Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

YouTube

Rakamlarla YouTube platformu

Rakamlarla YouTube kapak
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

YouTube, dünyanın en popüler video paylaşım sitesi ve bununla beraber dünyada en çok ziyaret edilen ikinci internet sitesi. Bunları bilmeniz çok da şaşırtıcı değil. YouTube ile alakalı daha önceden bilmediğiniz istatiksel verileri sizler için derledik. Bu istatistikler arasında YouTube‘daki aylık kullanıcı sayısına, YouTube‘un piyasa değerine, en çok kazanan YouTube fenomenine ve diğer birçok bilgiye yer verdik.


İlginizi çekebilir: Youtube Premium, 1080P video indirme desteğine kavuşuyor

reklam
MSI reklamı

2 milyar aylık kullanıcı

YouTube, bu sene yeni bir dönüm noktasına ulaştı. YouTube, kayıtlı aylık 2 milyar kullanıcı sayısını geride bıraktı. Bu çılgın rakam, dünya nüfusunu oluşturan rakamın neredeyse dörtte biri anlamına geliyor. Elde edilen bazı raporlara göre, bu rakamın %62‘sini erkekler, %38‘ini ise kadınlar oluşturuyor.

Rakamlarla YouTube 1

Dakikada 500 saatlik yeni içerik

Birkaç ay önce Google, YouTube‘a her dakikada bir 500 saatten fazla içerik yüklendiğini açıkladı. Bu, saatte 30 bin ve günde 720 bin saat anlamına geliyor. Bu rakamları aklınızda canlandırmak isterseniz, YouTube‘a bir günde yüklenen içeriği yaklaşık 82 yıl boyunca kesintisiz izlediğinizi hayal edin.

Rakamlarla YouTube 2

1.65 milyar dolarlık satın alma fiyatı

YouTube, 3 eski PayPal çalışanı Jawed Karim, Chad Hurley ve Steve Chen tarafından 2005 yılında kuruldu. Alan adının 14 Şubat 2005’te aktif hale gelmesine rağmen, bu platforma ilk video aynı yıl içerisinde, 23 Nisan’da yüklendi. Kısa vadede başarıya ulaşan YouTube, Kasım 2006’da Google tarafından 1.65 milyar dolara satın alındı.

Rakamlarla YouTube 3

140 milyar dolarlık piyasa değeri

Google‘ın 2006’da 1.65 milyar dolara satın aldığı YouTube, bazı raporlara göre yıllık 20 milyar dolar gelir elde ediyor ve platformun değeri şu an için 140 milyar dolardan fazla. Bu rakam YouTube‘u, 150 milyondan fazla ücretli abonesi olan Netflix‘in hemen yanına koyuyor.

Rakamlarla YouTube 4

En çok görüntülenen video

Luis Fonsi ve Daddy Yankee tarafından çıkarılan Despacito şarkısının klibi şu an YouTube‘da en çok görüntülenme sayısına sahip video konumunda. Bu yazı yazılırken 6.374.213.358 görüntülenme sayısına sahipti. Despacito videosunun ardından Ed Sheeran’ın 4.3 milyar kez izlenen Shape of You müzik videosu, onun hemen ardından ise 4.1 milyar görüntülenme ile üçüncü olarak Wiz Khalifa’nın See You Again müzik videosu geliyor. En çok izlenen 10 video arasından sadece 7 yıl önce yüklenen Masha and the Bear – Recipe for Disaster videosu, müzik videosu değil ve şimdiye kadar tam 4 milyar 74 milyon kez izlendi. Recipe for Disaster, YouTube‘da şu an için en çok izlenen dördüncü video olarak görünüyor.

