Sosyal medya

Otomobil

Sony’den elektrikli otomobil sürprizi: Vision-S!

CES 2020’de küçük duyurular dışında yeni ürün tanıtımı gerçekleştirmeyen Sony, büyük bir sürpriz yaparak elektrikli otomobil konseptini duyurdu. Sony Vision-S, Japon markanın geliştirdiği otomotiv teknolojilerini şık bir tasarım ile gözler önüne seriyor!


İlginizi Çekebilir: MediaTek Dimensity 800 5G işlemci iddialı geliyor!


Sony Vision-S, otomobil teknolojilerinde gelinen noktayı gösteriyor

Yalnızca otomotiv gündeminin değil, teknoloji gündeminin de ilgisini çeken Sony Vision-S, CES 2020’nin gözde ürünleri arasına girmeyi başardı. Konsept bir elektrikli model olan araç; Magna Steyr, Bosch, Benteler, Continental, ZF, Qualcomm, NVIDIA ve BlackBerry gibi köklü şirketlerin işbirliği sayesinde ortaya çıkmış. Vision-S konseptinin şık tasarımı kadar içerisinde barındırdığı teknolojiler de dikkat çekiyor. “Oval algılama” adlı teknoloji; aralarında CMOS, 3D ToF, radar, LIDAR ve ultra sonik sensörlerin bulunduğu toplam 33 sensörden destek alıyor. Böylece araç içinde ve etrafındaki nesnelerin algılaması hatasız şekilde sağlanıyor.

Kullanıcı deneyimine önem veren Sony, Vision-S’in iç mekanını adeta ev rahatlığı sunan teknolojiler ile doldurmuş. Son olarak TOGG’da gördüğümüz boydan boya üçlü ekran ve kameralı dikiz aynası, elektrikli konseptin odak noktasını oluşturuyor. Sürücü ve yolcunun araç içerisinde rahat zaman geçirmesini sağlayan tek parça ekran, kullanıcının isteğine göre kişiselleştirilebiliyor. Araçta yer verilen makine öğrenimi özelliği ise akıllı detayları sayesinde bambaşka bir deneyime imza atıyor. Örneğin, yolculardan biri uyuduğu takdirde araç bunu otomatik olarak algılayarak bağımsız tasarlanmış koltukların sıcaklığını otomatik olarak ayarlıyor.

Eğlence sistemi tarafında ise 360 Reality Audio teknolojisi dikkat çekiyor. 4 koltuk dahil olmak üzere aracın pek çok yerinde bulunan gelişmiş hoparlör sistemi, sürücü ve yolcuyu etrafına alan müzikal deneyim sunuyor. Ayrıca akıllı telefon uygulaması ile müziği değiştirme, kabin sıcaklığını ayarlama hatta aracı park yerinden çağırma gibi işlevler gerçekleştirilebiliyor.

Sony Vision-S, gelişmiş seyir kontrolüne imkân tanıyan Seviye 2+ otonom sürüş özelliği barındırıyor. Ancak aracın güçlü teknik altyapısı, Seviye 4 ve üzeri tam otonom sürüşü sağlayacak bir yazılım güncellemesine de şimdiden hazırlık sunuyor. Performans tarafında 268 beygir güç üreten çift elektrik motoru, elektrikli otomobili 0’dan 100 km hıza 4.8 saniyede ulaştırıyor.

Oldukça şık ve akıcı bir tasarıma sahip olan Sony Vision-S, pek çok çevreden olumlu görüş alsa da konsept bir model olarak kalacak. Zira Sony, otomotiv endüstrisi için geliştirdiği teknolojileri markalara sunmak için geliştirdiğini belirtiyor.

İnternet ile ilk karşılaşmam, 2000'li yılların başlarında 146 çevirmeli ağ bağlantısı sayesinde gerçekleşti. Teknolojiyle aram zaman içerisinde koyulaştı ve şimdi de HWP bünyesinde en güncel haberleri sizlere aktarıyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Otomobil

Volkswagen, Vosvos efsanesine hazırladıkları videoyla veda etti!

Volkswagen, Vosvos olarak bilinen yılların efsanesi nam-ı değer “Beetle” modeline hazırladıkları reklam videosuyla veda etti.


İlginizi çekebilir: Sony’den elektrikli otomobil sürprizi: Vision-S!


Markanın, kaplumbağaya benzer tasarımla Adolf Hitler’in emriyle ortaya çıkan efsanevi aracı için yolun sonuna geldi. Aracın üretim faaliyetleri geçtiğimiz aylarda tamamen durdurulmuştu. Volskwagen için tarihin başlangıcı olarak tanımlanan Beetle, Nazi dönemi içindeki elitler için üretilmişti. Volswagen, bu efsaneyi gönüllerde yaşatabilmek için bir kısa film yayınladı.

