Uluslararası Veri Şirketi’ne (IDC) göre, küresel giyilebilir (akıllı saat) ve ses ürünleri (tam kablosuz kulaklıklar) sevkiyatları 2021’in 3. çeyreğinde arttı. Veriler, Apple’ın bu çeyrekte Apple Watch sevkiyatlarında gözle görülür bir düşüş gördüğünü ve Samsung pazar payı kazandığını gösteriyor. Xiaomi, yıldan yıla dört milyon daha az cihaz sevkiyatı yapmasına rağmen, sektörün üçüncü en büyük markası olmaya devam etti.
Bakmakta fayda var: YouTube Vanced Nedir? Nasıl Yüklenir?
Yonga seti tedarik sıkıntıları akıllı telefon sevkiyat rakamlarını oldukça etkilerken, 2021 yılı teknoloji şirketleri için zorlu geçti. Giyilebilir ürün üreticilerin de bu baskılardan etkilendiği görülüyor. IDC’den alınan yeni verilere göre, küresel akıllı saat ve ses ürünü sevkiyatları 2021’in 3. çeyreğinde marjinal olarak %9,9 arttı. Özellikle araştırma firması rakamlarına ses ürünlerini de dahil ediyor.
Apple, bu çeyrekte giyilebilir cihaz segmentinde oldukça rahat bir şekilde liderliğini sürdürmesine rağmen, önemli bir pazar payı düşüşü yaşadı ve 2020’nin üçüncü çeyreğinde %32,8 olan pazar payı, 2021’in üçüncü çeyreğindee %28,8’e düştü. Bu düşüşe rağmen, Apple hala giyilebilir ürünlerde pazar payının yarısından fazlasını elinde bulunduruyor. Giyilebilir ürünler pazarında Apple Watch Series 7 etkili bir satış grafiği ve performans sergiliyor olmasa da IDC, AirPods ve Beats ürünlerinin şirket için büyük bir gelir kaynağı olduğunu öne sürüyor.
Apple’ın düşüşünden en çok yararlanan marka ise Samusung oldu ve giyilebilir ürünlerin satışı konusunda çok iyi bir çeyrek yaşadı. Ayrıca Xiaomi ile birlikte 2021’in 3. çeyreğinde ikinci en büyük giyilebilir cihaz üreticisi oldu ve bir önceki yıla göre %13,8 büyüme kaydetti. Galaxy Watch 4 serisi, Samsung’un satış rakamlarını büyük ölçüde arttıran ana ürün oldu. IDC ayrıca, Samsung’un ürünlerinin paketleme stilinde daha küçük kutular kullanması, sevkiyatlarındaki artışın temel nedeni olarak vurguladı.
Xiaomi, Samsung ile birlikte pazar payının %9,2’sine sahip olmasına rağmen, şirket sevkiyatlarda yıldan yıla %23,8 düşüş gördü. Ancak IDC, daha fazla tüketicinin akıllı bileklikler yerine daha ucuz akıllı saatlere talep gösterdiğini belirtiyor. Oldukça geniş ve uygun fiyatlı bir giyilebilir ürün gamıyla Xiaomi’nin önümüzdeki çeyreklerde toparlanmasını bekleniyor. Son olarak, Huawei bu çeyreğin diğer büyük kazananı oldu. Şirket, büyük ölçüde ses ürünleri sayesinde yıllık %3.7 nominal büyüme kaydetti. IDC, akıllı saat sevkiyatlarının 2021’in üçüncü çeyreğinde %5’lik bir düşüş gördüğünü belirtiyor. Peki siz hangi giyilebilir ürünleri kullanıyorsunuz? Yorumlar kısmında belirtebilirsiniz.