Rakamlarla YouTube 5

Günlük yaklaşık 5 milyar video izleniyor

Bazı raporlara göre kullanıcılar YouTube‘da, günde 5 milyar video izliyor ve bu rakam aylık olarak 150 milyar demek. Ancak bu rakamlar geçen yıldan ve dolayısıyla bugünlerde birazcık da olsa artmış olabilir. YouTube bu istatistikleri sürekli olarak paylaşmadığından rakamları kesin olarak bilmiyoruz. Bildiğimiz şey şu ki; insanlar YouTube‘da, Netflix‘ten daha çok vakit geçiriyorlar. Raporlar, kullanıcıların haftada bir milyar saatten biraz fazla Netflix içeriği izlediğini açıklarken, YouTube kullanıcıları ise bu rakama bir günde ulaşıyorlar.

Rakamlarla YouTube 6

En çok kazanan YouTuber

Forbes‘e göre, 22 milyon dolarla 2018 yılının en çok kazanan YouTube starı Ryan Kaji. İşin ilginç yanı, minik Ryan yalnızca 7 yaşında ve Ryan ToysReview isimli kanalında oyuncak incelemeleri yapıyor. Ryan ToysReview isimli kanal 21 milyon aboneye sahip ve kanalın izlenme sayısı şimdiye dek 31 milyar rakamına ulaştı.

Rakamlarla YouTube 7

107 milyon aboneli T-Series kanalı

Birkaç yıldır en çok abone sayısı unvanına sahip PewDiePie kanalı, Hintli plak şirketinin sahibi olduğu T-Series kanalı tarafından Mart ayında geçildi. Şu an PewDiePie kanalı 98 milyon aboneye sahipken, T-Series 107 milyondan fazla aboneye sahip durumda.

Rakamlarla YouTube 8

%70’lik mobil izlenme oranı

YouTube‘daki videoların çoğu, akıllı telefonların ve tabletlerin içinde bulunduğu mobil cihazlar aracılığıyla izleniyor. Bu tercih mantıklı, zira hem evde hem de yolda video izleme olanağı gerçekten etkileyici. %70‘lik mobil cihaz kullanımının haricindeki %30‘luk izlenme, bilgisayarlar ve televizyonlar gibi internete bağlı cihazlar aracılığıyla yapılıyor.

Rakamlarla YouTube 9

Ortalama 40 dakikalık video izleme oturumu

YouTube, ortalama 40 dakika süren video izleme oturumuyla güzel bir meşgale olabilir. Bir hayli ilgi çekici video barındıran YouTube‘da, kendinizi video alemine dalmaktan alıkoyamayıp, telefonunuzu elinizden uzunca bir süre düşüremeyebilirsiniz. Referans olarak Statista verilerine göre, Facebook‘taki ortalama oturum oranı bu rakamdan 5 dakika daha kısa.

Rakamlarla YouTube 10

16 milyonluk “dislike”

İster inanın, ister inanmayın; YouTube‘da en beğenilmeyen video, yine YouTube‘un kendisi tarafından yayınlandı. Birçok insan tarafından hoşa gitmeyen video, her sene çıkan YouTube Rewind videosunun devamı olan YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind videosu ve tamı tamına 16 milyon kez beğenilmedi. Bir başka ilginç durum ise, aynı video tam 2.5 milyon beğeni aldı. Buraya tıklayarak videonun güzel olup olmadığına kendiniz karar verebilirsiniz.

Rakamlarla YouTube 11

80 dil desteğine sahip ve 91 ülkede aktif

Tüm dünyada çok popüler olan YouTube, insanların ilgi odağı haline gelmek için 80 dille, internet nüfusunun %95‘ine hizmet sunabiliyor. Platform, dünya çapındaki 91 ülkede faaliyet gösteriyor. Her geçen gün dünyaya yayılmaya ediyor.

Rakamlarla YouTube 12

Uzuncadır teknoloji okuyucusu-takipçisi-izleyicisi, yenice teknoloji hakkında bir şeyler yazan yazarımsı.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Google

YouTube Android TV’ler için 8K desteği getiriyor

Youtube
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Youtube 8K videolara yönelik desteğini tam beş yıl önce zaten getirmiş, o zamanlar 8K özelliği henüz birçok kamera ve televizyona bile daha gelmemişti. Şimdi ise 8K televizyonlar ve birçok amiral gemisi mobil cihazlar bu çözünürlüğü destekliyor. Android TV’ler için Youtube’a gelen yeni güncelleme de bu televizyonlara 8K çözünürlüklü video oynatabilme özelliği getiriyor.


