Sosyal medya

Haber

Mobil internet abone sayısı 60,4 milyona ulaştı

Mobil internet abone

Mobil internet abone istatistikleri, Türkiye’nin internet kullanım alışkanlıklarındaki değişimi görünür kılıyor. Mobil cepten internet abonesi sayısı, geçen yılın sonu itibarıyla 60 milyon 436 bin 864’e yükseldi.

Pazar Verileri Raporu’ndan derlenen bilgiye göre, geçen yılın sonu itibarıyla Türkiye’de yüzde 99 penetrasyon oranına karşılık gelen, makineler arası iletişim (M2M) aboneleri dahil toplam 80,1 milyon mobil abone bulunuyor.

İlginizi çekebilir: UBER hakkındaki davada, sonuca gelindi!

reklam
Huawei P40 reklamı

Mobil internet abone

Temmuz 2009‘da sunulmaya başlanan 3G hizmeti kullanıcısı Mart 2016 sonu itibarıyla 65 milyon 949 bin 652 aboneye ulaştı. 1 Nisan 2016‘da 4,5G‘nin hizmete girmesiyle 3G aboneliğinden bu teknolojiye hızlı bir geçiş süreci yaşandı.

Geçen yılın sonunda 3G abone sayısı 6 milyon 641 bin 597‘ye kadar gerilediği görüldü. Ancak 4,5G abone sayısı 71 milyon 348 bin 727′ye yükseldi. 2018 sonu itibarıyla M2M abone sayısı da 5 milyon 209 bin 371 oldu.

Mobil internet abone

Mobil internet abone sayısı 60,4 milyon

2017 yılında 56 milyon 116 bin 304 olan 3G ve 4,5G hizmetiyle mobil bilgisayardan ve cepten internet hizmeti alan mobil genişbant üye sayısı, geçen yılın sonu itibarıyla 60 milyon 436 bin 864’e ulaştı. Sadece 4,5G hizmetiyle mobil bilgisayardan ve cepten internet hizmeti alan mobil genişbant abone sayısı da 41 milyon 562 bin 755 olarak kayıtlara geçti.

Söz konusu dönemde mobil internet kullanım miktarı toplam 864 bin 370 terabaytı buldu. Ayrıca 4,5G kullanıcılarının toplam mobil internet kullanım miktarı 849 bin 952 terabayt olarak hesaplandı.

Enerji mühendisi, basketbol antrenörü ve teknoloji meraklısı...

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı Telefonlar

Lenovo Legion, 3C sertifikası aldı!

Lenovo Legion

Lenovo yakında oyun laptoplarında kullandığı “Legionmarkasıyla bir akıllı telefon tanıtacak. Bugün ise Lenovo Legion 3C sertifikasında görüntülendi. Mayıs ayında cihazla ilgili bir tanıtım videosu ve bazı teknik özelliklerin sızıntılarını görmüştük. Legion genel olarak yatay kullanımı hedefleyen bir oyuncu telefonu olarak karşımıza çıkacak.


İlginizi çekebilir: Oppo Reno 4 5G ve Reno 4 Pro 5G bir mağazada görüntülendi!


Lenovo Legion, 3C sertifikasında hangi özellikleri ortaya çıkardı?

Lenovo Legion, L79031 model numarasıyla 3C‘de görüntülendi. Model numarası dışında ortaya çıkan tek bilgi cihazın şarj bilgisi ve “5Gdestekli bir telefon olacağı. Ortaya çıkan bilgilerde cihazın 45W hızlı şarj ile geleceği öğrenildi. Fakat eski sızıntılar ve Lenovo‘nun bazı açıklamaları cihazın 90W hızlı şarjı olacağı yönündeydi. Fakat cihazın birden fazla modeli olması beklendiğinden diğer varyantlarda bu değeri görebiliriz. Her ne kadar Lenovo bütün cihazlarda 90W olacağını söylese de 3C‘de böyle bir sonuç ortaya çıktı.

reklam
Huawei P40 reklamı

Lenovo Legion

Legion hakkında önceden sızdırılmış bilgilere baktığımızda cihazın 144 Hz ekran tazeleme hızı bulunduğunu görüyoruz. Ayrıca dokunmatik örnekleme oranı da 270 Hz olarak belirlenmiş. Cihazın UFS 3.0 depolama birimi ve LPDDR5 RAM kullanacağı ise bu sızıntıların odak noktası. Kamera tarafında ise 64 MP ana kamera, 16 MP ultra geniş açılı kamera ve 20 MP çözünürlüklü selfie kamerası bulunması bekleniyor. Ayrıca ön kamera uzun kenardan pop-up olarak çıkacak ve bu tasarımı tümden değiştirecek.