Beatles’ın “Let It Be” şarkısının cover’ı duyulan videonun finalinde Beetle gökyüzüne yükseliyor. Otomobil dünyasında önemli yer tutan Beetle, Herbie the Love Bug gibi filmlerle gönüllerde taht kuran orijinal modeliyle 2003 yılına kadar üretimde kalmıştı.

1998 yılında New Beetle adında bir modelle yola devam etmiş, 2011 yılında ise yenilenerek coupe havasına bürünmüştü. 1938 yılında Ferdinand Porsche tarafından “halkın arabası” olarak dizayn edilen Beetle için Volkswagen Group Amerika’nın CEO’su Scott Keogh, “Veda zamanı geldi ancak markamızın gelişiminde oynadığı rolüyle Beetle’ı asla unutmayacağız” demişti.

Volswagen

İlk olarak 1940-1945 döneminde üretilen otomobil modeli için birçok saftan bu model tutmaz ithamlarında bulunuldu. İkinci dünya savaşı bittiğinde Volswagen fabrikası tamamen İngiliz saflarının eline geçer.

Üretim tesisleri İngiltere’ye taşınmak istenmez. Üretilen araçlar da bireysel kullanıcıya uygun görülmediğinden araçların üretimi işgal boyunca İngiliz ordusunun araç üretim faaliyetleri için kullanılır. Böylece, hikaye başladığı gibi sonlanmamış olur.

Volskwagen Bettle neden bu kadar tuttu?

Bettle; arkadan motorlu, arkadan çekişli, hava soğutmalı dört silindirli boxer motoru ve sürtünmeyi azaltan kasası, iki kapılı yapısıyla o yıllardaki araçlardan çok farklıydı.

Mini, Citroen 2CV ve Fiat 500’de olduğu gibi, Bettle için de “uzun süre yaşamaz” denmiştir. Ama 1960’lardan beri, hippi hareketi ve “gezme kültürü” ile birlikte “kült” bir araç olarak görülmüştür ve bunun sebebiyse benzersiz “acayip” ve farklı tasarımı olmuştur. Gerçekten de o yılların filmlerine veya o yılları anlatan filmlere baktığımızda bunu görebiliyoruz.

Hitler, aracın fiyatının bir motosikletin fiyatından biraz daha fazla olmasını istemiştir. Öyle de olmuş, Volkswagen Beetle’ın fiyatı muadillerine göre düşük olmuştur. Böylece yayılması da aslında kolay olmuştur.

Devamını oku

Otomobil

Yerli otomobili yerinde gördük! TOGG özellikleri neler? Ne düşünüyoruz?

Yerli otomobili yerinde gördük! TOGG özellikleri neler? Ne düşünüyoruz?

Yerli otomobilimiz Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu, yani TOGG markasıyla tanıtıldı. C sınıfı iki farklı SUV ve C sınıfı sedan prototipinin tanıtıldığı lansmanda TOGG CEO’su M. Gürcan Karakaş, TOBB ve TOGG Yönetim Kurulu Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanı Sn. Mustafa Varank ve Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Sn. Recep Tayyip Erdoğan’ın değerlendirmeleri ve tanıtımları yer aldı.


İlginizi çekebilir; Yerli otomobil modelimiz tanıtıldı! Yerli üretimin yeri belli oldu!


Türkiye’nin ikinci yerli otomobil girişimi olan otomobil resmen tanıtılmış oldu. Lansmanda ilk yerli otomobil projemiz olan ve seri üretime geçirilmeyen Devrim modeline de atıfta bulunuldu. Aynı zamanda lansmanda Devrim modelinin, son ve tek prototipi de sergilenmek üzere alanda konumlandırılmıştı. TOGG CEO’su Gürcan Karataş’ın sunumuyla araç resmen tanıtıldı. Araba modeli teknolojik olarak gelişmiş özellikler sunuyor.

Internet of Things (IoT) gibi yenilikçi donanıma sahip modelin üretim itibariyle günümüz standartlarına uygun şekilde fakat doğuştan elektrikli motora sahip olacak. Araçta 0 emisyon değerleri yer alacağı Cumhurbaşkanımız tarafından açıklandı.. Bu motorun toplamda 500 km menzil kat edebilecek. Yerli arabanın şu an için sadece iki tip kasa seçeneği bulunuyor.

