Sosyal medya

Otomobil

Audi de yarışa dahil oldu: Karşınızda E-tron

Audi E-tron

Audi, dün San Francisco’da düzenlediği bir etkinlikle ilk elektrikli aracı olan E-tron adındaki SUV modelini tanıttı. E-tron, Önümüzdeki yıllar içinde lüks elektrikli araçlar segmentinde en çok beklenen modellerden biriydi. Araç yalnızca Tesla Model X’e değil, pazardaki diğer pek çok otomobile karşılık yüksek donanımlı bir alternatif olacakmış gibi görünüyor.


İlginizi çekebilir: NVIDIA sürücüsüz araç teknolojileri için Audi ile çalışacak


İlk olarak 2016’da ortaya çıkan E-tron, aynı zamanda Audi’nin bağlı olduğu Volkswagen Grup’un 2030 yılına kadar tüm araçlarının elektrik gücüne geçiş açıklamasının ardından atılan ilk somut adım olmuştu. Bu geçiş kararının ise Volkswagen Grup’un emisyon değerlerini manipule etmek amacıyla dizel araçlarına yüklediği illegal yazılımların ortaya çıkmasından sonra verildiğinin altını çizmek gerek.

Audi E-tron

Haberler ortaya çıktığı 2015 yılından beri Volkswagen Grup rekor satış rakamlarına ulaşmış bile olsa dizel otomobil pazarındaki düşüşü ve mücadelesi devam ediyor. Geçtiğimiz yazın başında, Audi CEO’su Rupert Stadler bu skandala dahil olduğu iddiasıyla tutuklandı. Yaşanan bu gelişme de Audi’nin E-tron’un Brüksel’de yapılması gereken tanıtımını iptal etmesine neden olmuştu, ki aracın üretimi günde 200 adet ile sınırlı olmak üzere başlamıştı bile.

Aylarca aracın protopinin turuncu-siyah bir kamuflaj ile testlerinin gerçekleştirilmesinin ardından, Audi etkinliğe kısa bir süre kala nihayet E-tron hakkında en göze çarpan özellikleri açıklamıştı. Pazartesi günü ise bu özelliklere ek olarak E-tron modelinin nasıl bir deneyim sunacağına dair yeni bilgiler açıklandı.

Audi E-tron

Audi E-tron modelinin fiyatı ve özellikleri neler?

2019’un ortalarında satışa sunulacak olan 5 koltuklu E-tron’un başlangıç fiyatı $74,800 olarak belirlenmiş. Havalı süspansiyon, 20 inç boyutunda jantlar, LED aydınlatma, ısıtmalı ve soğutmalı koltuklar, panoramik cam tavan, kablosuz telefon şarj desteği ve daha pek çok özellik araçta standart olarak sunuluyor. Tüm opsiyonları almak istediğinizde ise fiyat $81,800 seviyesine yükseliyor. Bu opsiyonların içinde Audi’nin sürüş asistan paketi, masajlı koltuklar, sanal gösterge paneli (HUD) gibi birçok seçenek mevcut. Audi’nin yaptığı açıklamaya göre de ilk üretilen 999 araç “first edition” adıyla $86,700 fiyat etiketiyle satılacak ve 21 inç jantlar, gri renk teması, parlak turuncu fren kaliperleri, siyah deri iç döşeme ve konsolda gece görüş kamerası gibi farklı özelliklere sahip olacak.

Audi E-tron

Pazartesi günü Audi’nin açıklamadığı bazı özellikler oldu, bunlardan en önemlisi ise aracın menzili. Tek şarjla aracın kaç kilometre yol gidebileceği resmi olarak açıklanmadı fakat araştırmacıların açıklamaları E-tron modelinin ortalama 400 kilometrelik bir menzili olacağı yönünde.

Otomobilin performansı nasıl?

Yine de E-tron’un 95kWh kapasiteli bataryalarının Tesla Model X 100D’nin en donanımlı modeli hariç piyasadaki tüm araçların bataryalarından daha büyük olduğu bir gerçek. Audi’den bu konuda gelen başka bir bilgi ise şarj istasyonlarında 30 dakika içinde bataryanın %80’lik bölümünün şarj edilebildiği.

