Sosyal medya

Otomotiv

Motosiklet üreticileri, Euro 5 regülasyonları için ek zaman istedi

Belirli periyotlar ile değişen ve katılaşan regülasyonlar, motosiklet üreticilerini de daha çok ar-ge yapmaya yöneltiyor. Motosikletler için ülkemizde de halihazırda devam eden Euro 4 normları ve regülasyonları, 1 Ocak 2021’de Euro 5’e güncellenecek. Fakat Covid-19 salgını dolayısıyla sıkıntılı günler yaşayan üreticiler, otoritelerden ek zaman talebinde bulundu.


İlginizi çekebilir: Kawasaki Ninja ZX-25R modelinin pist odaklı versiyonu geliyor


Euro 5 normları neden ertelenmeli

Covid-19 salgınının etkileri hala devam ediyor. Salgından darbe yiyen sektörlerden birisi de motosiklet sektörü. Yaptıkları araştırma, geliştirme ve güncellemelerin yanı sıra önümüzdeki yıl için Euro 5 normlarına geçişe de hazırlanan motosiklet üreticileri, zor zamanlar geçiriyor. Yeni regülasyonlara uyabilmek için hala pek çok modelin güncellemeye ve geliştirmeye ihtiyacı var; fakat salgın dolayısıyla yaşanan zaman kaybı birçok işin yetiştirilmesini zora sokuyor. Bir markanın herhangi bir modelinin Euro 5 normlarına uyum sağlayamaması demek; o modelin 2021’de satışa sunulamayacağı anlamına geliyor. Bu durum markalar için ciddi bir pazar kaybı ve buna ek olarak da motosiklet sektöründe küçülmeye yol açabilir. Bunun önüne geçilmesi için ise şimdilik en mantıklı çözüm Euro 5 normlarının daha ileri bir tarihe ertelenmesi gibi gözüküyor. Normalde 1 Ocak 2021’de yürürlüğe girecek bu regülasyonlar, bakalım ertelenecek mi? Ertelenirse de ne zamana ertelenecek? Bu konuyla ilgili gelişmeleri sizlere bildiriyor olacağız.

reklam
Huawei P40 reklamı

Euro 5

Yeni regülasyonlar ve markaların aldığı aksiyonlara dair

2020 yılında piyasaya sunulan bazı modeller, ileriki bir güncelleme masrafından kaçınmak için en baştan itibaren Euro 5 normlarına uygun tasarlanarak satışa sunuldu. Bu modellere örnek olarak Honda Africa Twin 1100, Yamaha R1M, Suzuki V-Strom 1050 XT, ve BMW F 900 XR modellerini verebiliriz. Fakat bu modeller dışında birçok markanın birçok modeli hala Euro 5 uyumluluğu için hazırlanmaya devam ediyor. Euro normlarına aşina olmayanlar için ise şu bilgileri not düşelim: Euro 4’ten Euro 5’e geçiş için motosikletlerin karbon monoksit salınımları belirli seviyelere düşmek zorunda. Bu değerler, 1140mg/km’den 1000mg/km’ye, hidrokarbon için 170mg/km’den 100mg/km’ye ve nitrojen oksit için 90mg/km’den 60mg/km’ye düşürülmek zorunda. Bunların yanı sıra Euro 5 içinde ek normlar da mevcut ve bu normlar ise çevrecilikten çok trafik güvenliği ile alakalı. Bariz bir değişiklik örneği olarak ise; hatırlarsanız Euro 3’ten Euro 4’e geçişte de 125 cc üzeri motosikletler için ABS zorunluluğu getirilmişti. 

Euro 5

Ve son bir hatırlatma; sosyal mesafenizi korumayı ve ellerinizi bol bol yıkamayı unutmayın!

