İşTurkcell reklamı

Haftanın Seçkisi

xiaomi

Xiaomi 15S Pro Tanıtıldı! | Yepyeni XRING O1 işlemci ve dahası!

23 Mayıs 2025
HONOR

HONOR 400 Serisi elimizde! | En sevilen seri yenilendi!

22 Mayıs 2025
iphone fiyatı artabilir tim cook donald trump

iPhone fiyatı zamlanabilir! Donald Trump Apple’ı tehdit etti!

24 Mayıs 2025
gigapocalypse sistem gereksinimleri neler

Gigapocalypse sistem gereksinimleri neler? Konusu ne?

24 Mayıs 2025
red dot 2025 tasarım ödüllü msi ürünleri

MSI birden fazla Red Dot tasarım ödülü aldı! İşte ödüllü MSI ürünleri!

21 Mayıs 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Online alışveriş yapan tüketicilerin, yalnızca %29’u kendini güvende hissediyor

Yazı: Salih Eray Okan
3 Mart 2021
Kategori: Haber
Okuma süresi: 3 dakika
Online alışveriş yapan tüketicilerin, yalnızca %29’u kendini güvende hissediyor

Siber güvenlik kuruluşu ESET, dünya genelinde gerçekleştirdiği FinTech araştırmasının “Online Alışveriş ve Bankacılık” bölümü ile ilgili sonuçları açıkladı. Araştırma sonuçlarına göre online alışveriş yapan tüketicilerden yalnızca %29’u e-ticaret süresince kendini güvende hissediyor. Tüketicilerin %61’i de COVID-19 pandemisi öncesine kıyasla çok daha fazla internet alışverişi yapıyor.


İlginizi çekebilir: ESET Internet Security 2021 ile Korunun (VİDEO)


İçindekiler

  • Online alışveriş en çok gençler tarafından tercih ediliyor
  • Peki insanlar online bankacılığa ne kadar güveniyor?

Online alışveriş en çok gençler tarafından tercih ediliyor

Dünya genelinde tüketicilerin %61‘i pandemi öncesine kıyasla daha fazla online alışverişe yöneldiğini belirtirken; bu oran 25-34 yaş arasındaki grupta %70’e kadar çıkıyor. Ayrıca araştırma, online alışverişin pandemi sona erdikten sonra bile popülerliğini korumaya devam edeceğini gösteriyor. Araştırmaya göre tüketicilerin %40’ının pandemi sonrasında online alışverişe öncelik vermeye devam etmesi bekleniyor.

1614603294_Gorsel_1

Online alışverişteki en büyük problem ise güvenlik sorunu. Tüketiciler elektronik ortamda alışveriş yaparken güvenlik konusunda tereddüt yaşıyor. Online alışveriş yapan insanların yalnızca %29’u alışveriş sırasında kendilerini “oldukça güvenli” hissediyor, %16’sı ise “fazla güvenli hissetmediğini” veya “hiç güvenli hissetmediğini” belirtiyor. Konu siber güvenliğe gelince de; dünya genelinde tüketicilerin %69’u düzenli olarak kullandıkları online mağazalardan birini taklit eden, kimlik avına yönelik bir e-postayı fark edebileceklerini düşünüyorlar. Bu durum, kimlik avına yönelik e-postalarla ilgili bilgilerin medyada sık sık yer almasının neticesinde konuyla ilgili genel farkındalığın günümüzde arttığını gösteriyor.

Peki insanlar online bankacılığa ne kadar güveniyor?

İnternet bankacılığında daha büyük bir güven söz konusu. Dünya genelindeki katılımcıların %83‘ü banka hesaplarını online yönettiklerini belirtirken, bu insanların da %24’ü bunu mobil bankacılık uygulamaları üzerinden gerçekleştiriyor. Katılımcılardan yüzde 39‘u online bankacılık konusunda kendisini “oldukça güvenli” hissediyor. Bu durum dünya genelinde bankaların güvenlik ve müşteri güveni konusunda perakendecilerin önünde olduğunu gösteriyor.

eset online bankacılık

ESET’in Ticaretten Sorumlu Başkanı Ignacio Sbampato sonuçlarla ilgili şu yorumda bulundu: “COVID-19 pandemisi mağazaları bizzat ziyaret etmemizi önemli ölçüde sınırlandırdı, bu nedenle araştırmamızın online alışverişin popülerliğindeki artışa dikkat çekmesi bizleri şaşırtmadı. Araştırmanın sonuçlarına göre pandemi sonrasında da bu artışın devam edecek olması ilgi çekici bir durum. Bunu göz önünde bulundurduğumuzda, çevrimiçi alışveriş yaparken tüketicilerin üçte birinden daha azının oldukça güvenli hissediyor olması endişe verici. İnternet alışverişiyle ilgili mevcut güvenlik önlemleri konusunda müşteri farkındalığını artırmadığımız takdirde insanlar ödeme ayrıntılarını riske atmaya devam edecektir. Bu nedenle, perakende satış yapanlar ve tüketiciler açısından işlemler sırasında bu verilerin siber tehditlere karşı güvenliğinin sağlanması önemlidir. Müşterileri ve müşterilere ait verileri kimlik avı hırsızlarından,  diğer kötü amaçlı kişilerden korumak hayati öneme sahip. Son teknoloji güvenlik yazılımı teknolojisini kullanarak bunu sağlamak bizim misyonumuz.”

"<yoastmark
ESET Ticaretten Sorumlu Başkanı Ignacio Sbampato
Salih Eray Okan

Salih Eray Okan

Motosikletler ve teknoloji ile ilgili yenilikleri yakından takip etmeyi seven; aynı zamanda metal müzik tutkunu Hardware Plus yazarı

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim
  • Network
  • Leadergamer

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya