Sosyal medya

Sosyal Medya

Instagram, IGTV için otomatik alt yazı desteği getirdi!

Facebook Instagram IGTV

Instagram, IGTV için otomatik alt yazı desteğini bugünden itibaren sunmaya başladığını duyurdu. Bu özellik, Facebook tarafından bir süredir erişilebilirliği artırmak adına yapılan çalışmaların yeni bir parçası.


İlginizi çekebilir: Instagram, gönderilere link ekleme özelliğini ‘ücretli olarak’ sunabilir

reklam
MSI reklamı

Facebook, bir süredir ana uygulamasında videolar için sunduğu otomatik alt yazı desteği sayesinde erişilebilirlik ihtiyacı olan kullanıcılara kolaylık sağlıyor. Şimdi de şirket, bu desteği sahibi olduğu bir diğer sosyal medya platformu olan Instagram’a getirmek için kolları sıvadı. Instagram, YouTube benzeri video yükleme servisi IGTV için otomatik alt yazı desteğini dünya çapında sunmaya başlıyor.

Instagram IGTV için otomatik alt yazı desteği

Facebook Instagram IGTV

Instagram’ın ürün yönetiminden sorumlu Başkan Yardımcısı Vishal Shah, IGTV için sunulan yapay zeka destekli otomatik alt yazının nasıl çalıştığıyla alakalı birtakım bilgiler verdi. Vishal Shah’ın paylaştığı ekran görüntülerinden de anlaşılacağı üzere Instagram kullanıcıları, artık bir IGTV videosu yükledikten sonra alt yazı ayarlarına gidip otomatik alt yazı oluşturma seçeneğini aktif edebilecek. Alt yazılar şu an 16 dili destekliyor, önümüzdeki süreçte bu destek daha fazla dil ile genişletilecek.

Instagram, videodaki sesleri metne dökebilmek için Facebook’un da duyurduğu yapay zeka teknolojisinden faydalanacak. Aslında yapay zeka tarafından oluşturulan metinler videodaki sesin netliğine göre iyi veya kötü olacağı için, ilk başta pek kullanışlı olmayabilir. Ancak Vishal Shah, IGTV’nin yapay zekasının zamanla kendisini geliştirme yeteneğine de sahip olduğu için bu sorunların ileride çözüleceğini ifade etti.

Dünya Sağlık Örgütü’ne göre şu anda dünya çapında, toplam nüfusun %5′ten fazlasını oluşturan 466 milyon işitme engelli insan var. Bu nüfusun 2050′ye kadar da 900 milyonun üzerine çıkması bekleniyor. İşte bundan dolayı Facebook, erişilebilirlik çalışmalarına hız kesmeden devam edeceğini belirtirken, bu çalışmaların ne kadar önemli olduğunu da vurguladı.

Instagram ve Facebook’un erişilebilirliği artırmak amacıyla yaptığı bu çalışmalar, her ne kadar %100 kalitede düzgün ve stabil çalışmayacak olsa da, yine de özellikle yapay zekanın bu alanda kullanılması, beraberinde teknolojinin insan hayatındaki önemini çok daha fazla artıracak.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya

Twitter, reklam yöneticisinde tweet oluşturmayı güncelliyor

Twitter Reklam Yöneticisinde Tweet Oluşturma Süreci'ni güncelliyor

Twitter, Reklam Yöneticisinin Tweet Oluşturucu öğesi için, kampanyanızı başlatmadan önce istenen Tweetinizin nasıl görüneceğini görmenizi kolaylaştıran yeni bir güncelleme başlattı. Küçük ama yararlı olacak bir güncelleme.


İlginizi çekebilir: Twitter Android’de ‘Önerilen Takip’ listesini güncelliyor

reklam
MSI reklamı

Twitter, platformunu güncellemeye devam ediyor

Artık Reklam Yöneticisi’nde reklamınız için yeni bir Tweet oluşturmaya gittiğinizde, sizi değişiklikler konusunda uyaran yeni bir açılır pencere gösterilecek.Güncellenen düzen, tweet oluşturmanız için ekranda daha fazla alan sağlıyor ve tweet’inizin hem masaüstü hem de mobil cihazlarda nasıl görüneceğini gösteriyor.

Twitter Reklam Yöneticisinde Tweet Oluşturma Süreci'ni güncelliyor
Önizlemeler siz her bir öğeyi değiştirdikçe güncelleniyor, ayrıca artık ekranın üst kısmındaki ‘Başka bir tane oluştur’ kutusunu işaretleyerek belirli öğelere ince ayar yapmak için tweetinizi daha kolay çoğaltabilirsiniz. Güncelleme, değişiklikle ilgili bilgileri Twitter’da paylaşan sosyal medya uzmanı Matt Navarra tarafından açıklandı. Çığır açan olmasa ve benzer işlevleri kopyalayan başka araçlar olsa da, Reklam Yöneticisi‘nde kampanya oluşturmayı kolaylaştırır.