Motosikletler ve teknoloji ile ilgili yenilikleri yakından takip etmeyi seven; aynı zamanda metal müzik tutkunu Hardware Plus yazarı

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

2021 BMW 4 Serisi tanıtıldı!

Geçen sene Frankfurt Otomobil Fuarı‘nda tanıtılan BMW Concept 4‘ten ilham alınarak tasarlanan yeni nesil BMW 4-Serisi, bugün öğle saatlerinde online olarak tanıtıldı.


İlginizi çekebilir: Sony, PlayStation 5 tanıtımını erteledi!


2. nesil 4-Serisi, eski nesline göre daha keskin tasarım çizgilerine sahip. Araç, eski nesline göre hatırı sayılır miktarda büyüdü. Yeni 3-Serisi ile kıyaslandığında 56 mm daha uzun, 25 mm daha geniş, 56 mm daha alçak ve arka iz açıklığı 25 mm daha geniş. Bagaj hacmi ise 440 litre olarak açıklandı.

reklam
Huawei P40 reklamı

Sızıntıların ortaya çıktığı ilk günden beri en çok konuşulan konu, dikey olarak büyüyen böbrek ızgara oldu. Fakat yine de araç, Alman üreticinin lüks ve sportif hatlarını başarıyla temsil ediyor gibi görünüyor.

Aracın dış tasarımına genel olarak baktığımızda küçük bir 8-Serisi gibi görünüyor. Önden arkaya doğru gidildikçe giderek genişliyor gibi görünen bir omuz çizgisi aracın duruşunu güçlendiren detaylar arasında. Ön ve arka LED far grupları, önceki nesle göre incelen tasarımıyla oldukça dikkat çekiyor.

İç mekanda ise 10.25 inç bilgi-eğlence ekranı ve opsiyonel 12.3 dijital gösterge paneli, yeni tasarıma sahip orta konsol, yeni direksiyon simidi ve yeni koltuklar göze çarpan ilk detaylar arasında yer alıyor. Eski nesline göre akustik ve termal konforun hissedilir derecede arttığı söyleniyor. Sunroof paneli ise eskiye göre 24 mm daha büyüyen araçta, yeni 3 bölgeli otomatik klima standart olarak geliyor. Welcome Light Carpet özelliğine sahip ortam aydınlatması, Harman Kardon surround ses sistemi ve BMW Display Key ile uzaktan kontrol edilebilen ısıtıcı gibi özellikler de yeni 4-Serisi’yle alınabiliyor.

Yeni 4-Serisi’nin sunduğu diğer teknolojiler

El hareketleriyle kontrol edilebilen iDrive sistemi, sesle kontrol edilebilir BMW Akıllı Kişisel Asistan‘ı da içeriyor. Apple CarPlay ve Android Auto da araçta unutulmamış. Yeni bulut temelli BMW Maps navigasyon sistemi araçta standart olarak geliyor. Gerçek zamanlı trafik bilgisi verebilen sistem, eski nesildeki sisteme göre daha hızlı ve hassas bir hale getirilmiş. Yeni nesil BMW Head-Up Display, eskisine göre %70 daha geniş yansıtma alanına sahip. Dijital gösterge panelinde 3 boyutlu çevre görselleştirici yer alıyor. Bu özellik ile aracın ve çevrenin modellemesi ekrana yansıtılarak sürücüye kolaylık sağlamak amaçlanmış. Ayrıca aktif yardım sistemleri de araçta yer alıyor.

Ön ve arka park sensörleri standart olarak gelirken, sizin yerinize aracı kontrol ederek park etmenizi kolaylaştıran opsiyonel Park Asistanı, artık aracı park alanından çıkarmanıza da yardımcı oluyor. Park Asistanı Plus opsiyonu ise Park View, Panaroma View, 3D Top View ve Remote 3D View özelliklerine sahip olacak. Ayrıca BMW Drive Recorder özelliği, aracın çevresinin 40 saniyeye kadar video kaydını tutabiliyor.