E-tron her aksında bir elektrik motoru barındırıyor, yani buradan hareketle aracın AWD performansı sunacağını söylemek mümkün. Öndeki motor 125kW güç üretirken arkadaki motor 140kW güç üretebiliyor, bu da toplamda 265kW, yani 350 HP güç anlamına geliyor.  0’dan 100 kilometreye neredeyse 6 saniyede çıkabilen E-tron, boost modu sayesinde bu süreyi 5.5 saniye seviyelerine indirebiliyor. Ancak boost modu uzun süreli kullanımlardan ziyade kısa süreli performans artışı sunması için geliştirilmiş bir özellik.

Audi E-tron

Bu değerler E-tron’un doğrudan doğruya rakibi olduğu bazı modellerden biraz daha yavaş. Örneğin Jaguar I-Pace, 100 kilometre hıza yaklaşık bir saniye daha önce ulaşabiliyor. Giriş seviyesi Tesla Model X E-tron’dan yarım saniye daha hızlıyken, Tesla’nın en uygun fiyatlı modeli Model 3 ise E-tron ile aynı değerlere sahip.

Audi Amerika’nın yönetim ekibinden olan Filip Brabec’in konuyla ilgili açıklaması bu şekilde:

Biz daha çok aracın günlük kullanılabilirliği ve içten yanmalı motorlardan elektrik gücüne geçişi çok daha ulaşılabilir kılmak üzerinde çalışmalarımızı yürüttük. Bu sebeple alışılmadık bir araçtan ziyade bilindik, günlük bir araç tasarlamak istedik.

Audi E-tron teknoloji açısından neler sunuyor?

Bunlara ek olarak, E-tron’un özellikle koltuğuna oturulduğunda fark edilen oldukça teknolojik bir yapısı var. Direksiyonun arkasında anlık hızdan pil seviyesine ve navigasyona kadar istediğiniz gibi kişiselleştirebileceğiniz 720p çözünürlüğünde bir ekran bulunuyor. Ayrıca orta konsolda iki adet dokunmatik ekran bulunuyor. Bunlardan üstteki ve büyük olanı, 10.1 inç boyutunda ve aracın tüm bilgi-eğlence fonksiyonlarını kolayca yönetebileceğiniz şekilde tasarlanmış. Ayrıca E-tron’un şarj arayüzüne de yine bu ekranda yer verilmiş. Daha altta konumlandırılmış 8.6 inç boyutundaki ikinci ekranın görevi ise klima ve diğer konfor elemanlarının çeşitli ayarlarının yapılmasına olanak tanımak.

Audi E-tron

E-tron’un iç diyaznı Tesla Model 3 kadar minimalist değil, direksiyonun üzerinde ve çevresinde çeşitli noktalarda fiziksel tuşlar görmek mümkün. Ancak yine de aracın kontrollerinin çoğu orta konsoldaki iki dokunmatik ekrana atanmış durumda. Ek olarak, son model bazı Audi araçlarında olduğu gibi E-tron da Amazon’un Alexa sesli asistanına sahip.

Audi E-tron

Bu iki ekran araca ait tek ekranlar değil, en azından Avrupa modellerinde E-tron yan aynaların bulunduğu yerlerde kameralara ev sahipliği yapacak. Sürücüler ayna yerine OLED ekranlara bakacaklar ve ekranların çevrelerinde farklı renklerde yanabilen ışıklar sayesinde aracın kör noktalarına başka bir araç yaklaştığında sürücüye bunu bildirecek. Audi, bu özelliği ABD ve Çin’e de taşımak istese de ülkelerin bazı kısıtlamaları sebebiyle E-tron bu ülkelerde şimdilik bildiğimiz yan aynalarla satışa sunulacak.

Teknoloji tutkunu bir dilbilimci

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Otomobil

Karşınızda 480 km menzilli ilk elektrikli Mustang: Ford Mustang Mach-E

Ford markasının elektrikli araba serisinin yeni varisinin duyurusunu resmen gerçekleştirdi. Otomobil sektörünün köklü markalarından biri olan Ford’un Mustang serisinin crossover tipi aracı olan Mac-E, tek yakıt dolumuyla 480 km yol yapabiliyor.


