Meta CEO’su Mark Zuckerberg, şirketin Instagram kullanıcılarına aranabilen ve zamanla değişen yeni bir harita deneyimi sunacağını duyurdu. Geliştirilmiş haritayı kullanan kişiler, bölgedeki en çok etiketlenen yerlere bakabilecek veya restoran, kafe, güzellik salonu gibi kategorilere göre sıralanan yerleri sıralayabilecek.
Akışta veya hikayelerde etiketlenmiş yerlere dokunarak haritayı keşfedebilir ve hashtag aramalar yapılabilecek. Ayrıca, sonuçları haritada görüntülemek için Keşfet sayfasına bir işletme, şehir veya mahalle adı yazabilirsiniz. Yeni haritanın kullanıcıları, diğer birkaç Instagram kullanıcısıyla konumlarını paylaşabilir ve aramalarını bir koleksiyonda tutabilir.
Ayrıca bkz: Whatsapp UWP Sürümü Yeni Özellik Kazandı! Bir Yenilikte Mobil İçin Yolda
Profiliniz herkese açık olduğu sürece gönderilerde ve hikayelerde konum çıkartmaları kullandığınızda, bu içerik yeni haritadaki arama sorgularına dahil edilecektir. Harita, Instagram’da destinasyonların nerede olduğunu görsel olarak gösterdiğinden, arama yapanlar hikayeleri görüntülemek veya ilgi çekici buldukları firmaların çevrimiçi profillerine erişmek için Instagram simgelerine basabilirler.
New map, who this? 🌐🗺️
Now you can now find popular locations around you or filter by categories like cafes or beauty salons. pic.twitter.com/asQR4MfljC
— Instagram (@instagram) July 19, 2022
Instagram’daki aranabilir harita ile artık çevrenizdeki popüler yerleri bulabilir veya kategorilere göre filtreleyebilir ve haritayı şu şekilde görebilirsiniz:
- Akışta veya Hikayelerde konum etiketlerine dokunmak
- Keşfet’te bir şehir veya hashtag arama
Bu, Instagram’ın sosyal ağ, iş, seyahat ve genel olarak yaşamla ilgili her şey için tek durak noktası haline gelme stratejisindeki bir başka adımıdır. Ayrıca Instagram bu hafta kullanıcılarına doğrudan sohbette alışveriş yapma seçeneği de duyurmuştu.
Kaynak: Techcrunch