İşTurkcell reklamı

Bu yazıda neler var?

  • ‘Duyarsız’

Haftanın Seçkisi

samsung

Samsung Galaxy A26 İnceleme | Galaxy A36 yerine alınır mı?

8 Mayıs 2025
samsung galaxy z fold 7 özellikleri fiyatı çıkış tarihi

Samsung Galaxy Z Fold 7 nasıl olacak? İşte beklenen özellikleri ve tasarımı!

12 Mayıs 2025
GTA 6 ne zaman çıkacak, nasıl olacak, fiyatı ne olacak ve hangi platformlarda oynanabilecek

GTA 6 Türkçe dublajlı 2. fragman yayında! Hemen izle!

7 Mayıs 2025
google pixel 9a dxomark kamera testi sonucu

Google Pixel 9a DXOMARK puanı açıklandı! iPhone 16’yı geçti mi?

9 Mayıs 2025
gta 6 karakterleri kim hikayesi ne lucia jason

GTA 6 karakterleri kim? GTA 6 Lucia ve Jason kimdir?

6 Mayıs 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Samsung, Akıllı Saat Reklamı İçin Özür Diledi

Yazı: Aksa Umay Kanşıray
28 Nisan 2022
Kategori: Haber
Okuma süresi: 3 dakika
Samsung, Akıllı Saat Reklamı İçin Özür Diledi

Samsung, bir kadının bir şehrin sokaklarında tek başına koşmak için gece saat 02.00’de kalktığını gösteren yakın tarihli bir reklamı için özür diledi.

Reklam, bazı kadın koşu grupları ve güvenlik kampanyacıları tarafından “gerçekçi olmadığı” için eleştirildi. Samsung, Radio 1 Newsbeat’e “kadınların güvenliği konusunda devam eden konuşmalara karşı duyarsız kalma” niyetinin asla olmadığını söyledi.

“Yanlış anlaşılmalardan dolayı özür dileriz. ‘Gece Baykuşları’ kampanyası, olumlu bir mesaj akılda tutularak tasarlandı: bireyselliği ve her saat egzersiz yapma özgürlüğünü kutlamak için” diye ekledi.

Kadın güvenlik grubu ‘Bu Sokakları Geri Al’, ocak ayında kaçarken öldürülen Ashling Murphy’nin ölümü ışığında bunu “duyarsız” olarak nitelendirdi. 23 yaşındaki kadının İrlanda, Tullamore’da ölümü, bazı kadınların özellikle geceleri yalnız koşmak için ne kadar güvensiz hissettikleri hakkındaki konuşmayı başlattı. Koşarken tacize uğrayan kadınlarla ilgili gönderiler ve hikâyeler paylaşılması #shewasonarun hashtag’ini ateşledi.

https://youtu.be/WnEzVb_AAiI

Bu nedenle Women’s Running dergisi ve podcast’inin editörü Esther Newman, bu reklamın “gerçeği temsil etmediğini” söylüyor.

Radio 1 Newsbeat’e “Kadınlar o sıralarda koşmaktan çok korktukları için kaçmıyor. Gerçekten şok edici. Gece 02.00’de koşacak kadın tanımıyorum. Kesinlikle bir şehirde değil” dedi.

Ulusal İstatistik Ofisi’nin son rakamlarına göre, tüm kadınların yarısı bir noktada karanlıkta yalnız yürürken kendilerini güvensiz hissettiler. Bazılarının “saçma” ve “ilgisiz” olarak nitelendirdiği Samsung reklamına yanıt olarak çevrimiçi olarak paylaşılan görüşlere göre koşmak da bir istisna değil.

Hey @samsung how realistic do you think your advert of a woman running at 2am is on a scale of one to are you mad?
This couldn’t be further from the experience of pretty much all women, especially wearing headphones! Assuming the only women involved in the making was the actress

— Lucy (@InCockKneeToe) April 21, 2022

Jack of all Tirades: Hey @samsung, sizce saat 2’de koşan bir kadın reklamınızın ne kadar gerçekçi olduğunu düşünüyorsunuz? Bu, özellikle kulaklık takan hemen hemen tüm kadınların deneyiminden daha fazla olamazdı! Yapımda yer alan tek kadının aktris olduğunu varsayarsak

Yazar Mollie Goodfellow, reklamın gerçekliğini sorguladı, ancak en azından “istek uyandırıcı” olduğunu kabul etti.

Samsung Galaxy doing an advert for a fitness watch where a woman goes running alone? At night? You have to laugh

— Mollie Goodfellow (@hansmollman) April 23, 2022

Mollie Goodfellow: Samsung Galaxy, bir kadının tek başına koştuğu bir spor saatinin reklamını mı yapıyor? Geceleyin? Gülmek zorundasın

Samsung, sosyal medyadaki bazı yorumlara şu yanıtı verdi: “Sizi temin ederiz ki bu reklamın anlamı tüm Galaxy müşterileri/izleyicileri için sağlık ve zindelik hedeflerine kendi programlarına göre ulaşmaktır.”

Ancak Esther Newman’ın dikkat çektiği en önemli şeylerden biri, başkarakterin kulaklıkla koşması.

“Kulaklık takmak tartışmalı bir nokta. Tanıdığım çoğu kadın koşucu kulaklık takmıyor ve bu gün içinde çünkü güvenliklerinden endişe ediyorlar.”

Esther Newman
Esther Newman

Katkıda bulunanların “bizi güvensiz hissettirenlerin çok, çok küçük bir grup adam olduğuna” inandığını belirtmek istiyor, ancak reklamcıların dikkatlerini erkeklerin kadın koşucuları nasıl daha rahat hissettirebileceklerine odaklamaları gerektiğini öneriyor.

İçindekiler

  • ‘Duyarsız’

‘Duyarsız’

Diğer eleştirmenler, reklamın yapımında yeterli sayıda kadın yapım ekibinin yer alıp almadığını sorguladı; Sarah Everard’ın öldürülmesinden sonra kurulan kadın güvenliği kampanya grubu ‘Bu Sokakları Geri Al’ tarafından alınan bir nokta.

Radio 1 Newsbeat’e, reklamın “tamamen duyarsız olduğunu ve özellikle Ashling Murphy’nin ocak ayında bir koşuda öldürülmesi ışığında, kampanyada kadın karar vericilerin eksikliğini gösterdiğini” söylediler.

Kurucu ortak Jamie Klingler şunları ekledi: “Bu reklamın bu kadar kötü olması neredeyse gülünç.”

Çevrimiçi bir koşu topluluğu olan Run Mummy Run, bu koşullarda geceleri koşan bir kadın tasvirinin gerçekçi olmadığı konusunda hemfikirdi.

Topluluk; “Bir kadının güvenliği ile bu tür bir özgürlüğün lüksüne sahip olduğu ima ediliyor, ancak ne yazık ki şu anki gerçek bu değil” dedi.

Aksa Umay Kanşıray

Aksa Umay Kanşıray

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim
  • Network
  • Leadergamer

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya