Sosyal medya

Otomotiv

Mercedes EQS’in yeni bilgi eğlence sistemi tanıtıldı

Mercedes EQS'in MBUX Hyperscreen Ekranı

Mercedes-Benz, güncel modellerinin tümünde MBUX (Mercedes-Benz User Experience) adı verilen bilgi eğlence sistemini sunuyor. Bu sistem ilk kez CES 2018 adlı tüketici elektroniği fuarında tanıtılmıştı.

Şimdi de tam 3 yıl sonra, bu sistemin daha güncel bir hâli tanıtıldı. MBUX Hyperscreen adı verilen bu yeni bilgi eğlence sisteminin ilk kez 2022 Mercedes-Benz EQS modelinde kullanılacağı da belirtildi. EQS modeli ise firmanın binek modelleri arasında en üst seviyede yer alan S-Serisi’nin elektrikli versiyonu niteliğindeki bir model.

reklam
Aorus reklamı

İlginizi çekebilir: Mercedes-Benz EQS, kamuflajlarının büyük kısmından kurtuldu!


Bolca yapay zeka ve makine öğrenimi yöntemlerini kullanan MBUX Hyperscreen’den bahsetmeye devam edecek olursak da bu sistemin, EQS modelinde tüm konsolu kaplayan bir ekran ile geleceğini görüyoruz. Zaten bu sistemin “Hyperscreen” yani “Hiper ekran” olarak adlandırılmış olması da bu durumun ipucunu çoktan vermişti.

Adventure İstanbul

Mercedes EQS'in MBUX Hyperscreen Ekranı

Sistem dahilinde 3 adet OLED ekranın yer aldığını da öğreniyoruz. Bunlardan birisi dijital gösterge paneli, diğeri orta konsol bilgi eğlence ekranı, üçüncüsü de ön yolcu tarafında yer alan başka bir bilgi ekranı olarak ayarlanmış. Köşeden köşeye 56 inç boyutunda olan Hyperscreen’in kıvrımlı bir ekrana sahip olması da kendisini son derece özel kılıyor. Hatta yeni nesil Cadillac Escalade, 38 inç’lik kıvrımlı ekranının otomotiv sektöründe bir ilk olduğunu iddia ediyordu. Böylelikle “en büyük kıvrımlı ekrana sahip otomobil” unvanının yakın zamanda Mercedes-Benz EQS’e geçeceğini söyleyebiliriz.

Mercedes EQS'in MBUX Hyperscreen Ekranı

Bu üçlü ekran sisteminin ön yolcu tarafındaki ekranın, ön yolcu koltuğu eğer boş ise kapalı durduğunu ve bu esnada Mercedes-Benz yıldızları şeklinde dekoratif bir görüntü gösterdiğini de görüyoruz. Mercedes-Benz Hyperscreen’in paylaşılan görüntülerinde en çok da konsoldaki havalandırma ızgaralarının bu ekrana entegre gibi yerleştirilmiş olması dikkatimizi çekiyor diyebiliriz.

Mercedes-Benz, konsolu kaplayan bu ekranların dayanıklılığı konusunda da önemli geliştirmeler yapmış ve olası bir kaza durumunda içerideki yolcular için tehlikeli durumların oluşmasının önüne geçilmiş. Ayrıca Hyperscreen ile entegre diğer bir özellikten bahsetmek gerekirse, EQS’in otomatik yükselebilen süspansiyon sistemini söyleyebiliriz. Bu durumu şöyle örnekleyelim: EQS aracınız ile düzenli olarak bir otoparka giriyorsunuz. Otoparkın girişi biçimsiz olduğu için aracın yükselmesi gerekiyor. Hyperscreen bu hareketi algılayarak, makine öğrenimi yöntemiyle ilerleyen günlerde size aracı yükseltmek için kendiliğinden sorabilecek.

