Sosyal medya

Otomotiv

McLaren Senna: Hafiflik ve aerodinamik öncelikli | HWP Özel

McLaren Senna, ismini efsanevi Formula 1 pilotundan alan yeni bir canavar. 24 sene önce mekanik bir arızadan ötürü henüz 34 yaşındayken hayatını kaybeden Brezilya asıllı efsane pilot Ayrton Senna’nın yeri doldurulamaz.

F1 tarihinin en iyilerinden biri olarak kabul gören Senna’nın kaybı sonrasında o zamanki takımı Williams ve aracın tasarımcısı Adrian Newey sıkıntılı bir döneme girmişti. 1988, 90 ve 91 yıllarında önceki takımı McLaren ile üç kez dünya şampiyonu olan efsanenin adı bir kez daha gündemde. McLaren’in bir milyon dolar değerindeki en yeni hiper otomobili McLaren Senna adını taşıyor. 789 beygir gücünde motora sahip araç kendine uygun asfalt arayacak diyebiliriz!

reklam
Huawei P40 reklamı

McLaren Senna

 

4 litre kapasiteli ve V8 silindirli motorun çift turbodan destek alarak bu derece yüksek güce ulaşacağı ifade ediliyor. Buna rağmen araç rekor derecede hafif ve sadece 1116 kg gelecek. Böylece inanılmaz bir hızlanma elde etmesi bekleniyor ama en yüksek hız ya da 0-100 km/saat hızlanma süresi açıklanmış değil. Araç ilk kez Mart başındaki Cenevre Otomobil Fuarı sırasında sergilenecek ve merak edilen teknik detaylar açıklanacak. McLaren bir önceki hiper otomobili P1’in yerini alacak olan Senna son derece agresif ve kışkırtıcı görünüyor. F1 dünyasında olduğu gibi araçta aerodinamik detaylar ön planda ve yere yapışması sağlanıyor.

 

Bu araç hibrit değil

P1 aksine hibrit olmayan Senna aynı zamanda tam anlamıyla klasik bir benzin canavarı. Diğer üreticilerin en yeni modellerini elektrikli ya da hibrit esaslı tanıttığı şu günlerde McLaren’in seçimi klasik içten yanmalı motor olmuş. Maço takılanların aracı olacak McLaren Senna’nın en iddialı noktası birim ağırlık başına düşen beygir gücüyle elde edilen hızlanma. Bu aracı alacakların mutlaka bir yarış pisti yakınında olması ve üyelik akması mantıklı! Zaten Senna adını taşıyan bir hibrit otomobilin aksini sunması beklenemezdi. Firma açıklamasına göre ağırlığı düşürebilmek adına tüm gereksiz detaylar es geçilmiş ve gaz pedalı üzerindeki metal bile özel seçilmiş. Hatta ve hatta direksiyon üzerindeki ek kontrol butonları bile eksik!

Bir diğer eksikse klima olmaması. Sıcak gelirse camı açmanız öneriliyor. 🙂 Fark katacak biçimde cam ayarlama, başlatma ve yere sıfır hale getiren yarış modu gibi butonlar başın üst kısmına, dikiz aynası üzerindeki alana yerleştirilmiş. Toplamda 500 araç üretilecek ve bunların tümü şimdiden satılmış durumda! Olması gerektiği gibi kapılar önden yukarı doğru açılıyor. RCC II adı verilen yarış modunda şasi yere 5 cm yaklaşmakla kalmıyor aynı zamanda hidrolik süspansiyon sistemi de yarış moduna geçiyor. Karbon fiber kullanılarak üretilen MonoCage III esaslı gövdede cam kaplamalı ve yolu gösteren kapılar ilgi çekiyor. Belki de yarış pistinde viraj alırken sınırları zorlama olanağı vermiş oluyor!

McLaren Senna için öncelik aerodinamik başarımda

Karbon seramik alaşımlı özel fren diskleri bir yol aracında görebileceğiniz en gelişmiş çözümlerden biri. Ek olarak Pirelli üretimi P Zero Trofeo R lastikler de araç için özel geliştirilmiş. Tek bir merkezi bijonla kilitlenen jantlar söz konusu. McLaren Senna geliştirilirken tasarımcılardan önce mühendisler göreve çağrılmış. Belirli boyutlar aşılmadan yol tutuş ve hızlanma alanlarında elde edilebilecek en iyi sonuçlara imza atmaları istenmiş. Bu nedenden çok sayıda hava giriş/çıkış kanalı ve kanatçıklar görülebiliyor.

