Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

YouTube

Rakamlarla YouTube platformu

Rakamlarla YouTube kapak

YouTube, dünyanın en popüler video paylaşım sitesi ve bununla beraber dünyada en çok ziyaret edilen ikinci internet sitesi. Bunları bilmeniz çok da şaşırtıcı değil. YouTube ile alakalı daha önceden bilmediğiniz istatiksel verileri sizler için derledik. Bu istatistikler arasında YouTube‘daki aylık kullanıcı sayısına, YouTube‘un piyasa değerine, en çok kazanan YouTube fenomenine ve diğer birçok bilgiye yer verdik.


İlginizi çekebilir: Youtube Premium, 1080P video indirme desteğine kavuşuyor

reklam

2 milyar aylık kullanıcı

YouTube, bu sene yeni bir dönüm noktasına ulaştı. YouTube, kayıtlı aylık 2 milyar kullanıcı sayısını geride bıraktı. Bu çılgın rakam, dünya nüfusunu oluşturan rakamın neredeyse dörtte biri anlamına geliyor. Elde edilen bazı raporlara göre, bu rakamın %62‘sini erkekler, %38‘ini ise kadınlar oluşturuyor.

Rakamlarla YouTube 1

Dakikada 500 saatlik yeni içerik

Birkaç ay önce Google, YouTube‘a her dakikada bir 500 saatten fazla içerik yüklendiğini açıkladı. Bu, saatte 30 bin ve günde 720 bin saat anlamına geliyor. Bu rakamları aklınızda canlandırmak isterseniz, YouTube‘a bir günde yüklenen içeriği yaklaşık 82 yıl boyunca kesintisiz izlediğinizi hayal edin.

Rakamlarla YouTube 2

1.65 milyar dolarlık satın alma fiyatı

YouTube, 3 eski PayPal çalışanı Jawed Karim, Chad Hurley ve Steve Chen tarafından 2005 yılında kuruldu. Alan adının 14 Şubat 2005’te aktif hale gelmesine rağmen, bu platforma ilk video aynı yıl içerisinde, 23 Nisan’da yüklendi. Kısa vadede başarıya ulaşan YouTube, Kasım 2006’da Google tarafından 1.65 milyar dolara satın alındı.

Rakamlarla YouTube 3

140 milyar dolarlık piyasa değeri

Google‘ın 2006’da 1.65 milyar dolara satın aldığı YouTube, bazı raporlara göre yıllık 20 milyar dolar gelir elde ediyor ve platformun değeri şu an için 140 milyar dolardan fazla. Bu rakam YouTube‘u, 150 milyondan fazla ücretli abonesi olan Netflix‘in hemen yanına koyuyor.

Rakamlarla YouTube 4

En çok görüntülenen video

Luis Fonsi ve Daddy Yankee tarafından çıkarılan Despacito şarkısının klibi şu an YouTube‘da en çok görüntülenme sayısına sahip video konumunda. Bu yazı yazılırken 6.374.213.358 görüntülenme sayısına sahipti. Despacito videosunun ardından Ed Sheeran’ın 4.3 milyar kez izlenen Shape of You müzik videosu, onun hemen ardından ise 4.1 milyar görüntülenme ile üçüncü olarak Wiz Khalifa’nın See You Again müzik videosu geliyor. En çok izlenen 10 video arasından sadece 7 yıl önce yüklenen Masha and the Bear – Recipe for Disaster videosu, müzik videosu değil ve şimdiye kadar tam 4 milyar 74 milyon kez izlendi. Recipe for Disaster, YouTube‘da şu an için en çok izlenen dördüncü video olarak görünüyor.

Rakamlarla YouTube 5

Günlük yaklaşık 5 milyar video izleniyor

Bazı raporlara göre kullanıcılar YouTube‘da, günde 5 milyar video izliyor ve bu rakam aylık olarak 150 milyar demek. Ancak bu rakamlar geçen yıldan ve dolayısıyla bugünlerde birazcık da olsa artmış olabilir. YouTube bu istatistikleri sürekli olarak paylaşmadığından rakamları kesin olarak bilmiyoruz. Bildiğimiz şey şu ki; insanlar YouTube‘da, Netflix‘ten daha çok vakit geçiriyorlar. Raporlar, kullanıcıların haftada bir milyar saatten biraz fazla Netflix içeriği izlediğini açıklarken, YouTube kullanıcıları ise bu rakama bir günde ulaşıyorlar.

Rakamlarla YouTube 6

En çok kazanan YouTuber

Forbes‘e göre, 22 milyon dolarla 2018 yılının en çok kazanan YouTube starı Ryan Kaji. İşin ilginç yanı, minik Ryan yalnızca 7 yaşında ve Ryan ToysReview isimli kanalında oyuncak incelemeleri yapıyor. Ryan ToysReview isimli kanal 21 milyon aboneye sahip ve kanalın izlenme sayısı şimdiye dek 31 milyar rakamına ulaştı.

