Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Genel

Lotus, yakın gelecekte bütün araçlarını %100 elektrikli yapacak!

Lotus‘un şu anda üzerinde çalıştığı yeni spor otomobili, içten yanmalı motora sahip olacak. Fakat söz konusu modelden sonra markanın geleceği, tamamen elektrikli araçlar üzerine kurulu olacak.


İlginizi çekebilir: Elektrikli 2021 BMW iX3 teslimatları, bu yılın sonunda başlayacak!

reklam

72 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan Lotus‘un CEO‘su Phil Popham, Auto Express ile olan röportajında yeni araçlara ait bazı fotoğraflar paylaştı. Söz konusu görsellerde araçların oldukça heyecan verici olduğunu söylemeliyim. Uzun zamandır atak yapması beklenen markalardan biriydi Lotus. Ve bu bekleyiş güzel sonuçlar doğuracak gibi görünüyor.

 

Lotus, 2017‘den beri Çinli otomobil üreticisi Geely çatısı altında. Bu satın almadan sonra en dikkat çeken olay ise tamamen elektrikli Evija isimli hiper otomobilin tanıtımıydı. Sadece 130 adet üretilecek olan bu aracın satış fiyatı ise 2.4 milyon İngiliz Sterlini olarak açıklanmıştı. Gelecek yıl piyasaya çıkması planlanan yeni spor otomobil ise büyük ihtimalle markanın benzinli motor kullanan son modeli olacak.

Popham, “İnandığımız tek şey araçlarımızın geleceğidir ve niyetimiz gelecekte elektrikli araçlar ortaya koymaktır. Elektrikli aktarma organları, spor otomobiller için oldukça uygun bir sistem. Tork, ağırlık dağılımı, dinamik tasarım ve esneklik gibi avantajlarıyla elektrikli sistemler, bizim için nihai geleceğin elektrikte olduğunu gösteriyor.” dedi.

Lotus’un şimdilik gizli olan yeni elektrikli spor otomobilinin 2022 sonlarına doğru gelmesi bekleniyor. Fakat Auto Express‘te yer alan bu görsellerle, bu yeni aracın tasarımı hakkında fikir oluşturmak mümkün. Lotus, karı arttırmak ve markanın itibarını yükseltmek adına, bu aracın fiyatını 45 ile 85 bin İngiliz Sterlin aralığında tutacağı düşünülüyor. Popham ise bu konu hakkında, “Lotus’un günümüzdeki bilinirliği oldukça düşük. Ürün geliştirmeye harcadığımız para ise bu bilinirliğe oranla bir hayli fazla. Eğer ki şirketimizin şu anki gibi hırslı sahipleri olmasaydı, bu meblağları harcamaya cesaret bulamazdık.” dedi.

Hibrit teknoloji çoğu üretici için %100 elektrikli sistemlere geçiş için bir basamak olarak görülüyor. Fakat Lotus bu kuralı doğru bulmayan kesimde görünüyor. Popham, “Sıkı bir spor aracın felsefesi, küçük bir motorun beraberindeki piller ve elektrik motorları değildir. Doğru dinamikleri elde etmek için ağırlığı en aza, performansı en üste çıkartmak gerekir.” diyor.

Lotus CEO’suna göre tamamen elektrikli sistemler, içten yanmalı motorlar için gereken aktarma organlarının tasarımı ve düzenine göre daha fazla özgürlük sunuyor. “Elektrikli spor arabalarda diğer bir önemli nokta ağırlık dağılımı. Piller esnek olduğu için dişli kutuları ve motorlar gibi bazı büyük bileşenlerin sebep olduğu sınırlı bir tasarım sunmuyor. Daha esnek bir şekilde işinizi halledebiliyorsunuz.” diye ekliyor Popham.

Gelecek yılın ortalarında çıkması planlanan yeni modelin son testleri sürüyor. Popham bu testleri, mevcut Lotus’larda yer alan bazı olumsuzluklara hitap eden kontroller olduğunu söyledi. Her ne kadar modern teknolojiler barındırsa da, Lotus adına yakışır bir araç olacağını söyledi. Yeni elektrikli araçta kullanılacak platformun, birden fazla aracı destekleyebilecek yeni bir platform olduğunu da ekledi.

