Sosyal medya

Sosyal Medya

Messenger Rooms, WhatsApp Web’e eklendi

Messenger Rooms

Messenger Rooms özelliği, bugün sessiz sedasız WhatsApp Web’e entegre edildi. İlk olarak Messenger ve WhatsApp‘ın mobil uygulamasına gelen özellik, şimdi WhatsApp Web ile kullanılabilecek.


İlginizi çekebilir: Whatsapp Web’de karanlık moda nasıl geçilir

reklam
MSI reklamı

Facebook, pandemi döneminde kullanıcılar tarafından yoğun ilgi gören Zoom benzeri video konferans uygulamalarına rakip olarak geliştirdiği Messenger Rooms özelliğini, tüm uygulamalarına entegre etmekte kararlı görünüyor. İlk olarak Messenger uygulamasına getirilen bu özellik daha sonra WhatsApp‘ın beta sürümüne entegre edilmişti. Şimdi ise WhatsApp Web arayüzüne eklenerek yeni bir kullanım yöntemi daha kullanıcılara sunulmuş oldu.

Messenger Rooms WhatsApp Web ile nasıl kullanılır?

WhatsApp Web açıkken, profil sekmesinde bulunan menü işaretine tıkladığınızda çeşitli ayarlar göreceksiniz. Bu ayarlar arasından “Oda oluştur” seçeneğine tıkladığınızda, sistem sizi otomatik olarak Messenger‘a yönlendirmek isteyecektir.

Karşınıza çıkan Messenger’a Geç butonuna tıkladıktan sonra hesabınız açılacak ve daha sonra oda oluşturabileceksiniz. Odayı oluşturduktan sonra görüşme yapmak istediğiniz bütün katılımcıları davet edebilir ve görüşmeyi gerçekleştirebilirsiniz.

Messenger Rooms

Ne özellikler sunuyor?

Messenger Rooms; oluşturduğunuz odaya davet edeceğiniz kişilerin Facebook hesabı olmaksızın katılabilmesine olanak sağlamanın yanı sıra, her bir odaya en fazla 50 kişi davet edebilmenize imkan veriyor. Ayrıca oluşturduğunuz odayı ister Facebook arkadaşlarınıza isterseniz de sadece seçtiğiniz kişilere görünür olacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Sistemin güvenliğiyle alakalı ise konuşmaların kesinlikle kaydedilmediği ve dinlenilmediği ifade ediliyor. Aynı zamanda görüntülü görüşme işleminin WhatsApp Web üzerinden değil Messenger üzerinden gerçekleştiğini, WhatsApp Web’ın bu noktada yalnızca bir araç olduğunu belirtelim.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İnternet

Facebook, reklam görsellerinde metin içeriği kısıtlamalarını kaldırıyor

Facebook’un reklam resimlerindeki uzun süredir devam eden metin kısıtlamaları, birçok reklamveren için büyük baş ağrısına neden oldu. Yeni güncelleme ile reklamverenler rahatlayacak. Raporlara göre Facebook reklamlarında ana görselde % 20’den fazla metin içeren reklamlara ilişkin kısıtlamalar kaldırılıyor. Sosyal medya uzmanı Matt Navarra tarafından paylaşıldığı üzere Facebook, güncelleme hakkında bilgilendirmek için reklamverenlerle doğrudan iletişime geçti ve şunları açıkladı: “… artık açık artırmalarda ve teslimatta daha yüksek miktarda resim metni içeren reklamları cezalandırmayacağız.”

reklam
MSI reklamı

İlginizi çekebilir: Creator Studio’dan en iyi nasıl yararlanbilirsiniz?

Facebok neden metinlere sınır koyuyordu?

Yıllar boyunca Facebook, Facebook ve Instagram kullanıcılarının ana görselde çok fazla metin bulunan reklamları sevmediklerini ve bu nedenle genel kullanıcı deneyimini iyileştirmek için görünüşte kısıtlandığını defalarca belirtti. Yeni güncelleme ile bu erişim kısıtlaması kaldırılıyor, yani ana görselde % 20’den fazla metin bulunan reklamların normal şekilde görüntüleneceği ve diğer Facebook reklamlarıyla aynı sayıda insana ulaşacağı anlamına geliyor. Facebook hala % 20’den daha az metin içeren reklam resimlerinin daha iyi performans gösterdiğini savunuyor ve reklamverenlere “mesajınızı etkili bir şekilde iletmek için metninizi kısa, net ve öz tutmalarını” tavsiye ediyor. Ancak, reklam resminize daha fazla metin eklerseniz reklamınız yine de çalışır ve teorik olarak yaklaşımınıza bağlı olarak diğer kampanyalar kadar çok insana ulaşabilir.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

İnternet

Facebook, Avrupa’dan çekilme iddialarına yanıt verdi

Facebook’un küresel politika başkanı, yerel düzenleyicilerin Temmuz ayında ABD gözetim yasaları ile AB gizlilik hakları arasındaki ayrılığı pekiştiren dönüm noktası niteliğindeki Adalet Divanı kararının ardından ABD’ye veri transferlerini askıya almasını emrederse şirketin, Avrupa’ya hizmetini kapatabileceğini reddetti.

İlginizi çekebilir: Facebook, sistemlerinde Rusya temelli üç korsan ağ tespit etti

reklam
MSI reklamı

Avrupa’nın özel isteklerine uyulacak mı?

