Spotify, ikinci çeyrek finansal raporunu paylaştı. Paylaşılan verilerde Spotify’ın aylık kullanıcı sayısının 299 milyona ulaştığı görüntülendi. Bu veriler, yıllık bazda %29, ilk çeyreğe göre ise %5’lik bir artış olduğunu gösteriyor.
İlginizi çekebilir: Galaxy Note 20, optimize edilmiş Exynos 990 ile gelecek!
İçindekiler
İkinci çeyrek Spotify için nasıl geçti?
Paylaşılan rapora göre Premium abonelerden elde edilen gelirlerde önemli bir artış bulunuyor. Fakat COVID-19 pandemisinin ardından gelen belirsizlik nedeniyle serbest para akışında azalma görüldü. Kuzey Amerika‘daki büyüme ve kullanıcı sayısındaki artış, 2019’dan bu yana istikrarlı bir şekilde ilerleyerek şirketin beklentilerini aştı. Hindistan da Spotify’ın beklentilerini aşan bir başka pazar olarak karşımıza çıkıyor. Bunun başlıca nedeni ise bölgede yapılan pazarlama kampanyalarının güçlü bir şekilde kullanıcıları etkilemesi.
Spotify, Latin Amerika’da %33, diğer ülkelerde ise %58’lik önemli bir artışa sahip. Şirket hem sunduğu servisler hem de çeşitli abonelik fırsatları ile kullanıcıları kendine çekmeyi başarıyor. Nisan ve Mayıs aylarında kullanıcı sayısı bazı bölgelerde daha yavaş artış gösteriyordu. Fakat Haziran ayında büyüme yeniden ivmelendi. Şirket, Latin Amerika‘da daha büyük bir başarı beklerken Kuzey Amerika ile bu açığı kapattığını belirtiyor.
Spotify, 30 Haziran itibariyle küresel tüketim saatlerinin COVID-19 salgını öncesine döndüğünü açıkladı. Tüm bölgelerin toparlandığı ve Asya Pasifik ile Avrupa‘nın buna öncülük ettiği belirtildi. Şirketin kullanıcı dostu olması bu artış ve toparlanmadaki en önemli etkenlerden biri olarak gösteriliyor.