Sosyal medya

Haber

Netflix, Cemal Kaşıkçı sansürüne ilişkin itirafta bulundu

Netflix

Anadolu Ajansı‘nın haberine göre; Netflix, Suudi Arabistan veliaht prensi Muhemmed bin Selman‘ın Cemal Kaşıkçı cinayeti ile ilgili eleştirildiği bir programın Suudi Arabistan‘da yayından kaldırması karşılığında, pedofili ve eşcinsellik içerikli videoları yayınlamalarına izin verildiğini açıkladı.


İlginizi çekebilir: Netflix, bazı dizi ve filmleri ücretsiz hale getirdi!

reklam
MSI reklamı

Netflix CEO’sundan itiraf

Netflix CEO’su Reed Hastings‘in CNN‘e verdiği bir röportajda; Ocak 2019‘da Hasan Minhaj‘ın sunduğu Patriot Act adlı programın, Cemal Kaşıkçı cinayeti ile ilgili bölümünün Suudi Arabistan‘da yayından kaldırılması kararına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Netflix
Yeni yayımladığı kitabında ifade özgürlüğünden bahseden Reed Hastings, Suudi Arabistan‘ın talebi doğrultusunda söz konusu programın yayından kaldırılmasının doğru bir karar olup olmadığının sorulması üzerine, “Bu çok zor bir karardı.” değerlendirmesinde bulundu.

Patriot Act‘in ilgili bölümünün yayından kaldırılmasına karşılık; Queer Eye, Sex Education ve Orange is the New Black gibi programları Suudi Arabistan‘da yayınlama şansı bulduklarını belirten Reed Hastings, “Bu endişe verici bir tavizdi, bunu onaylamamız kolay olmadı ama bu adımın iyi birisi olduğunu düşünüyoruz.” sözleriyle kararını savundu.

Reed Hastings‘in açıklamalarının ardından, sosyal medya kullanıcıları söz konusu programlarda pedofili ve eşcinsellik gibi ögelerin çokça bulunduğunu ancak Suudi Arabistan‘ın siyasi çıkarları için bu programların yayınlanmasına izin verildiğini belirterek, Netflix‘in kararına tepki gösterdi.

“Tüm dünyada sanatsal özgürlüğü destekliyoruz. Geçerli bir hukuki talep üzerine bu bölümü sadece Suudi Arabistan’da yayından kaldırdık.” açıklaması her kesimden eleştiri çekmişti.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Hyundai’nin premium markası Genesis, GV70 için gün sayıyor!

Genesis, şu sıralar hala kamuflaj altında olan, ikinci SUV modeli GV70‘in ipucu görüntülerini yayınladı.


İlginizi çekebilir: 2021 Audi A3, 67 km elektrik menzilli plug-in hibrit ile geliyor!

reklam
MSI reklamı

Bir yılı geçkin süredir GV70’i, casus fotoğraflardan biliyoruz. Fakat Genesis’in yayınladığı bu görsellerle, onu biraz daha iyi detaylandırmak mümkün. Aracın, markanın ilk SUV modeli GV80‘den biraz daha küçük fakat biraz daha şık bir tasarıma sahip olacağını söyleyebiliriz.

Genesis’in “Atletik Zerafet” olarak adlandırdığı tasarım felsefesini, GV70 modeli üzerinde uygulamış. Markanın diğer modelleri G70, G80 ve G90 ile benzer dörtlü lambalara (Marka buna Quad Lamp diyor.) sahip olan araçta, ortadaki büyük siyah ızgara ve yanlardaki çift ızgara dikkat çekiyor.

Aracın yan profili ise alışagelmişten biraz farklı. GV80’e kıyasla daha kısa dingil mesafesi, kalın C sütunları ve C-D sütunları arasında küçük yan pencereler bulunuyor. Arkaya doğru alçalan tavan çizgisi, eğimli arka camla buluşuyor. Arkada ise ön farlarla benzer tasarımdaki Quad Lamp arka farlar yer alıyor.

Genesis, bu görüntülerin yayınlanmasıyla birlikte, “İkinci SUV modelimiz Genesis GV70’in bu erken görsellerini sizlerle paylaşmaktan heyecan duyuyoruz. Heyecan verici tasarımıyla, ürün gamımızın marka değerine güç katıyor. Yakın bir gelecekte GV70 ile ilgili tüm detayları paylaşmak için sabırsızlanıyoruz.” şeklinde bir açıklamada bulundu.

GV70’in resmi tanıtım tarihi ile ilgili henüz resmi bir bilgi bulunmuyor.

Kaynak: Carscoops

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Samsung, telefon satışlarında Huawei ile farkı açtı!

Pazar araştırma şirketi Counterpoint, Ağustos ayına yönelik küresel akıllı telefon satış istatistiklerini açıkladı. Açıklanan verilere göre Samsung telefon pazarındaki liderliğini sürdürürken, Huawei ise kan kaybının önüne geçemiyor!


İlginizi çekebilir: 2021 Audi A3, 67 km elektrik menzilli plug-in hibrit ile geliyor!

reklam
MSI reklamı

Samsung, akıllı telefon pazarında liderliğini sürdürüyor!