Motor seçeneklerine baktığımızda ise en üstte M440i xDrive yer alıyor. Ayrıca bu seçenek, şimdiye kadar 4-Serisi modelleri arasındaki ilk M Performance modeli olma özelliğini de taşıyor. Turboşarjlı 3.0 litre sıralı 6 silindirli motor, 374 beygir güce sahip. 8 ileri otomatik şanzımanla alınabilen bu motorda, ekstra 11 beygir katkıda bulunan 48V hafif hibrit sistem bulunuyor. Yeni M4 gelene kadar en güçlü model M440i xDrive olacak. Diğer motor seçenekleri ise şu şekilde:

BMW 420i:

  • 1998 cc, sıralı 4 silindir
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 184 beygir güç, 300 Nm tork
  • 0-100: 7.5 saniye
  • Ortalama tüketim: 5.6 l/100 km
  • Avrupa’da 45 bin 800 €’dan başlıyor

BMW 430i:

  • 1998 cc, sıralı 4 silindir
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 258 beygir güç, 400 Nm tork
  • 0-100: 5.8 saniye
  • Ortalama tüketim: 5.9l/100 km
  • Avrupa’da 50 bin 800 €’dan başlıyor

BMW M440i xDrive: 

  • 2998 cc, sıralı 6 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 374 beygir güç, 500 Nm tork
  • 0-100: 4.5 saniye
  • Ortalama tüketim: 6.9 l/100 km
  • Avrupa’da 66 bin 900 €’dan başlıyor

BMW 420d: 

  • 1995 cc, sıralı 4 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 190 beygir güç, 400 Nm tork
  • 0-100: 7.1 saniye
  • Ortalama tüketim: 4.1 l/100 km
  • Avrupa’da 48 bin 300 €’dan başlıyor

BMW 420d xDrive: BMW 420d’den farklı olarak,

  • 0-100: 7.4 saniye
  • Ortalama tüketim: 4.4 l/100 km
  • Avrupa’da 50 bin 800 €’dan başlıyor

BMW 430d xDrive: 

  • 2993 cc, sıralı 6 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 286 beygir güç, 650 Nm tork
  • 0-100: 5.2 saniye
  • Ortalama tüketim: 6.2 l/100 km
  • Mart 2021‘de satışa sunulacak

BMW M440d xDrive: 

  • 2993 cc, sıralı 6 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 340 beygir güç, 700 Nm tork
  • 0-100: 4.7 saniye
  • Ortalama tüketim: 6.7 l/100 km
  • Mart 2021‘de satışa sunulacak

Yeni BMW 4-Serisi’nin Kasım 2020’de satışa çıkması bekleniyor.

Devamını oku

Genel

Dacia, Lodgy yerine 7 koltuklu SUV planlıyor!

Uzun süredir 7 koltuklu bir SUV için plan yapan Dacia, görünüşe göre bu planı hayata geçirmek için artık kendini hazır hissediyor gibi.


İlginizi çekebilir: Fiat, Egea temelli bir SUV planı yapıyor olabilir!


L’argus‘un haberine göre, henüz adı belli olmayan aracın önümüzdeki baharda tanıtılacağı ve emekliye ayrılması planlanan Lodgy yerine geleceği söyleniyor. Lodgy, CarSalesBase verilerine göre pek de iç açıcı olmayan satış sayılarına sahip. Geçen sene Avrupa genelinde 220 bin 167 adet Duster satılmış. Fakat aynı yıl sadece 28 bin 994 adet Lodgy satılmış. Bu veriler, Lodgy’nin emeklilik sebebini oldukça iyi açıklıyor.

reklam
Huawei P40 reklamı

Lodgy ve Duster’ın yıllar içindeki Avrupa satış adedi grafiği (CarSalesBase)

Fransız yayıncının haberine göre 7 koltuklu SUV‘nin yeni Clio, Juke ve Captur‘un paylaştığı CMF-B platformunun genişletilmiş bir versiyonunu kullanması bekleniyor. 4.5 metrelik bir uzunluğa sahip olması beklenen aracın Duster’dan farklı bir tasarım çizgisine sahip olacağı söyleniyor.

