bu donanım paketi performans artışı değil, yalnızca dış tasarımda farklılık yaratıyor.


İlginizi çekebilir: Yeni nesil 2022 Honda Civic Type-R, kamuflajlı olarak yakalandı!


Black Edition’un Volkswagen donanım sıralamasında nasıl bir seviyede olduğunu açıklamadan da geçmeyelim. Bilindiği üzere VW’in donanımları genel olarak en dolu pakete doğru Trendline, Comfortline ve Highline olarak sıralanıyor. Black Edition ise Highline’a yakın bir Comfortline kıvamında olacak diyebiliriz.

Adından da anlaşılacağı üzere siyah detayların hakim olacağı bu donanımda ön ızgara, yan ayna kapakları ve tavan rayları siyah renge bürünüyor. Jant seçeneği olarak 18 inç boyutunda “Ario Black” jantlar yer alıyor. Dış renklerde ise T-Roc’un satıştaki Tropik Turuncu, Turmerik Sarı‘nın da aralarında bulunduğu bütün renk seçenekleri tercih edilebiliyor. Ayrıca Black Edition’a özel olan C sütunu kaplaması da dikkat çeken detaylar arasında.

İç tasarımda ise piyano siyahı iç döşemeler, siyah tavan kaplaması ve vites topuzundaki siyah deri kaplama üzerinde yer alan gri dikişler ile dışarıdaki tema, içeride de devam ediyor. Tabi iç donanım sadece bunlarla sınırlı değil. Müşteriler istekleri doğrultusunda Beats Audio ses sistemi ve Vienna deri döşeme seçeneği gibi ek donanımları da sipariş edebiliyorlar.

Motor seçeneklerine bakacak olursak, diğer normal T-Roc modellerindeki aynı üniteleri, bu donanımla almak mümkün. Fakat T-Roc ülkemizde yalnızca Highline donanımı ve 150 beygirlik benzinli 1.5 TSI üniteyle satılıyor. Bu yüzden Black Edition’u Türkiye yollarında görme ihtimalimiz henüz belli değil.

NOT: Beyaz arka plana sahip görseller VW’in İngiltere sitesinden alınmıştır. Soldan direksiyonlu modeller de üretilecektir. 

 

Devamını oku

Genel

Yeni nesil 2022 Honda Civic Type-R, kamuflajlı olarak yakalandı!

Honda Civic, 2020 yılı için makyaj operasyonu geçirmişti. Şimdilerde ise Japon üreticinin, yeni jenerasyon Civic Type-R üzerinde çalıştığına dair somut detaylar ortaya çıkmaya başladı.


İlginizi çekebilir: TOGG’un fabrikası için arazide çalışmalar başladı!


Şu anda 10. nesli ile satışta olan Honda Civic, 11. nesli için gün sayıyor. Almanya‘da ağır kamuflajlı olarak casus kameralara yakalanan prototip sadece genel bir kamuflaja değil, yeni tasarım ipuçlarını gizleyen sahte parçalara da sahip. Fakat bu kadar gizlemeye rağmen aracın çizgilerinde, güncel nesle oranla daha yuvarlak hatlar olduğu biraz olsun anlaşılıyor.

Güncel modeldeki en büyük eleştirilerden biri ise agresif görünümüyle ilgili. Bazı kesimler tarafından, çok abartılı detaylar olduğu ve sahte hava ızgaralarından ötürü aracın “çocuk yarışçı” imajı yarattığı söyleniyor.

Kamufle edilmiş 11. nesil Civic Type-R’da, aracın test aşamalarının erken safhasında olduğunu hissettiren geçici tek egzoz çıkışı göze çarpıyor. Japon hot-hatch üzerindeki başka bir büyük değişiklik ise far gruplarında olacak. Üretici bu tip değişikliklerle, aracın tasarımını daha “herkese hitap eden” bir hale getirmeye çalışacak gibi görünüyor.

İç kabinde ise yeni direksiyon simidi ve bilgi-eğlence sistemi olduğuna dair bir casus fotoğraf mevcut. Gösterge panelinin tamamen yenilenip, eskisine oranla daha fazla özelleştirme seçeneği sunması bekleniyor.

Güç aktarma organlarına gelirsek Honda, 2025 yılına kadar tüm araçlarında elektrikli seçenekler sunmayı planlıyor. Bu nedenle 2022 Civic Type-R’da, mevcut modeldeki turbolu 2.0 litrelik, 4 silindirli ünitenin kullanılmaya devam edilmesi bekleniyor. Fakat ek olarak arka tekerleklere güç veren iki elektrik motorunun desteğiyle, 400 beygir civarında bir güç ile karşılaşabiliriz. Ayrıca yeni Civic Type-R’da, Honda NSX‘teki tork vektörleme teknolojisinin de kullanılması bekleniyor.

Yeni nesil normal Civic‘in 2021 sonlarına doğru, ateşli Type-R modelinin ise 2022’nin ilk yarısında tanıtılması bekleniyor.

Devamını oku