Sedan ve SUV olarak belirlenen bu kasa modelleri 2030 yılına kadar seri üretimle birlikte C-SUV, C-Sedan, C-Hatchback, B-SUV, B-MPV olmak üzere 5 model alternatifi bulunacak. Beygir seçeneklerinde ise 200 ve 400 beygir kıstaslarından biri seçilebilecek. 200 beygirlik seçenek 7,6 sn, 400 beygirlik opsiyon 4,8 saniyede sıfırdan yüze çıkabiliyor. Bununla birlikte, arabanın içerisinde çift motor konumlandırılmış. Bu yüksek motor hacmine sahip otomobillerde dört çeker özelliğine sahip olacak. Segmentinde en uzun aks mesafesi ve en geniş iç hacmine sahip araçta 500 km yol mesafesi kat edebilecek. Yerli otomobil merkezi bir sisteme bağlı olacak ve sürekli güncelleme alabilecek.

Devamını oku

Otomobil

Yerli otomobil modelimiz tanıtıldı! Yerli üretimin yeri belli oldu!

Yerli otomobil

Yerli otomobil, bugün öğlen saatlerinde yapılan bir etkinlikle tanıtıldı. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın sunumuyla yerli otomobilimiz resmen duyurulmuş oldu.


İlginizi çekebilir: Yerli otomobilin piyasaya çıkış tarihi açıklandı!


Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun oluşumuyla tasarımına başlanan araç, lüks dizaynıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Geçtiğimiz haftalarda yerli otomobilin tanıtılacağıyla ilgili bilgiler resmi kaynaklardan gelmeye başlamıştı. Bu anonsun üzerinden çok vakit geçmeden TOGG’un kendi Twitter hesabı üzerinden, yapılan açıklamalarla detaylanmaya başlamıştı.

Sonuç olarak, bugün beklenen an geldi ve Türkiye’nin ikinci yerli otomobil girişimi olan otomobil  resmen tanıtılmış oldu. Lansmanda ilk yerli otomobil projemiz olan ve seri üretime geçirilmeyen Devrim modeline de atıfta bulunuldu. Aynı zamanda lansmanda Devrim modelinin, son ve tek prototipi de sergilenmek üzere alanda konumlandırılmıştı.

Yerli otomobil özellikleri neler? Ne vadediyor?

TOGG CEO’su Gürcan Karataş’ın sunumuyla araç resmen tanıtıldı. Araba modeli teknolojik olarak gelişmiş özellikler sunuyor. Internet of  Things (IoT) gibi yenilikçi donanıma sahip modelin üretim itibariyle günümüz standartlarına uygun şekilde fakat doğuştan elektrikli motora sahip olacak. Araçta 0 emisyon değerleri yer alacağı Cumhurbaşkanımız tarafından açıklandı. Bu motorun toplamda 500 km menzil kat edebilecek.

Yerli otomobil

Yerli arabanın şu an için sadece iki tip kasa seçeneği bulunuyor. Sedan ve SUV olarak belirlenen bu kasa modelleri 2030 yılına kadar seri üretimle birlikte C-SUV, C-Sedan, C-Hatchback, B-SUV, B-MPV olmak üzere 5 model alternatifi bulunacak. Beygir seçeneklerinde ise 200 ve 400 beygir kıstaslarından biri seçilebilecek. 200 beygirlik seçenek 7,6 sn, 400 beygirlik opsiyon 4,8 saniyede sıfırdan yüze çıkabiliyor. Bununla birlikte, arabanın içerisinde çift motor konumlandırılmış. Bu yüksek motor hacmine sahip otomobillerde dört çeker özelliğine sahip olacak.

Segmentinde en uzun aks mesafesi ve en geniş iç hacmine sahip araçta 500 km yol mesafesi kat edebilecek. Yerli otomobil merkezi bir sisteme bağlı olacak ve sürekli güncelleme alabilecek.

Avrupa Yeni Araba Değerlendirme Programında (Euro Ncap), araç 5 yıldız  programına uygun tasarlanmış. Bu sıralama yeni araçların konfor standartlarına ne kadar uygun olduğunu belirleyen bir program olarak karşımıza çıkıyor.

Yerli üretimin merkezi Gemlik’te kuruluyor!

Yerli arabamız, Gemlik’te bulunan 4,5 km’lik askeri arazinin üzerinde konumlandırılacak ve üretimlerine hız kesmeden başlanacak. 2022 yılında yerli aracımızı piyasada görmenin gururunu yaşayacağız.

TOGG resmi hesabından arabaların tanıtım videosu yayınlandı!

Devamını oku