Devamını oku

Genel

Sony, PlayStation 5 tanıtımını erteledi!

Yazan:

Sony PlayStation 5

Sony, PlayStation 5 oyun konsolunu merakla bekleyen hayranlarını üzdü. Firma yaptığı paylaşım ile tanıtımın ileri bir tarihe atıldığını duyurdu.


İlginizi çekebilir; PlayStation 5 oyun konsoluna ait tüm özellikler açıklandı!


ABD’de yaşanan olaylar PlayStation tanıtımını etkiledi!

Oyun dünyasının en hareketli dönemlerini yaşadığı şu günlerde, gözler yeni çıkacak oyun konsollarında idi. Bu piyasanın en önemli iki oyuncusundan Microsoft geçtiğimiz ay yeni konsolunu tanıtır iken, herkes merakla PlayStation tarafından gelecek gelişmeleri takip ediyordu. Daha önce konsolun özelliklerini açıklayan firma, 4 Haziran 2020 tarihinde de tanıtım yapmayı planlıyordu. Ancak görünüşe göre planlarda değişiklik oldu. PlayStation Instagram hesabından yaptığı paylaşım ile etkinliğin ertelendiğini duyurdu. Kutlama yapmak için doğru zaman olmadığını belirten firma, daha önemli seslerin duyulmasının gerektiğini belirterek, şu an için ön planda olmamalarının daha doğru olacağını duyurdu.

reklam
Huawei P40 reklamı

Bu paylaşım tahmin edildiği üzere ABD‘de yaşanan ırkçılık karşıtı protestolar için yapıldı. Sony, daha önemli konuların gündemi meşgul etmesi gerektiğini düşünerek tanıtım etkinliğini erteleme kararı aldı. Tam olarak hangi tarihlerde yapılacağı aktarılmayan etkinlik için firma, beklemekte kalın dedi. Gün geçtikçe etkisi artan protestolar karşısında firmalar da belli oranlarda aksiyon almaya başladı. Sony de tıpkı Google ve Electronic Arts gibi etkinlik erteleme yoluna başvurdu. Bakalım ilerleyen günlerde etkinlik erteleme yoluna giden başka firma olacak mı bekleyip göreceğiz. Ancak görünen o ki protestolar kolay kolay yakın bir tarihte sonuçlanmayacak ve olası birkaç etkinlik bu durum karşısında ertelenecek gibi gözüküyor.

Devamını oku

Haber

Xiaomi, MIJIA alt markasının adını değiştirdi!

Çok geniş bir ürün grubuna sahip olan Xiaomi, ana ürünleri haricinde pek çok çeşidi alt markaları üzerinden pazarlıyor. Bu alt markalar arasında en bilindiklerinden olan MIJIA, yeni stratejisi gereği ismini değiştirme kararı aldı!


İlginizi çekebilir: Logitech Z607 5.1 ses sistemi | Z5500 ve Z906 alternatifi


MIJIA markası bundan sonra Xiaomi Smart Life olarak anılacak

Tornavida setinden elektrikli su ısıtıcısına kadar oldukça kapsamlı ürünleri bulunan MIJIA, Xiaomi’nin kişisel ev aletleri grubunu temsil ediyor. Weibo’daki hesabı üzerinden yapılan açıklama ile marka yeni bir döneme girmiş gibi görünüyor. İsim değişikliğine gittiğini duyuran MIJIA, bundan böyle ürünlerini “Xiaomi Smart Life” markası adı altında üretecek. Marka logosunun ise değişiklikten etkilenmeyip aynı şekilde kalacağı belirtildi.

reklam
Huawei P40 reklamı

xiaomi mijia

Yapılan isim değişikliğinin gerekçesi ise “yeni dönem” ifadesini açık bir şekilde tanımlıyor. Xiaomi markasını bundan böyle daha baskın şekilde kullanmak isteyen şirket, ev aletleri üreten alt markasını da buna göre yeniden düzenliyor. Bu değişimin ürün konsepti ile ilgisi olmadığını belirten Xiaomi, Smart Life markasının akıllı ev teknolojileriyle ilgili çalışmaya devam edeceğini belirtiyor.

Xiaomi’nin bünyesinde Redmi, POCO, Haylou ve ZMi gibi 150’ye yakın alt marka yer alıyor. Alt markaların içerisinde Ninebot, QCY, Huami ve Yi gibi Xiaomi’nin doğrudan sahibi olmayıp yatırımda bulunduğu markalar da bulunuyor. Son olarak bu değişim ile ilgili önümüzdeki günlerde detaylı bir lansman planlandığını da belirtelim.

Devamını oku