Teknoloji sektöründe COVID-19 salgınının etkileri devam ederken, üreticiler ise yaralarını yavaş yavaş sarmaya çalışıyor. Bunun göstergesi olarak son yılların en düşük akıllı telefon satışlarının yaşandığı yılın ilk yarısına göre pazarın toparlanma sürecine girdiği görülüyor. Marka bazlı verilerde ise Samsung, yüzde 22’lik küresel pazar payı ile liderliği elinde bulundurmayı sürdürüyor. Kısıtlamalarla boğuşan Huawei ise akıllı telefon satışlarının yüzde 16’sını oluşturdu. İki marka arasında oluşan farkın Şubat 2020’den bu yana en yüksek orana ulaştığı belirtiliyor.

Huawei’nin ardından ise tahmin edilebileceği üzere Apple geliyor. iPhone modelleriyle yüzde 12’lik küresel pazar payı elde eden marka, kendisine üçüncü sırada yer buldu. Ancak Xiaomi’nin pazar payının yüzde 11’e ulaştığı ve Çinli markanın yakın zamanda üçüncülük basamağının yeni sahibi olabileceği vurgulanıyor.

Raporlar ve analistler, Samsung’un Hindistan pazarında artan hakimiyetinin küresel ölçekte etki yarattığı görüşünde birleşiyor. Öte yandan dünya genelindeki kısıtlamaların başladığı Nisan ayında Samsung, küresel liderliği Huawei’ye kaptırmıştı. Dolayısıyla Samsung’un kısa sürede toparlandığı ve aradaki farkı hızlı bir şekilde açtığı görülüyor. Huawei’nin gelecekteki satış performansının ise yakında tanıtılacak Mate 40 serisi ve markanın Avrupa’daki etkinliğine göre şekilleneceği ifade ediliyor.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

Haber

Amazon One sayesinde avuç içiyle ödeme yapma devri başlıyor!

Yazan:

Amazon One

Amazon, avuç içi kullanılarak ödeme yapmayı sağlayan Amazon One sistemini bugün resmi olarak duyurdu. Bugüne kadar hep parmak iziyle veya kredi kart çiplerini tanımlayan cihazlarla temassız ödeme yöntemlerini kullanıyorduk. Artık Amazon One sayesinde temassız ödeme sistemleri yeni bir boyut kazanacak.


İlginizi çekebilir: Amazon AZ1 Neural Edge işlemcisiyle Alexa’yı güçlendirecek

reklam
MSI reklamı

Amazon, bugün yayınladığı duyuruda, kendi fiziksel perakende mağazalarında kullanacağı temassız ödeme sisteminden bahsetti. Amazon One olarak duyurulan yeni teknoloji, kullanıcıların parmak izini veya kredi kartını değil, sadece avuç içini tarayarak kişisel bir dijital imza oluşturuyor. Bu teknoloji, imzayı oluşturmak için kişinin avuç içindeki damar desenlerinin yanı sıra çizgiler ve sırtlar gibi yüzey alanı ayrıntılarının bir kombinasyonunu kullanıyor. Bu sayede her kişiyi ayrı ayrı tanımlayabiliyor.

Amazon One ile temassız ödemeler yeni bir boyut kazanıyor!

Amazon One

 

Amazon One teknolojisi, ilk başta şirketin ABD’deki fiziksel Go mağazalarında kullanılacak. Sonraki dönemlerde ise firma, Amazon One’ı diğer Amazon mağazalarına eklemeyi planlıyor. Ayrıca Amazon, yeni avuç içi ödeme sistemini sadece kendi mağazalarında değil, farklı perakendecilere de sunacağını söyledi. Şirketin fiziksel perakende mağazalarından sorumlu yetkilisi Dilip Kumar, yaptığı açıklamada Amazone One’ın mağazaların yanı sıra stadyumlar ve ofis binalarında da kullanılabileceğinin altını çizdi.

“Amazon One hizmetinin perakende mağazalarımızın ötesinde geniş bir uygulanabilirliğe sahip olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle hizmeti perakendeciler, stadyumlar ve ofis binaları gibi diğer taraflara da sunmayı planlıyoruz. Böylece daha fazla insan bu kolaylıktan daha fazla yerde faydalanabilir.”

Ek olarak Amazon, bazı gizlilik avantajları nedeniyle yüz tanıma gibi diğer teknolojileri bırakıp avuç içi tanımayı seçtiğini söylüyor. Dilip Kumar, bunun sebebini ise şu ifadelerle açıkladı:

“Bunun nedenlerinden biri, avuç içi tanımanın bazı biyometrik alternatiflerden daha özel kabul edilmesi. Çünkü bir kişinin kimliğini avuç içi görüntüsüne bakarak belirleyemezsiniz. Ayrıca, bu teknolojide cihazı kullanmak isteyen kişinin, avuçlarını cihazın üzerinde tutarak baskın bir hareket yapması gerekiyor.”

Amazon hesabına ihtiyaç duymayacak

Amazon One, avuç içi tanıma işlemini yapmak ve şifrelemek için özel bir algoritmadan faydalanan görüntü tarama donanımını kullanıyor. Üstelik bu hizmeti kullanmak için bir Amazon hesabına bile ihtiyacınız olmayacak, sadece bir telefon numarası ve kredi kartı yeterli oluyor. Bunun dışında kullanıcılar, hizmeti artık kullanmak istemezlerse şirketin çevrim içi portalından biyometrik verilerini de silebilme imkanına sahip olacak.

Amazon One’ın tanıtım videosu

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

HWP COIN’den Haberler

Donate

© EMY Medya. Kaynak gösterilerek ve bağlantı verilerek dijital ortamda alıntı yapılabilir.

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost tarafından verilmektedir.

LimonHost logosu