Samsung ve Appple’ın dillere destan davası devam ederken içeriden ilginç anektodlar da çıkmıyor değil. En son Samsung yetkilileri davada Apple’dan kopyalama yapmadığını kanıtlamak adına Google teknisyenlerini kürsüye çıkartarak onlardan Andorid’in nasıl ortaya çıktığını anlatmalarını istemişti. Şimdi ise Güney Koreli firma satışlarının neden bu kadar iyi olduğunu da ilginç birkaç cümle ile açıkladı.
Android telefonlarının bu derece başarılı olmasının sebebinin Apple’ın mobil cihazlara yaklaşımını taklit etmekten ziyade pazarlamadaki başarılarından olduğunu belirten Samsung bu iddiasını firmanın Amerika Pazarı Şefi Todd Pendleton’ın sözleri ile dile getirdi.
Todd Pendleton 2011’de Samsung’un bünyesinde çalışmaya başladığında firmanın akıllı telefonlar yaptığını dahi bilmediğini belirtirken şunları söyledi:
“Sanırım insanlar Samsung’u televizyonlarından dolayı tanıyorlardı. Lakin akıllı telefon bazında firmanın ne konumda olduğunu veya hangi ürünleri ürettikleri hakkında hiçbir fikirleri yoktu.”
“The Next Big Thing” kampanyası ile kısa zamanda pazarda kısa zamanda büyüyen ve Andorid’in güçlü bir temsilcisi olan firma Apple’ın başarısına da ortak oldu.
Hatta Pendleton’a zamanında Apple ürüneri ile dalga geçmek, Apple ürünlerinin çıkış etkinliklerini bilerek rahatsız etmek ve Apple müşterilerini tek bir kalıba sokup basitleştirmek gibi kampanyalara başlaması gerektiği bile söylenmiş ki bunu zaten zamanında S2 reklamında da görmüştük. O videoyu da aşağıdan izleyebilrisiniz.
İçindekiler