Mercedes EQS'in MBUX Hyperscreen Ekranı

Hyperscreen aynı tavsiyeyi her gün benzer saatlerde yaptığınız telefon görüşmeleri vb. için de yapacak. Fakat bu sistem dahilinde kullanıcı profilleri bulunduğu için, aracı farklı bir kişinin kullanması durumunda bu tavsiyelerin yapılmayacağı belirtiliyor. Ayrıca güncel birçok Mercedes-Benz modelinde “Hey Mercedes” komutuyla kullanılan sesli komutların bu sistemde çok daha gelişmiş olacağı da belirtilenler arasında.

Mercedes-Benz Hyperscreen’i 2020 yılı civarında EQS adlı elektrikli amiral gemisi sedan modelde görmemizin ardından, bir süre sonra EQS’in SUV versiyonunda da görmeyi bekliyoruz. Son olarak EQS modelinin 2021’in sonlarında tanıtılmasının beklendiğini de söylemiş olalım. Daha ileri yıllarda da bu ekran sisteminin daha çok Mercedes-Benz modeline ekleneceğine kesin gözüyle bakılıyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

2022 Renault Kadjar, kamuflajlı olarak görüntülendi

Kompakt SUV Renault Kadjar, 2022 yılında yeni nesline kavuşacak. Haliyle Fransız üretici, Kadjar üzerine şu sıralar mesai harcıyor.


İlginizi çekebilir: VW Grubu, Bugatti’yi Rimac’a devredebilir!

reklam
Aorus reklamı

Soğuk hava testleri esnasında görüntülenen yeni Kadjar, üzerinde ağır bir kamuflaj taşıyor. Her ne kadar gizlense de ön tarafta, ince LED farlar ve büyük ızgara kendini belli etmeyi başarmış.  Farların altındaki minik dikdörtgen açıklıkların ise markanın imzası olan C şekilli gündüz farların alt uzantısı olduğunu düşünüyorum. Ön tamponun yanlarında yer alan dikey açıklıkların ise havalandırma ızgaraları bulunuyor.

Aracın arka tarafına baktığımızda ise ön tarafa kıyasla daha az detay görülebiliyor. Yalnızca arka farlar ve tamponun üst köşelerinde yer alan, aşağıdan ortaya doğru kıvrılan reflektörler kendini belli ediyor. Ayrıca daha az kıvrımlı bir bagaj kapağı ve minik bir spoylerin olma ihtimali de var.

Adventure İstanbul

Yeni Renault Kadjar’ın bilinen teknik detayları

Yeni nesil Kadjar’ın teknik özellikleri hakkında çok bir detay bilinmiyor. Fakat yeni Nissan Qashqai‘de yer alan CMF-C platformunu kullanacak. Motor seçenekleri arasında ise plug-in ve hafif hibrit seçenekleri bekleniyor. Qashqai’deki turbo beslemeli hafif hibrit 1.3 litrelik motorun kullanılacağı düşünülüyor. Söz konusu ünite 140 beygir ve 158 beygirlik seçeneklere sahip.

Ayrıca yeni Qashqai hakkında e-POWER ünite dedikodusunun bulunduğunu da belirtelim. Bu hibrit ünite, 1.5 litrelik benzinli motora eşlik eden bir elektrik motorundan oluşuyor.  Söz konusu ünitenin toplam çıkışının 190 beygir olduğu söyleniyor. Yeni nesil Qashqai ve Kadjar kardeş olacağı için bu tip söylentilerin onun için de geçerli olduğunu söylemek mümkün.

Kaynak: Carscoops


Her yaştan otomobil meraklısına hitap eden ürünlerin bulunduğu Hepsiburada alışveriş listemize buraya tıklayarak göz atabilirsiniz.


 

 

 

 

Devamını oku

Genel

VW Grubu, Bugatti’yi Rimac’a devredebilir!

VW Grubu‘nun (VAG) birkaç ay içinde Bugatti ve Hırvat elektrikli otomobil üreticisi Rimac arasında bir ortaklık kuracağı söyleniyor.


İlginizi çekebilir: BMW M4 Shooting Brake sanal ortamda hayal edildi!

reklam
Aorus reklamı

Geçen sene Eylül ayında yayınlanan bazı raporlara göre Porsche‘nin, Rimac‘tan daha büyük bir hisse alması karşılığında VAG‘ın Bugatti’yi Hırvat üreticiye devredeceği iddia edildi. Bu konuda herhangi bir resmi açıklama bulunmuyor. Fakat Porsche CEO’su Oliver Blume, Automobilwoche‘ye yaptığı açıklamalarda konuyu yalanlamamıştı.