Rakamlarla YouTube 7

107 milyon aboneli T-Series kanalı

Birkaç yıldır en çok abone sayısı unvanına sahip PewDiePie kanalı, Hintli plak şirketinin sahibi olduğu T-Series kanalı tarafından Mart ayında geçildi. Şu an PewDiePie kanalı 98 milyon aboneye sahipken, T-Series 107 milyondan fazla aboneye sahip durumda.

Rakamlarla YouTube 8

%70’lik mobil izlenme oranı

YouTube‘daki videoların çoğu, akıllı telefonların ve tabletlerin içinde bulunduğu mobil cihazlar aracılığıyla izleniyor. Bu tercih mantıklı, zira hem evde hem de yolda video izleme olanağı gerçekten etkileyici. %70‘lik mobil cihaz kullanımının haricindeki %30‘luk izlenme, bilgisayarlar ve televizyonlar gibi internete bağlı cihazlar aracılığıyla yapılıyor.

Rakamlarla YouTube 9

Ortalama 40 dakikalık video izleme oturumu

YouTube, ortalama 40 dakika süren video izleme oturumuyla güzel bir meşgale olabilir. Bir hayli ilgi çekici video barındıran YouTube‘da, kendinizi video alemine dalmaktan alıkoyamayıp, telefonunuzu elinizden uzunca bir süre düşüremeyebilirsiniz. Referans olarak Statista verilerine göre, Facebook‘taki ortalama oturum oranı bu rakamdan 5 dakika daha kısa.

Rakamlarla YouTube 10

16 milyonluk “dislike”

İster inanın, ister inanmayın; YouTube‘da en beğenilmeyen video, yine YouTube‘un kendisi tarafından yayınlandı. Birçok insan tarafından hoşa gitmeyen video, her sene çıkan YouTube Rewind videosunun devamı olan YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind videosu ve tamı tamına 16 milyon kez beğenilmedi. Bir başka ilginç durum ise, aynı video tam 2.5 milyon beğeni aldı. Buraya tıklayarak videonun güzel olup olmadığına kendiniz karar verebilirsiniz.

Rakamlarla YouTube 11

80 dil desteğine sahip ve 91 ülkede aktif

Tüm dünyada çok popüler olan YouTube, insanların ilgi odağı haline gelmek için 80 dille, internet nüfusunun %95‘ine hizmet sunabiliyor. Platform, dünya çapındaki 91 ülkede faaliyet gösteriyor. Her geçen gün dünyaya yayılmaya ediyor.

Rakamlarla YouTube 12

MSI reklamı

Uzuncadır teknoloji okuyucusu-takipçisi-izleyicisi, yenice teknoloji hakkında bir şeyler yazan yazarımsı.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haber

YouTube, topluluk katkıları özelliğini kaldırıyor!

YouTube’da bulunan topluluk katkıları özelliği, kullanıcıların izlediği videoyu farklı dillere çevirip altyazı eklemesi konusunda yardımcı oluyor. Google, yaptığı bilgilendirme ile son dönemde YouTube kullanıcılarının pek de ilgilenmediği özelliğin kaldırılacağını açıkladı.


İlginizi çekebilir: Huawei Kirin 1020, A14 Bionic’ten daha büyük olacak!

reklam

YouTube videolarına gönüllü altyazı ekleme özelliği sona eriyor!

Google’ın açıklamasına göre, izleyicilerin videolara altyazı ve metin eklemesine izin veren özellik 28 Eylül’den itibaren devre dışı bırakılacak. Bu gelişme bazı kullanıcıların hoşuna gitmezken, YouTube’un gerekçeleri ise kısmen haklılık gösteriyor. Zira geçtiğimiz ay topluluk işbirliğine katılan kanalların oranı %0.001’den daha aşağıda kalmış. Videolarda gösterilen gönüllü altyazılar ise izlenme süresinin sadece %0.2’sini kapsıyor. Dolayısıyla gönüllü altyazı ekleme özelliği pek de istenen başarıyı bulmamış gibi görünüyor.

youtube topluluk katkıları

Önemli bir yabancı kullanıcı kitlesi bulunan içerik oluşturucuları ise bu kararı pek de hoş karşılamıyor. Özelliğin sağır ve işitme güçlüğü çeken kullanıcılar için önemli olduğunu belirten kanal sahipleri, topluluk katkılarının tamamen kaldırılması yerine geliştirilmesini istiyor. YouTube ise altyazıların kanal yöneticileri tarafından eklenmeye devam edeceğini belirterek, platformun otomatik altyazı oluşturan algoritmasının topluluk katkısını karşılayacağını belirtti.

