Spotify, Çarşamba günü, analistlerin daha yüksek reklam geliri tahminlerini geride bırakan üç aylık gelir rakamlarını paylaştı. Raporda daha fazla kişi premium hizmetine abone olurken, ses akışı platformunun hisselerini zilden önce ticarette yaklaşık %5 artırdı.
Şirket, kullanıcıları büyüyen müzik dışı ses segmentine çekmek amacıyla “The Joe Rogan Experience” ve diğer işletmeler gibi şovları satın almak için bir milyar doların üzerinde yatırım yaparak podcast’lere büyük bahis yaptı.
Toplam aylık aktif kullanıcı sayısı ilk çeyrekte yüzde 19 artarak 422 milyon rekor seviyeye ulaştı. İsveçli şirket, bu çeyrekte gelirde yüzde 24 artışla 2,66 milyar Euro‘ya (2,82 milyar dolar) ulaştı. Refinitiv’in IBES verilerine göre analistler ortalama 2,62 milyar avro gelir bekliyordu.
İlginizi çekebilir; Google, YouTube Shorts İçin Reklamları Test Etmeye Başlıyor!
Spotify, platformundaki içerik tüketiminde podcast’lerin payının çift haneli arttığını ve rapor edilen çeyrekte tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştığını söyledi.
Şirket, Rusya operasyonlarının kapanmasının ve Mart ayında bir hizmet kesintisinin ardından kullanıcı kaybının tersine dönmesinin ardından ikinci çeyrekte aylık toplam aktif kullanıcı sayısının 428 milyon olmasını bekliyor.
Spotify, 2,81 milyar avroluk tahminlere kıyasla ikinci çeyrek gelirini 2,8 milyar avro olarak tahmin ediyor.
Şirketin gelirinin büyük bölümünü oluşturan premium aboneler 158 milyondan 182 milyona yükselirken, reklam destekli gelirler %31 artarak 282 milyon euroya yükseldi.