Yeni nesil Sandero ile gelmesi beklenen yeni bilgi-eğlence sisteminin, söz konusu yeni SUV’de de  kullanılması bekleniyor. 2. seviye yarı otonom sürüş gibi ileri seviye sürüş destek sistemlerini bu araçta görmemiz pek olası değil. Fakat şeritten çıkma uyarısı ve kör nokta uyarı sistemi gibi temel sistemlerin araçta kendine yer bulabileceği söyleniyor.

Motor seçenekleri arasında 1.0 ve 1.3 TCe benzinli, 1.5 dCi dizel ünitelerin araçta sunulmasına kesin gözüyle bakılıyor. L’argus’un haberine göre ise yeni Clio’da gördüğümüz E-Tech hibrit sistemin ileri tarihlerde, bu araçta sunulabileceği düşünülüyor.

Devamını oku

Genel

2021 Mercedes C-Sınıfı, büyük merkezi ekranıyla yakalandı!

Halen daha genç görünse de 2014‘ten beri W205 kodlu kasasıyla aramızda olan C-Sınıfı, yakında yeni nesline kavuşacak. Kamuflajlı olarak yakalanan prototipin bazı detayları ise dikkat çekti.


İlginizi çekebilir: Fiat, Egea temelli bir SUV planı yapıyor olabilir!


Bu yılın sonunda tanıtılması beklenen yeni jenerasyon C-Sınıfı, Mercedes’in tasarım diline göre yorumlayacak olursak dışarıdan küçük bir E-Sınıfı, içeriden ise küçük bir S-Sınıfı tasarım çizgilerine sahip olacak.

reklam
Huawei P40 reklamı

Mevcut nesle göre incelen far grupları, her ne kadar dış kamuflaj olsa da biraz olsun anlaşılıyor. Arka farların yeni tasarımı ise kamuflaj altından göz kırpıyor. Eski sızıntılarda sadece, aracın kamuflajlı dış tasarıma ait görseller yer alıyordu. Fakat haberimizin konusu olan gelişme ise iç mekana ait sızıntı.

2021 C-Serisi, yeni dijital gösterge paneli ve en son nesil MBUX bilgi-eğlence sistemini merkez alan yeni bir iç tasarıma sahip olacak. Yeni nesil Mercedes S-Sınıfı ve Maybach markalı S-Sınıfı‘nda bulunması beklenen bağımsız orta ekranın, eski nesildeki ekrana göre çok daha büyük olması bekleniyor. Klima kontrollerinin de bu ekranda yer alması beklenirken, yeni E-Sınıfı‘ndan bildiğimiz yeni direksiyon simitlerinin de C-Sınıfı’nda yer alması bekleniyor.

 

MRA mimarisinin güncellenmiş bir versiyonunun kullanılması beklenen aracın elektrifikasyonu desteklemesi, 4 ve 6 silindirli normal benzinli ve dizel ünitelere ek olarak bir plug-in hibrit türevi seçenekleri olabilir.

Ayrıca tartışmalı bir söylenti de var. AMG modellerindeki 4.0 litrelik çift turbolu V8‘in gideceği ve yerine ağır bir şekilde hibridize edilmiş, 500 beygirin üzerinde güce sahip 2.0 litrelik ünitenin kullanılması haberi, herhangi bir marka yetkilisi tarafından onaylanmadı.

C-Sınıfı station modelinin yerden yükseltilmiş hali olarak tabir edebileceğimiz bir “All-Terrain” versiyonunun da geleceği söyleniyor. Coupe ve cabriolet modellerin ise 2021 sonlarına doğru satışa çıkması bekleniyor.

Kaynak: Carscoops

 

 

Devamını oku