Öte yandan video paylaşım platformu, kanal sahiplerinin mağdur olmaması için yakında bazı önlemler alacak. Videoları eş zamanlı olarak çeviren altyazı servisi Amara.com ile anlaşan YouTube, kanallara süreci yönetebilmesi için 6 ay ücretsiz üyelik hediye edecek. Google ayrıca ek bir işlem gerektirmeden sesi altyazıya çeviren algoritmayı da geliştirmeyi sürdürecek.

MSI reklamı
Devamını oku

Diğer

Google, ırkçılığa karşı mücadele edenleri destekliyor!

Yazan:

Google

Google, birkaç gündür büyük olaylara gebe olan ırkçılık karşıtı gösterileri destekleme kararı aldı. Firma ırk eşitliğini savunduklarını bildiren bir mesaj yayınladı.


İlginizi çekebilir; Zoom ücretli kullanıcıları için uçtan uca şifreleme getiriyor!

reklam

Google ırkçılığa karşı net tavır sergileme kararı aldı!

ABD’de George Floyd‘un ölmesi ile gündeme gelen ve büyük protestolara sebep olan ırk eşitliği konusu, firmalar tarafından da ele alınmaya başlandı. Google da bu konuda aksiyon alarak ırkçılığa karşı takındığı tavrı gösterdi. Firma, Google arama motorunu kullanan kişiler için ekrana bir adet mesaj ekledi. Mesajda, ırkçılığa karşı her zaman eşitliği savunduklarını yineleyen firma, bu konuda mücadele eden herkesin yanında olduklarını yineledi. Mesaj herhangi bir link içermez iken, siyah kurdele ve yazılı metin içeren bir “Doodle” olarak görüntülendi.

Tüm bu olanların yanı sıra, YouTube da ırkçılığa ve sosyal adaletsizliğe karşı mücadeleye destek verme kararı aldı. Google‘ın alt firmalarından olduğu için bu tarz bir hamlenin şaşırtıcı olmadığı görülmekte. Ayrıca firma ırkçılığa, şiddete ve sosyal adaletsizliğe karşı tam 1 milyon dolar bağışta bulunacaklarını belirtti ve Twitter profil resimlerini kararttı. Olayları yakından takip edip ciddi aksiyonlar alan Google, Android 11 için düzenlenecek etkinliğinin de ertelendiğini duyurdu. Kutlama yapmak için uygun zaman olmadığını belirten firma, etkinlik için yeni bir gün vermedi. Bakalım Google gibi başka firmalardan da destek gelecek mi bekleyip göreceğiz.

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

YouTube Music, “keşfet” özelliği duyuruldu!

Yazan:

YouTube

YouTube, kendi müzik platformu olan YouTube Music için yeni bir özellik getiriyor. Uygulama artık rakiplerinde de yer alan “keşfet” özelliğine sahip.


İlginizi çekebilir; YouTube Covid-19 ve 5G teorilerine müdahale edecek!

reklam

YouTube Music Keşfet özelliğine kavuşuyor!

YouTube müzik platform rekabetinde geri kalmamak için çalışmalarını devam ettiriyor. YouTube Music için umutlarını sürdüren firma, uygulamanın geliştirilmesi için yoğun mesai harcıyor. Bu mesainin meyvelerinden olan keşfet özelliği artık uygulama içerisine yerleştirildi. Kullanıcılar keşfet sekmesine girdiklerinde ilk olarak yeni çıkan albümler, şarkılar veya yayınlar ve müzik tarzları ile karşılaşacaklar. İlk kısım olan yeni çıkanlar bölümü dinlediğiniz müziklerin geçmişine göre öneriler sunacak. Müzik tarzları kısmı ise Google tarafından, yeni müzikler bulmanız için ayarlanmış. Ayrıca başka kullanıcıların oynatma listelerine de rahatça ulaşabileceksiniz. Bu yeni özellikler sayesinde artık kullanıcıların yeni çıkan şarkılara ve kategorilere daha kolay ulaşabilmeleri hedefleniyor. Normalde “Hotlist” sekmesi yerine gelen bu özelliğin kullanıcılara kolaylık sağlaması umuluyor.

YouTube Music

Yeni eklenen özellikle artık kullanıcıların daha fazla oynatma listesine ve müzik tarzına kolayca ulaşması bekleniyor. Güncelleme ile gelecek yeni özellik IOS ve Android cihazlar dışında masaüstü versiyonu içinde ilerleyen zamanlarda yer alacak. Yakın zamanda şarkı sözlerini görüntüleme özelliğine de kavuşan uygulama, müzik platformlarının oluşturduğu rekabette geri kalmamaya çalışıyor. Hali hazırda büyüyen bir endüstrinin içerisinde YouTube gibi bir firmanın olmaması düşünülemezdi zaten. Bakalım YouTube ilerleyen zamanlarda hangi yeni özellikleri kullanıcıları ile buluşturacak.

MSI reklamı
Devamını oku