İlginizi çekebilir: Ford, kendini frenleyen alışveriş arabasını duyurdu


Ford’un Los Angeles’taki devasa tanıtımından sonra Ford Mustang Mach-E elektirikli crossover (jeep tipi) aracını sonunda tanıtımını gerçekleştirdi. Evet, doğru duydunuz kesinlikle Mustang markasının altına konumlandırılacak. Şirket bu algının arkasına güveniyor.

Geleneksel Mustang’in çok ötesinde bir araç olacak!

Mustang’in geleneksel tasarımını modern inceliklerle birleştirmeyi hedefleyen firma, bu marka altında ilk elektrikli aracını tanıtmış oldu. Geleneksel 2 kapılı araç algısını, ailenin yeni üyesiyle birlikte değiştirmeyi, geliştirmeyi hedefliyor.

Bunların dışında, benzer isimleri giydirmek için süreç uzatılabilir. Mach-E’nin kasa tipinin Mustang’ten etkilendiği oldukça bariz gözüküyor. Şişkin çamurluklar, üçlü çubuk stop lambaları ve sert dizayna sahip farlar, tasarım detaylarında bizi karşılıyor. Yeni ızgara stili, Ford’un diğer crossover serisi araçlarıyla benzerlik taşıyor.

Ford

Designed with SUV-size proportions to seat five adults comfortably, the Mustang Mach-E leaves plenty of space for your friends, kids and cargo.

İç dizaynı, diğer ellerde Teslayı yakalıyor gibi gözüktü. Konsol, düzenli ve oldukça kalite hissiyatını yansıtıyor. Hafa menfezleri öndeki şerite gizlenmiş. Ortada ise, 15.5 inç dokunmatik panele sahip bir kısım karşılıyor. Panel içerisinde, eğlence sisteminden tutun, araç içi ısı bilgilerine ve araç içi kontrolünü sağlayabileceğiniz birçok bilgi yer alıyor.

Otomobilde yer alan direksiyonun önünde hayalet ekrana sahip 10.5 inçlik bir panel mevcut. Bu panelde hız ve devir göstergesi ayrıca aracın motor şanzımanın sıcaklığı ve elektrikli araçlarda kullanılan kWh cinsinden yakıt durumu bilgisi veriliyor.

Ford

Mustang Mach-E GT ve GT Performans Serisi

Mustang Mach-E GT ve GT Performans Serisi olarak iki ayrı versiyondan oluşacak otomobil ile gücün doruklarına ulaşmanız sağlanacak. 459 beygir ve 612 tork gücünde olan canavarlarıın her ikisinde de aynı teknik donanıma yer verilecek. Performans versiyonu, normal seriye oranla magnetorheological süspansiyon denen Mustang’in son kullanıcı için geliştirdiği sistemle donatılacak.

Ford

GT Performans Serisi, Ford mühendislerinin aktardıklarına göre 0-60’a 3 saniye içerisinde ulaşabiliyor. Bu da SUV tipi araçlar için ağır kasalarından dolayı oldukça iddialı görünüyoor.

Son olarak firma, müşterilerine araçla birlikte iki adet 240 volt değerlerine sahip şarj aleti de sunulacak. Ev içerisinde bulundurulacak şarj cihazının, aracı saat başına 51km dolum yapması gerekiyor. Yani 10 saat içerisinde, herhangi bir şarj istasyonuna gitmeden aracınızın şarj işlemini gerçekleştirmeniz mümkün hale geliyor.

Mac-E DC hızlı şarj uyumluluğu sayesinde, 150kW değerlerinde şarj işlemi gerçekleşebiliyor. Böylece 38 dakikada %10’dan %80’e ulaşmanız mümkün hale geliyor.

Ford, 500 dolar fiyatından Mac-E serisini ön siparişe şu anda sundu. Fakat, Mac-E’nin showroomda gösterime açılmasını bekleyebilirsiniz. İlk olarak, Mustang serisi otomobilin daha ucuz yollu versiyonu Mustang Mac-Es’in 2020 yılının sonuna doğru piyasada görülmesi bekleniyor.