Örnek vermek gerekirse arka kısımda duran üçlü egzoz çıkışı yüksekte ve yukarı bakıyor. Bunun getirisi aracın ön kısmından gelen hava akımını ve arka alttaki yönlendiriciyi rahatsız etmesinin istenmemesi. F1 yarışlarındaki DRS sisteminde olduğu gibi arkadaki kanat hareket ederek yere yapışma basıncını ayarlayabiliyor. Tavandaki özel bacaysa doğrudan motora serin hava pompalıyor. Son derece farklı görünen McLaren Senna bu nedenden ötürü tasarımıyla bazılarının beğenisini kazanmamış olabilir ama çoktan tükenmiş durumda!

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Dacia, Lodgy yerine 7 koltuklu SUV planlıyor!

Uzun süredir 7 koltuklu bir SUV için plan yapan Dacia, görünüşe göre bu planı hayata geçirmek için artık kendini hazır hissediyor gibi.


İlginizi çekebilir: Fiat, Egea temelli bir SUV planı yapıyor olabilir!


L’argus‘un haberine göre, henüz adı belli olmayan aracın önümüzdeki baharda tanıtılacağı ve emekliye ayrılması planlanan Lodgy yerine geleceği söyleniyor. Lodgy, CarSalesBase verilerine göre pek de iç açıcı olmayan satış sayılarına sahip. Geçen sene Avrupa genelinde 220 bin 167 adet Duster satılmış. Fakat aynı yıl sadece 28 bin 994 adet Lodgy satılmış. Bu veriler, Lodgy’nin emeklilik sebebini oldukça iyi açıklıyor.

reklam
Huawei P40 reklamı

Lodgy ve Duster’ın yıllar içindeki Avrupa satış adedi grafiği (CarSalesBase)

Fransız yayıncının haberine göre 7 koltuklu SUV‘nin yeni Clio, Juke ve Captur‘un paylaştığı CMF-B platformunun genişletilmiş bir versiyonunu kullanması bekleniyor. 4.5 metrelik bir uzunluğa sahip olması beklenen aracın Duster’dan farklı bir tasarım çizgisine sahip olacağı söyleniyor.

Yeni nesil Sandero ile gelmesi beklenen yeni bilgi-eğlence sisteminin, söz konusu yeni SUV’de de  kullanılması bekleniyor. 2. seviye yarı otonom sürüş gibi ileri seviye sürüş destek sistemlerini bu araçta görmemiz pek olası değil. Fakat şeritten çıkma uyarısı ve kör nokta uyarı sistemi gibi temel sistemlerin araçta kendine yer bulabileceği söyleniyor.

Motor seçenekleri arasında 1.0 ve 1.3 TCe benzinli, 1.5 dCi dizel ünitelerin araçta sunulmasına kesin gözüyle bakılıyor. L’argus’un haberine göre ise yeni Clio’da gördüğümüz E-Tech hibrit sistemin ileri tarihlerde, bu araçta sunulabileceği düşünülüyor.

Devamını oku

Genel

2021 Mercedes C-Sınıfı, büyük merkezi ekranıyla yakalandı!

Halen daha genç görünse de 2014‘ten beri W205 kodlu kasasıyla aramızda olan C-Sınıfı, yakında yeni nesline kavuşacak. Kamuflajlı olarak yakalanan prototipin bazı detayları ise dikkat çekti.


İlginizi çekebilir: Fiat, Egea temelli bir SUV planı yapıyor olabilir!


Bu yılın sonunda tanıtılması beklenen yeni jenerasyon C-Sınıfı, Mercedes’in tasarım diline göre yorumlayacak olursak dışarıdan küçük bir E-Sınıfı, içeriden ise küçük bir S-Sınıfı tasarım çizgilerine sahip olacak.

reklam
Huawei P40 reklamı

Mevcut nesle göre incelen far grupları, her ne kadar dış kamuflaj olsa da biraz olsun anlaşılıyor. Arka farların yeni tasarımı ise kamuflaj altından göz kırpıyor. Eski sızıntılarda sadece, aracın kamuflajlı dış tasarıma ait görseller yer alıyordu. Fakat haberimizin konusu olan gelişme ise iç mekana ait sızıntı.