Ayrıca Blume, Reuters‘ın haberine göre, “Şu anda Bugatti’nin olabilecek en iyi şekilde nasıl geliştirilebileceği üzerine çok yoğun tartışmalar yapıyoruz. uyumlu teknolojileri ile Rimac’ın bu konuda iyi bir rol oynayacağını düşünüyoruz. Çeşitli senaryolar bulunsa da bu konunun grup tarafından karara bağlanacağına inanıyorum.” diyor.

Adventure İstanbul

Oliver Blume, Porsche CEO’luğu ile birlikte VAG’ın yönetim kurulunda da bulunuyor. Yani ağzından çıkan her kelimenin dikkate alınmaya değer olduğunu belirtmekte fayda var.

Geçen yılki söylentilere göre Porsche, Rimac’taki mevcut %15.5’lik hissesini %49’a kadar yükseltebilir. Rimac ise hiç para alışverişi yapmadan Bugatti’ye sahip olabilir. Hisse demişken Rimac’ın kurucusu Mate Rimac, şirketin %47.7‘sine sahip. Ayrıca kendisi Çinli batarya üreticisi ve geri dönüşüm şirketi Camel Grubu ve Hyundai Motor Grubu‘nda %14’er hisseye de sahip.

Rimac‘ın C_Two adlı modeline ait detaylı bilgi için önceden yayınladığımız haberimize buradan bakabilirsiniz.

Kaynak: Reuters, Carscoops, Automobilwoche

Devamını oku

Genel

Makyajlı BMW X4 kabini, casus kameralara yakalandı

Önceden yalnızca dışarıdan görüntülenen makyajlı BMW X4‘ün, bu kez kabini de ortaya çıktı. Tabi görüntülendi dediysek bile halen daha üzerinde kamuflajlar mevcut.


İlginizi çekebilir: Porsche Macan’a İtalyan rakip: Maserati Grecale!

reklam
Aorus reklamı

Kabine ilk bakışta güncel BMW modelleri ile büyük oranda benzer noktalar görmek mümkün. Büyüyen bilgi-eğlence ekranı, yeni havalandırma ızgaraları ve yeni butonlar orta konsolda dikkat çekiyor. Ayrıca araçta yeni direksiyon simidi ve daha sade bir vites topuzu da dikkat çekiyor. Makyajlı X4 ‘ün bu prototipinin gösterge paneli, X4 M40 modeline ait bir logo barındırıyor. Fakat bu ekranın, güncel modele ait bir gösterge paneli olduğu düşünülüyor.

Aracın dışına baktığımızda ise güncel 5 Serisi‘ndeki farların biraz daha ince formlusu olacağı düşünülüyor. Ayrıca yenilenmiş bir ızgara ve ön tamponu da görme ihtimalimiz oldukça yüksek. Arka kısımdaki değişiklikler ise oldukça fark edilmesi zor şekilde. Fakat yeni tasarımlı arka farlar ve yeni bir arka tampon görme ihtimalimiz var.

Adventure İstanbul

Makyajla beraber BMW X4 için yeni motor seçeneklerinin  gelmeyeceği düşünülüyor. Turbo beslemeli dört silindirli, 248 beygir güç ve 350 Nm torka sahip 2.0 litrelik motoru görme ihtimalimiz yüksek. Ayrıca turbo beslemeli sıralı altı silindirli, 382 beygir güç ve 499 Nm torka sahip 3.0 litrelik motoru da görmemiz olası.

Makyajlanan BMW X4 ve X3’ün bu yılın sonlarına doğru, 2022 yılı modelleri olarak satışa çıkması bekleniyor.

Kaynak: Carscoops 


Otomobil meraklılarına özel ürünlerin yer aldığı Hepsiburada alışveriş listemize buradan bakabilirsiniz.


 

Devamını oku

Forumdan Son Mesajlar

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

HWP COIN’den Haberler