Yüksek performanslı GT serisi otomobilin ise 2021’in yaz ayına kadar pazarda görmemiz pek mümkün görünmüyor. Otomobilin baz modelinin vergi indirimlerinden ve hedeflerden önceki fiyatı 43,895 dolar olması bekleniyor.

 

 

 

Devamını oku

Haber

Mustang Lithium: 900 beygirlik elektrikli otomobil!

Mustang Lithium

Günümüzün popüler spor otomobilleri artık elektrikli seçenekleri ile ön plana çıkmaya başladı. Ford tarafından geliştirilen yılların efsane spor otomobili Mustang‘de elektrikli versiyonu ile gözler önüne çıktı.


İlginizi çekebilir: Work and Travel’a gidip bir sürü teknoloji ile dönmek!(VİDEO)


Amerika’nın Las Vegas şehrinde düzenlenen Sema fuarında sergilenen yeni elektrikli Mustang, tasarımında kullanılan elektrik mavisi detayları ile gözler önüne çıktı. Mustang Lithium olarak adlandırılan bu yeni versiyon, elektrikli otomobillerde pek görülmeyen manuel şanzıman ile birlikte geliyor.

Ford tarafından tasarlanan manuel şanzıman ile spor otomobil keyfini yaşatacak olan model, 900 beygir güç üretebilen elektrik motoruna sahip. Bu şekilde yüksek güçlere çıkabilen otomobil, spor otomobil severleri de tatmin etmiş olacak. 800 Volt güce sahip bataryası ve içerisinde bulundurduğu 10 inçlik dokunmatik kontrol sistemi ile oldukça iddialı olan model hakkında henüz detaylı bir bilgi bulunmuyor.

Fuarda sadece prototip olarak gösterilen modelin seri üretime geçip geçmeyeceği merak konusu olurken, Amerikalı üreticiden bu konu hakkında henüz bir açıklama gelmediğini söyleyelim.

Devamını oku

Otomobil

Yalnızca 30 saniye süren Tesla Model S hırsızlığı!

Tesla Model S, kendine has sürüş destek sistemleri ve elektronik yardımcıları ile oldukça gelişmiş bir otomobil. Ancak gündem olan yeni bir hırsızlık olayı, elektrikli otomobilin kolayca çalınabildiğini ortaya çıkardı.


İlginizi Çekebilir: HyperX, Aqua anahtarlı klavye ve Qi sertifikalı ürünlerini duyurdu


Tesla Model S kullanıcılarını bekleyen büyük tehlike!

Güvenlik kamerasına saniye saniye yansıyan hırsızlık olayı Birleşik Krallık’ta gerçekleşti. Hırsızlığı gerçekleştiren kişilerden biri Tesla Model S’in yanına giderken, sırt çantalı ve elinde kablolar olan diğer hırsız kamera açısına giriyor. Kabloları eve doğru tutan hırsız, önce aracın kapılarını otomatik olarak açmayı başarıyor. Kısa bir süre sonra elektrikli otomobilin çalıştığı görülüyor ve hırsızlar 30 saniye içerisinde aracı kapının önünden çalıyor.

Elde edilen bulgular ise bu sıra dışı hırsızlık olayının profesyonel şekilde gerçekleştiğini doğruluyor. Hırsızın elinde tuttuğu kabloların ve çantanın içerisinde bir tür sinyal arttırıcı bulunduğu görülüyor. Sinyal arttırıcı sayesinde otomobil, uzak konumdaki anahtarın yakına geldiğini anlayarak kapıları açıyor. Araçtan içeri giren hırsız çalıştırmaya hazırlarken dışarıdaki hırsız ikinci komutu veriyor ve araç anahtarsız şekilde çalışıyor.

Anahtarsız giriş-çalıştırma özelliğinden kaynaklı olduğu düşünülen güvenlik açığı için Tesla bir güncelleme yayınlamıştı. Opsiyonel olarak sunulan PIN şifresi özelliği sayesinde araç, multimedya ekranına PIN şifresi girilmeden kesinlikle çalışmıyor. Olaya konu olan Tesla Model S’te ise bu özelliğin aktif olmadığı bildiriliyor.

Devamını oku