Dünyanın en büyük akıllı telefon pazarında yaşanan rekabet baskısı, teknoloji devi Apple’ı Çin pazarında fiyat indirimine gitmeye yönlendirdi. Reuters’ın haberine göre, şirket, Çin Yeni Yılı kutlamaları kapsamında iPhone 15 modellerinde %5’e varan indirimler uygulama kararı aldı. Sınırlı bir süre için geçerli olacak bu özel etkinlik, 18-21 Ocak tarihleri arasında tüketicilere avantajlı alışveriş fırsatları sunacak.
İçindekiler
iPhone 15 ilk defa indirim aldı
Çin’deki uzmanlara göre, Apple’ın bu indirim kararı dikkat çekici, zira şirket uzun yıllar boyunca Çin Yeni Yılı’nda fiyatlarını düşürmemişti. Ancak bu sefer, önceki modellere göre beklenenin altında satışlar gerçekleştiği için Apple, rekabet baskısı karşısında fiyat politikasında esneklik göstermeye karar verdi.
İlginizi Çekebilir: Apple Vision Pro M2 işlemcisi ile rakipsiz olacak
Huawei ve Xiaomi gibi yerel rakipler, rekabetçi fiyatlarla donatılmış modeller sunarken, aynı zamanda şirketler ve devlet kurumları da Apple ürünlerini çalışanlarının tercihi olarak kısıtlıyor. Bu durum, Cupertino merkezli şirketin Çin pazarındaki satışlarını olumsuz etkiliyor.
Jefferies analistlerinin raporuna göre, Çin’deki iPhone satışları, 2024’ün ilk haftasında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %30 oranında düşüş gösterdi. Geçen yılki düşüş ise %3 seviyesindeydi. Analistler, Apple’ın 2024’te Çin’deki rekabet ortamının daha da zorlaşacağını öngörüyor.
Çevrimiçi alışveriş platformları arasında yer alan Pinduoduo gibi şirketler, iPhone 15 ve iPhone 15 Pro modellerinin fiyatlarını başta %16 olmak üzere ciddi oranlarda düşürdü. Araştırma şirketi Canalys’in kıdemli başkan yardımcısı Nicole Peng’e göre, Apple’ın Çin’deki baskısı, artan rekabet ve Apple hayranlarının güncelleme konusundaki isteksizliği nedeniyle kaçınılmaz bir gerçek.
Nicole Peng, “Açıkçası, Huawei geri dönüyor. Bazı Çinli tüketiciler, vatanseverlik etkisiyle Huawei’ye yönelebilirler,” şeklinde değerlendirmelerde bulunarak, Apple’ın Çin’de zorlu bir rekabet ortamıyla karşı karşıya olduğunu belirtti.
Canalys’in tahminlerine göre, Çin’in hafif bir düşüş yaşamasına rağmen, Apple’ın bu yılki küresel satışlarının dünya çapında aynı seviyede kalması bekleniyor. Şirketin, fiyat indirimleri ve pazarlama stratejileriyle mücadele etmeye devam edeceği belirtiliyor.