İlginizi çekebilir: YouTube, iPhone 12 için HDR desteğini aktif etti!

reklam
MSI reklamı

Güncellemeyle birlikte gelen notta 8K desteğinin sınırlı olup Android 10 ve üstü cihazlar için geçerli olduğu belirtiliyor. Sınırlı olması nedeniyle desteğin bazı modellere özgü olması tahmin ediliyor. Ancak Android 10 desteği olan televizyonlar için denemeye değer bir güncelleme diyebiliriz. Ayrıca 8K destekli bir televizyona sahip olmayanlar için bile bu güncellemenin videolarda daha yüksek görüntü kalitesi sunması muhtemel.

Youtube

Android TV’ler için Youtube v2.12.08 güncellemesi ile beraber gelecek olan yeniliklerden bazıları şunlar:

  • Cast Connect desteği
  • Android 10 ve üstü içi sınırlı 8K desteği
  • Yükseltilmiş çözünürlük seçeneği
  • Yanlış tarih ve zaman sorunlarının çözümlenmesi
  • Diğer bazı platform iyileştirmeleri

Listede de belirtildiği gibi yeni uygulama aynı zamanda Cast Connect desteği sunuyor. Bu da uygulamaların televizyon kumandasıyla kontrol edilebilmesine imkan veren bir uygulama desteği. Bu destek, uygulama geliştiricileri için farklı imkanları da beraberinde getiriyor. Çözünürlük seçme ekranındaki geliştirmeler de güncellemeyle gelen yeniliklerden bir tanesi.

Youtube, Android TV için Nisan ayında eklenen AV1 desteğine bu güncellemeyle HDR özelliğini ekleyeceğini önceki içerik listesinde belirtmişti. Ancak son halinde onun yerine Cast Connect eklenmiş durumda. AV1 için HDR desteği ise biraz daha bekleyecek gibi duruyor.

Devamını oku

YouTube

YouTube, videoları bölümlere ayıran yapay zekayı test ediyor!

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

YouTube, videolara otomatik olarak zaman damgaları eklemeye çalışacak yeni bir AI makine öğrenimi algoritmasını test etmeye başladığını duyurdu.


İlginizi çekebilir: Twitter mavi tik başvurularını 2021’den itibaren almaya başlayacak

reklam
MSI reklamı

YouTube, işlevi yapay zekaya bırakmayı deniyor

YouTube bölümler özelliği, sosyal ağın şimdiye kadar eklediği en kullanışlı işlevlerden biri oldu. Normalde, insanların aşağıdaki yorumlarda özellikle uzun videolara özel zaman damgaları eklemesi gerekirken, geçtiğimiz aylarda gelen YouTube bölümler özelliğiyle bu kolaylaştırıldı. Sorun şu ki, içerik oluşturucuları bunları videolarına manuel olarak eklemek zorunda kalıyor ve bir kanalda yüzlerce video varken bu hiçte kolay bir iş olmuyor.

YouTube

YouTube artık, videolara otomatik olarak zaman damgaları eklemeye çalışacak yeni bir AI makine öğrenimi algoritmasını test etmeye başladığını duyurdu. Testle ilgili detaylı bilgilere YouTube’un resmi deneyler sayfasından ulaşılabiliniyor. Bahsedilen özelliği YouTube şu şekilde ifade ediyor;

“Otomatik video bölümlerini test etme: İnsanların video bölümleri içeren videolarda gezinmesini kolaylaştırmak istiyoruz, bu nedenle otomatik olarak video bölümleri eklemeyi deniyoruz (böylece içerik oluşturucuların manuel olarak zaman damgaları eklemesi gerekmez). Video bölümlerini otomatik olarak oluşturmak ve metni tanımak için makine öğrenimini kullanacağız. Bunu küçük bir video grubuyla test ediyoruz. Videolarınız etkilendiyse, bu denemeyi devre dışı bırakabilir ve/veya geri bildirim paylaşabilirsiniz.”

