Sony Group Corp Salı günü yaptığı açıklamada, güçlü oyun satışlarının dördüncü çeyrek işletme karının iki katından fazla olmasına yardımcı olduğu için bu yıl 18 milyon PlayStation 5 konsolu satmayı planladığını söyledi. Japon şirket, Çin’de COVID-19’un yayılmasını kontrol etmek için herhangi bir yeni kilitlenmenin bileşen tedarikini zorlaştırması durumunda bu üretim hedefini revize etmek zorunda kalabileceği konusunda da uyardı.
Sony’nin finans direktörü Hiroki Totoki bir basın brifinginde, “Şu anda söyleyebileceğim şey, 18 milyon adet için yeterli parça tedarik edebileceğimizdir” dedi.
Sony, çevrimiçi oyun indirmelerini ve abonelik hizmetlerine kaydolmayı teşvik etmek için popüler PlayStation 5 oyun konsolunu kullanıyor. Geçen iş yılı, diğer tüketici elektroniği şirketleri gibi COVID 19 tedarik zinciri kesintileriyle mücadele ederken 11.5 milyon adet sattı.
Ayrıca bkz: Google, Rusya’da Ücretli Uygulamaların Güncellenmesini ve İndirilmesini Engelliyor!
TV’ler gibi geleneksel donanımlardan uzaklaşan şirket, Şubat ayında “Halo” video oyununun yaratıcısı Bungle’ı 3,6 milyar dolara satın aldığını açıklayarak yazılım işini de genişletiyor.
Sony’nin 31 Mart’a kadar olan üç aylık karı, bir yıl önceki 66.5 milyar yen‘den 138.6 milyar yen‘e (1.06 milyar $) yükseldi. Bununla birlikte, Refinitiv tarafından ankete katılan 10 analistin ortalama 147 milyar yen kar tahmininden daha düşüktü.
Oyun ve ağ hizmetleri işindeki kazançlar, çeyrekte neredeyse üç katına çıkarak 55.6 milyar yen oldu. Bu iş yılı Sony, oyun geliştirmeye yatırım yaptığı ve satın almalara harcadığı için birimin karının %12 düşmesini bekliyor.
31 Mart’ta sona eren yılın tamamında, “Örümcek Adam: Eve Dönüş Yok” filminin başarısından elde edilen film birim kârları da kazançları artırdı. Japon şirket, bu mali yılda faaliyet kârının 1,2‘den 1,16 trilyon yen‘e düşeceğini tahmin ediyor. Refinitiv verileri, 23 analistin tahminlerine dayanan bu tahminin ortalama 1.21 trilyon yen kârdan daha düşük olduğunu gösterdi.