Lotus, spor otomobil devrimini yapacağı yeni birimleri adına, Norfolk,Hethel bölgesindeki yerleşkesine hatırı sayılır bir yatırım yaptı. Elektrikli spor otomobil modellerinden sonra, GT ve hatta SUV sınıfı modelleri de ekleyerek ürün yelpazesini genişletmeye çalışacak.

Geely Grubu‘nun bir parçası olmak, Lotus için birçok platforma, güç aktarma organlarına ve teknolojiye kolayca erişim demek. Fakat CEO bu durum için, “Zamanında ne ile ünlendiğimizi ve neye odaklandığımızı göstermek istiyoruz. Rekabet ettiği segmentte nasıl bir Lotus olabiliriz? Mesele sadece araba yapıp, para kazanmak için o logoyu koymak değil. Önemli olan itibar.” diyor.

Gelecekteki Lotus modellerinin Norfolk’taki yerleşke dışında, Geely’nin Çin’deki tesislerinden birinde de üretilme ihtimali de bulunuyor.

Kaynak: Auto Express

MSI reklamı

Teknoloji dünyasına dair gelişmeleri severek takip ediyorum ve bunları başkalarıyla paylaşmayı seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Hyundai, havayı temizleyebilen yeni bir klima geliştirdi!

Hyundai, kabin içi hava kalitesini iyileştiren yeni klima sistemini duyurdu. Bu sistem ilk olarak, Hyundai Grubu’nun global modellerinden önce Güney Kore‘deki belirli modellerde kullanılacak.


İlginizi çekebilir: Kia’nın yeni elektriklisi, Tesla Model 3 ile birlikte test ediliyor!

reklam

Yeni klima sisteminde Üfleme (After-Blow), Çoklu Hava (Multi-Air) ve İnce Toz Ayırıcı (Fine Dust Indicator) olarak üç ayrı klima modu yer alıyor. Üfleme modunda, sistem üzerinde yer alan bir çeşit buharlaştırıcı ile klima içerisinde oluşan suyu kurutarak, klima üzerinde küf oluşumu engelleniyor. Bu mekanizma aracın motoru durdurulduktan sonra çalışıyor. Normal klimalardaki buharlaştırıcı ile bu işlem 30 dakika sürerken, Hyundai’nin sisteminde bu süre 10 dakikaya kadar iniyor. Böylelikle klima içinde kalan nem ile zararlı mikropların çoğalması için uygun ortam, daha çabuk yok ediliyor.

Çoklu Hava modunda ise bildiğimiz hava menfezlerine ek olarak sürücü ve yolcu koltuklarına eklenen yeni çoklu hava yuvalarından hava dağıtılıyor. Bu mod ile gürül gürül bir hava akımı yerine, hafif bir esinti ile daha sakin ve sessiz yolculuklar hedefleniyor. Kendi kişisel fikrim, bu tip “sakin ama etkili” bir klima sistemiyle ekstra konforun yanı sıra, özellikle elektrikli araçlarda, araç menzilinin uzunluğuna katkı sağlayacağını da düşünüyorum.

Gelelim bu yeni sistemin en dikkat çeken modu olan İnce Toz Ayırıcı’ya. PM 2.5 seviyesindeki (boyutu 2.5 mikrometre veya daha küçük olan parçacıkların sınıfı) ultra ince partiküllerin yoğunluğunu ve havanın kirlilik seviyesini ölçebilen bu modda, eğer havadaki partikül seviyesi eşik değeri aşılırsa bu mod devreye giriyor. Bu mod aktifken hava sirkülasyonu yapılıyor ve havadaki nemi azaltmak için klimanın gücü 3 ve 8 arasında otomatik olarak değiştiriliyor. Eğer bu prosedür de işe yaramazsa araç sahibinin klima filtrelerini değiştirmesi, kirli koltuk veya paspasları temizlemesi gibi uyarılar veriliyor.

Kaynak: Carsoops

MSI reklamı
Devamını oku

Akıllı Telefonlar

5G iPhone çıkışı bir süre daha gecikebilir

Yazan:

5G iPhone

5G iPhone modelinin çıkışıyla ilgili, Qualcomm tarafından isim vermeden bir açıklama yapıldı. Geçen hafta Çarşamba günü 2020’nin 3. çeyrek istatistiklerini de içeren bir rapor yayınlayan şirket, yatırımcılara 5G‘ye geçiş konusunda önemli bilgiler de verdi.


