Netflix, dünya üzerinde 190’dan fazla ülkede hizmet veren ve 200 milyondan fazla kullanıcıya sahip bir yayın platformu. Bu kadar fazla kullanıcıya sahip bir platform için doğru öneriler yapmak, bulunduğu pazara göre içerik üretmek elbette önemli. Kullanıcıların bir içeriği bitirdikten sonra başka yapımlara yönlendirilmesi de elbette önem arz ediyor. Yapay zeka sayesinde tüm bu sorunların üstesinden gelinmesi hedefleniyor.
İlginizi çekebilir; Netflix, 3D animasyonlu Sonic the Hedgehog TV şovunu duyurdu
İçindekiler
Netflix içeriklerini yapay zeka sayesinde pazarlayacak
Yapay zeka, sadece izleyicilere daha doğru öneriler sunmakla kalmayacak. Aynı zamanda gişe rakamları ve Nielsen derecelendirmesinin bile tahmin edemeyeceği şekilde doğru tespitler yapacak. Böylece hangi içeriğin tercih edileceği ya da hangi pazarın o içerik için daha uygun olduğu yapıma başlanmadan belli olacak.
Yapay zeka sistemi kaynak görevden öğrenilen parametrelerin bir “hedef görevin” performansını iyileştirdiği aktarım öğrenmesine dayanır. Bu durumda, kaynak görevleri basittir: Hangi yapımlar bir Netflix orijinal yapımıyla karşılaştırılabilir ve bu hizmetin hedef kitle izleyicisi kimdir? Bu soruların cevapları yapay zeka sayesinde belirlenecek.
Şirket bu kullandığı sistemle birlikte hangi izleyiciye ne tarz yapımları tavsiye edeceğini önceden bilecek. Bir dizi ya da film bittiği zaman isabetli bir tavsiye yapabilecek. Bir drama yapımının İspanya’da başarılı olma olasılığı varsa Netflix yalnızca bölgedeki pazarlama stratejisini geliştirmekle kalmayıp aynı zamanda dublaj ve altyazıları daha önce hazırlayacak. Bu sayede yapımı izleyicilere daha erken aktarabilecek.
Yapay zeka sayesinde Netflix, kendi orijinal içerikleri başta olmak üzere içeriklerini daha kolay pazarlayabilecek. Bazı şovların başarısız olma ihtimalini bu sayede ortadan kaldıracak. Biz kullanıcıların daha çok seveceği içerikler üretmek konusunda da bir adım atmış olacak.