Spotify‘a ödeme yapan kullanıcı sayısı son çeyrekte 188 milyona yükseldi. Spotify, üç aylık rakamlarını sunarken, toplamda platformun şu anda 433 milyon aktif kullanıcısı olduğunu söylüyor.
Spotify’a göre, ücretli Premium kullanıcı sayısı bir yıl öncesine göre yüzde 14 daha fazla. Ardından şirket 165 milyon abone kaydetti. Akış hizmeti, bu büyümenin önceden beklenenden daha yüksek olduğunu söylüyor. Şirket, artışa promosyonlar ve Premium Aile aboneliklerinin yardımcı olduğunu yazıyor.
Ayrıca bkz: Türk Telekom Fiberleşme Oranının Yüzde 92 Olduğunu Açıkladı
Aylık aktif Spotify kullanıcı sayısı da son çeyrekte yüzde 19 artarak 433 milyona ulaştı. Akış hizmetine göre, aktif kullanıcı sayısındaki bu büyüme, önceki tahminleri de aşıyor. Spotify, şirketin bugüne kadar ikinci çeyrekte gördüğü en büyük artış olduğunu söylüyor. Şirket, kullanıcılardaki artışın kısmen pazarlama kampanyalarından kaynaklandığını söylüyor.
Aynı zamanda, şirket geçen çeyrekte 194 milyon Euro faaliyet zararı bildirdi. Akış hizmetine göre, bu kısmen personel maliyetlerindeki artıştan kaynaklanmaktadır; şirket, reklam ekibini genişletti ve ayrıca bir dizi satın alma gerçekleştirdi. Şirket ayrıca, gelişmekte olan pazarlarda ve gençlerde yukarıda bahsedilen büyümesini sürdürmek için reklam harcamalarını artırdı.