İlginizi çekebilir: 5G iPhone satışları 2020’de hayal kırıklığı yaşatabilir!

reklam

Qualcomm’un yayınladığı raporda, 5G iPhone modelinin sandığımızdan daha fazla gecikebileceğinin sinyalini görüyoruz. Zira şirket, bir sonraki çeyrek raporunu açıklayacağı güne kadar, 5G‘li halinin tanıtımı planlanan küresel amiral gemisi modellerinin gecikeceğini öngörüyor. Her ne kadar direkt olarak iPhone adını kullanmasa da, bugüne kadar amiral gemisi düzeyinde telefon modeli çıkaran çoğu üreticinin 5G’li modellerini piyasaya sürdüğünü gördük, 5G‘li telefon çıkarmayan sadece Apple kaldı. Bununla birlikte analist Anshel Sag, Apple’ın bu sene COVID-19 pandemisinden dolayı zor dönemler geçirdiğini hatırlatarak ve bahsedilen gecikmenin 5G iPhone modeli olduğunun büyük bir ihtimal olduğunu düşündüğünü ifade etti.

5G iPhone

Ayrıca iPhone’lara donanım üretimi yapan Broadcom da benzer bir açıklamayı Haziran ayında yapmıştı. Broadcom yine isim vermeden yatırımcıları, büyük bir amiral gemisi modelin, normalden daha uzun sürede piyasaya sürüleceği konusunda uyarmıştı.

Apple’dan yeni iPhone tanıtımıyla ilgili kesin bir açıklama gelene kadar bu bilgiler sadece iddialardan ibaret. Bir sonraki iPhone’un tanıtımı gecikse bile, bu gecikmenin en fazla birkaç hafta; belki de Eylül ayından Ekim ayına aksayacağı düşünülüyor.

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

Kia’nın yeni elektriklisi, Tesla Model 3 ile birlikte test ediliyor!

Kia‘nın ürün gamına ekleyeceği tamamen yeni ve elektrikli modeli, kamuflajlı olarak Tesla Model 3 ile birlikte görüntülendi. Haberin konusu olan model, önceden var olan bir Kia modelinin elektrikli bir versiyonu da değil.


İlginizi çekebilir: Kompakt ticari 2022 Mercedes-Benz T-Sınıfı sızdı!

reklam

Söz konusu yeni elektrikli model için, yaklaşık 1.5 sene önce Cenevre Otomobil Fuarı‘nda tanıtılan Imagine by Kia Concept’ten ilham alındığı söyleniyor.

Çekilen fotoğraflara bakılırsa Kia’nın yeni modeli, Tesla‘nın giriş seviyesi modelinden biraz daha büyük boyutlara sahip. Ayrıca aracın, Model 3 ile birlikte test edilmesi Kia için çok mantıklı bir hareket diyebiliriz. Çünkü Model 3, küresel pazarda bir çeşit kriter olarak algılanıyor. Performans olarak minik Tesla’yı geçeceğinden pek emin olunmasa da Kia, menzil olarak tehditkar bir model yaratabilir. Ayrıca test konvoyunda  bulunan, hidrojenle çalışan Toyota Mirai de gözlerden kaçmadı.

Aracın tasarımını, yanındaki Model 3’e göre yapacak olursak söz konusu Kia, biraz daha yüksek ve uzun bir gövdeye sahip. Tesla’nın eğimli tavanına karşılık Kia’da köşeli bir tavan tasarımı bulunuyor.

Carscoops’a göre bu yeni elektrikli Kia, Hyundai ile ortak kullanılan Elektrik-Küresel Modüler Platformu (E-GMP) üzerinde yükselecek. Prototipin batarya değerleri ve kaç motora sahip olduğu henüz bilinmiyor. Fakat Kia’nın 500 km civarında bir menzil hedeflediği söyleniyor. Tesla Model 3‘ün uzun menzilli versiyonunun NEDC döngüsüne göre tam şarjla 620 km civarında bir menzile sahip olduğunu da belirtelim.

Kaynak: Carscoops

MSI reklamı
Devamını oku
Xiaomi Mi 10 banner