2021 C-Serisi, yeni dijital gösterge paneli ve en son nesil MBUX bilgi-eğlence sistemini merkez alan yeni bir iç tasarıma sahip olacak. Yeni nesil Mercedes S-Sınıfı ve Maybach markalı S-Sınıfı‘nda bulunması beklenen bağımsız orta ekranın, eski nesildeki ekrana göre çok daha büyük olması bekleniyor. Klima kontrollerinin de bu ekranda yer alması beklenirken, yeni E-Sınıfı‘ndan bildiğimiz yeni direksiyon simitlerinin de C-Sınıfı’nda yer alması bekleniyor.

 

MRA mimarisinin güncellenmiş bir versiyonunun kullanılması beklenen aracın elektrifikasyonu desteklemesi, 4 ve 6 silindirli normal benzinli ve dizel ünitelere ek olarak bir plug-in hibrit türevi seçenekleri olabilir.

Ayrıca tartışmalı bir söylenti de var. AMG modellerindeki 4.0 litrelik çift turbolu V8‘in gideceği ve yerine ağır bir şekilde hibridize edilmiş, 500 beygirin üzerinde güce sahip 2.0 litrelik ünitenin kullanılması haberi, herhangi bir marka yetkilisi tarafından onaylanmadı.

C-Sınıfı station modelinin yerden yükseltilmiş hali olarak tabir edebileceğimiz bir “All-Terrain” versiyonunun da geleceği söyleniyor. Coupe ve cabriolet modellerin ise 2021 sonlarına doğru satışa çıkması bekleniyor.

Kaynak: Carscoops

 

 

Devamını oku

Genel

Volkswagen T-Roc Black Edition geliyor!

Volkswagen‘in “kompakt crossover” temsilcisi T-Roc, Black Edition isimli yeni bir donanım seviyesine kavuşuyor. Bu donanım paketi performans artışı değil, yalnızca dış tasarımda farklılık yaratıyor.


İlginizi çekebilir: Yeni nesil 2022 Honda Civic Type-R, kamuflajlı olarak yakalandı!


Black Edition’un Volkswagen donanım sıralamasında nasıl bir seviyede olduğunu açıklamadan da geçmeyelim. Bilindiği üzere VW’in donanımları genel olarak en dolu pakete doğru Trendline, Comfortline ve Highline olarak sıralanıyor. Black Edition ise Highline’a yakın bir Comfortline kıvamında olacak diyebiliriz.

reklam
Huawei P40 reklamı

Adından da anlaşılacağı üzere siyah detayların hakim olacağı bu donanımda ön ızgara, yan ayna kapakları ve tavan rayları siyah renge bürünüyor. Jant seçeneği olarak 18 inç boyutunda “Ario Black” jantlar yer alıyor. Dış renklerde ise T-Roc’un satıştaki Tropik Turuncu, Turmerik Sarı‘nın da aralarında bulunduğu bütün renk seçenekleri tercih edilebiliyor. Ayrıca Black Edition’a özel olan C sütunu kaplaması da dikkat çeken detaylar arasında.

İç tasarımda ise piyano siyahı iç döşemeler, siyah tavan kaplaması ve vites topuzundaki siyah deri kaplama üzerinde yer alan gri dikişler ile dışarıdaki tema, içeride de devam ediyor. Tabi iç donanım sadece bunlarla sınırlı değil. Müşteriler istekleri doğrultusunda Beats Audio ses sistemi ve Vienna deri döşeme seçeneği gibi ek donanımları da sipariş edebiliyorlar.

Motor seçeneklerine bakacak olursak, diğer normal T-Roc modellerindeki aynı üniteleri, bu donanımla almak mümkün. Fakat T-Roc ülkemizde yalnızca Highline donanımı ve 150 beygirlik benzinli 1.5 TSI üniteyle satılıyor. Bu yüzden Black Edition’u Türkiye yollarında görme ihtimalimiz henüz belli değil.

NOT: Beyaz arka plana sahip görseller VW’in İngiltere sitesinden alınmıştır. Soldan direksiyonlu modeller de üretilecektir. 

 

Devamını oku