Bu yeni yapay zekanın, görevi ne kadar etkili bir şekilde yerine getireceği belli değil. Deneme başarılı olursa, yeni özellik YouTube izleyicilerinin içerikte hızlı ve kolay bir şekilde gezinmesine yardımcı olabilir.

Devamını oku

YouTube

YouTube Premium kullanıcılarına özel istatistikler sayfası açıldı

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Google; YouTube Premium ve YouTube Müzik kullanıcılarının, uygulamayı kullandıkları süre çerçevesinde yaptıkları aktiviteleri takip edebilecekleri özel bir sayfa kullanıma açtı. Google’ın bugünden itibaren etap şeklinde Android kullanıcılarının takdirine sunduğu sayfada kullanıcılar, toplam kaç saat reklamsız video izlediklerini dahi görebilecekler.


İlginizi çekebilir: YouTube, iPhone 12 için HDR desteğini aktif etti!

reklam
MSI reklamı

Google’ın reklamsız video izleme ve arka planda video oynatma gibi ayrıcalıklar sunduğu çevrim içi hizmeti YouTube Premium, ve Play Müzik’in yerini alan YouTube Müzik, bugünden itibaren yeni bir güncellemeye kavuştu. Google geliştiricilerinin yaptığı güncellemeyi telefonlarına yükleyen Premium kullanıcıları, hizmeti kullanmaya başladıkları günden beri hangi aktiviteler gerçekleştirdiklerini kapsamlı bir şekilde görebilecekler.

Google’ın esasında buradaki temel amacı, insanları YouTube Premium sayesinde elde ettikleri avantajlar silsilesi hakkında bilgilendirmek. Öyle ki, Google kullanıma açtığı istatistikler bölümünü “Premium avantajları” olarak adlandırıyor. Yani aslında, siz Google’ın aktif ettiği yeni sayfada, bugüne kadar YouTube Premium sayesinde hangi ayrıcalıkların hayatınızın önemli noktalarına nakşettiğini detaylı bir biçimde görüyorsunuz.

YouTube Premium kullanıcılarına açılan sayfada, kapsamlı aktivite bilgileri bulunuyor

Google’ın kullanıma açtığı istatistikler bölümünde, şu veriler yer alıyor:

  • Reklamsız izlenen videolar: YouTube, YouTube Müzik ve YouTube Kids’te reklamsız oynatılan dakikalar veya saatler.
  • Arka planda oynatılan videolar: Başka bir uygulamayı açtığınızda veya ekranınız kapatıldığında oynanan dakikalar veya saatler.
  • YouTube Müzik’te dinlenenler: YouTube Müzik uygulamasında dinlenen dakikalar veya saatler.
  • Çevrim dışı izlenen videolar: Veri kullanılmadan oynatılan videolar ve müzikler.

Google, bu sayfanın istatistikler içeren bölümünün geri kalan kısmındaysa kullanıcılara çeşitli avantajlar ve izlemek ve dinlemek isteyecekleri içerikler öneriyor. Reklamsız izlenebilen YouTube Originals içerikleri, YouTube Müzik’te hem çevrim içi hem de çevrim dışı dinleyebileceğiniz şarkılar ve oynatma listelerinin de yer aldığı bu bölümde, isterseniz Google’ın hazırladığı özel bir soru cevap sayfasını da görebiliyorsunuz.

Google geliştiricilerinin aşamalı olarak sunacağı güncelleme, ilk olarak Android kullanıcılarının erişimine açılmış durumda. Android’de YouTube uygulamasını açıp, sağ üst köşedeki profil simgesine dokunup “Premium avantajlarınız” olarak adlandırılan kırmızı P logolu sayfaya tıklayarak siz de Google’ın yeni özelliğine göz atabilirsiniz.

Devamını oku
MSI reklamı

Forumdan Son Mesajlar

HWP COIN’den Haberler

RSS Error: WP HTTP Error: Geçerli bir adres sağlanmadı.