Facebook’tan Clegg, şirketin kurallar uyarınca ödenmesi gereken vergileri ödeyeceğini söyledi ve bir Avrupa’ya has bir dijital vergi varsa elbette buna uyacağını da sözlerine ekledi. Ancak Facebook’un tercihinin esas amacının küresel bir düzenleme olduğunun altını çizdi.

Facebook VP’si Nick Clegg, “Elbette Avrupa’da hizmetlerimizi sonlandırmayacağız ve elbette yapmamamızın nedeni de tam olarak Avrupa’daki müşterilere ve küçük ve orta ölçekli işletmelere hizmet vermeye devam etmek istememiz. Fakat veri transferi hakkında karmaşık ve büyük bir sorunumuz var. Yasal veri aktarım araçları bizim tarafımızdan değil, düzenleyiciler tarafından kaldırılırsa, elbette bu sadece hizmetlerimizin değil, sayısız diğer şirketin nasıl çalıştığı üzerinde derin bir etkiye sahip olacaktır. Bundan kaçınmaya çalışıyoruz. ” diyerek iddialara açıklık getirdi. Clegg, Facebook’un AB’den ABD’ye veri transferlerini askıya almaya zorlanmasının “elbette Facebook için çok kötü olacağını” iddia ederken, böyle bir düzenin etkisinin “bir bütün olarak ekonomi için kesinlikle felaket olacağını” belirtti.

Yaklaşık 25 milyon Avrupalı, ​​şirket uygulamalarını ve araçlarını kullanıyor ve bunların büyük çoğunluğu Facebook hizmetlerinden ücretsiz olarak yararlanıyor. Avrupa üzerinden Facebook’un reklam platformundaki etkinlikleri 208 milyar Euro‘luk satış sağlıyor. Salgının da etkisiyle AB nüfuslu işletmelerin Facebook üzerinden iş yapması daha önemli bir hal alıyor. Teknoloji devinin Avrupalıların kişisel verilerini işlemesi, AB düzenleyicileri tarafından birçok cephede soruşturulmaya hala devam ediyor.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

Sosyal Medya

Twitter, retweet yapmak isteyen kullanıcıları artık uyaracak!

Yazan:

Twitter, yakında kullanıcılara bir tweeti ‘retweet yapmadan evvel iyice gözden geçirmeleri’ yönünde bir uyarı göstereceğini söyledi. Şirket, bu hamlesiyle kullanıcılar arası iletişimin daha bilinçli yapılmasını sağlamayı amaçlıyor.


İlginizi çekebilir: Twitter, sesli mesaj gönderme özelliğini test ediyor

reklam
MSI reklamı

Haziran ayında Twitter, platformda bilinçli tartışmayı teşvik etmek için Android uygulamasında kullanıcıları retweet yapmadan önce uyaran bir özelliği denemeye başladı. Sadece sınırlı bir kullanıcı kitlesiyle test edilen bu özellik, retweet tuşuna basan bir kullanıcının karşısına aniden ‘o tweeti paylaşmadan önce iyice okumasını öneren’ bir uyarı penceresi çıkarıyor.

Deneme aşamasının sonunda Twitter, böyle bir uyarı sisteminin gerçekten işe yaradığını söylemekle beraber birkaç istatistik paylaştı. İstatistiklere bakıldığında, kullanıcıların uyarıyı gördükten sonra %40 daha temkinli davrandığını ve retweet yapmadan önce ilgili içeriğin detaylarını gözden geçirdiğini anlıyoruz. Ek olarak uyarıyı gördükten sonra tweeti açıp okuyan kullanıcı sayısının %33 arttığı da Twitter’ın paylaştığı veriler arasında yer alıyor. İstatistiklere göre bazı kullanıcılar ise uyarıyı gördükten sonra ilgili tweeti yine açıp okumuş ancak retweet yapmaktan vazgeçmiş.

Twitter, retweet yapan kullanıcıları böyle uyaracak

Twitter retweet

İşte elde edilen tüm bu başarılar dolayısıyla Twitter, kullanıcıları retweet yapmadan önce uyarma özelliğini nihai olarak tüm dünyada sunmaya başlayacağını açıkladı. Bu noktada Twitter, temel amacının ‘bilinçli tartışmanın teşvik edilmesine yardımcı olmak’ olduğunu söylüyor. Aslına bakacak olursanız haksız da sayılmazlar.

Zira tweet başlıkları genelde ana konuyu tam olarak yansıtamıyor. Hatta kimi zaman paylaşımı yapan kişinin birkaç tık fazla kazanabilmek adına abartılı kelimelerle kullanıcıları yanılttığı bile oluyor. Bu bağlamda Twitter tarafından hayata geçirilen özellik, insanları retweet yapacakları makaleyi okumaya teşvik edeceği gibi aynı zamanda medya okuryazarlığını yaygınlaştırmak ve yanlış bilgilerin yayılmasını engellemek adına da önemli bir rol oynayacak.

Twitter, bu uyarı sisteminin ne zaman tam olarak kullanıma sunulacağını belirtmemekle beraber, küresel çapta tüm kullanıcılara getirmek için çalışmalara başladığının altını çizdi. Aynı zamanda söz konusu uyarı, kullanıcılara bir kez gösterildikten sonraki zamanlarda rahatsız etmeyecek bir biçimde daha küçük olarak görünecek.

 

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

HWP COIN’den Haberler

Donate

© EMY Medya. Kaynak gösterilerek ve bağlantı verilerek dijital ortamda alıntı yapılabilir.

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost tarafından verilmektedir.

LimonHost logosu