Devamını oku

Sosyal Medya

Twitter, konu listeleri Tweet ve DM’lerde paylaşılabilecek

Twitter Artık Kullanıcıların Konu Listelerini Tweetlerde ve DM'lerde Paylaşmasını Sağlayacak

Twitter, kullanıcılara konu listelerini tweet’lerde, DM’lerde ve hatta uygulama dışında paylaşma seçeneği sunarak tweet keşfini artırmanın başka bir yolunu ekliyor.


İlginizi çekebilir: Twitter, direkt mesaj özelliğini susturuyor

reklam
MSI reklamı

Twitter kullanımını arttırmak için özellikler ekliyor

Platform, kullanıcıların – özellikle yenilerinin – kendileriyle en alakalı içeriği bulmasına yardımcı olmak için geçen yıl Kasım ayında belirli konuları takip etme seçeneğini ekledi. Konular ile, kimi takip edeceğinizi bilmeseniz bile, ilginizi çeken temel konuları bulabilir, bu da tweet etkileşimini artırmaya yardımcı olabilir ve sizi daha özel ilgi alanlarına yönlendirebilir.

Twitter Artık Kullanıcıların Konu Listelerini Tweetlerde ve DM'lerde Paylaşmasını Sağlayacak

Yukarıdaki örnekte görebileceğiniz gibi, şu anda bir Konu listesini paylaştığınızda, genel bir küçük resimle birlikte geliyor. Ancak uygulama, Listelerde olduğu gibi gelecekte bunu güncelleyebilir. Platform, kullanıcılara Mayıs ayında özel liste başlıkları ekleme seçeneği sunarak başka bir kişiselleştirme seçeneği ekledi. Daha sonra Haziran ayında liste aramasını sunarak insanlara alakalı içeriği bulmanın başka bir yolunu sundu. Keşif, platformun anlaşılmasını kolaylaştırmanın bir yolu olarak platform için önemli bir odak noktası olmuştur. Özellikle yeni kullanıcılarının yaygın bir eleştirisi, Twitter’ın son birkaç yıldır çözmeye çalıştığı platformda gezinmenin kolay olmaması ve çeşitli süreçleri basitleştirmesi üzerineydi. Paylaşılabilir Konular, bu cepheye başka bir unsur ekliyor. Konuların farkındalığını artırmaya yardımcı olacak ve kullanımın artması açsından daha ilgi çekici olacak

Devamını oku

Haber

Facebook Dating büyüyor!

Facebook Dating büyüyor!

Facebook yeni alanları keşfetmeyi durdurmuyor. Bugün platform, ABD lansmanından bir yıl sonra ilişki bulma özelliği olan Facebook Dating uygulamasını Avrupa’ya da yaymaya karar verdi.


İlginizi çekebilir: Facebook, takipçi ve beğeni satan firmalara karşı yasal işlem başlattı

reklam
MSI reklamı

Facebook Dating ne kadar kullanıldı?

Platformun yaptığı açıklamaya göre; “Bugün, ilgi alanları, etkinlikler ve gruplar gibi ortak noktalar aracılığıyla daha fazla insanın anlamlı ilişkiler bulmasına yardımcı olmak için Avrupa’da Facebook Dating’i başlatıyoruz. Facebook Dating‘in lansmanından bu yana, 20 ülkede 1,5 milyardan fazla eşleşme oluşturuldu.” 1.5 milyar eşleşme. Bundan kaç tane gerçek ilişki ortaya çıktı acaba? Ve kaç kişinin Facebook seçeneği lehine Tinder gibi diğer uygulamaları kullanmayı bıraktığını merak ediyoruz.

Facebook Dating büyüyor!

Facebook Dating, kullanıcıların kişisel özelliklerini ayrı tutmak için normal Facebook varlıklarından ayrı olarak arkadaşlığa özgü profiller oluşturmalarına olanak tanıyor. Facebook daha sonra kullanıcıları olası ortaklarla eşleştirmeye yardımcı olmak için geniş veri bankalarını kullanıyor. Facebook’un insanlar ve alışkanlıkları hakkında bildiklerini göz önünde bulundurarak, Facebook’un sizin için ‘birini’ bulmanıza yardımcı olabilmesi aslında çok mantıklı.

Yeni flört eklentileri arasında Hikayeler özelliği de var

Facebook Dating büyüyor!

“Sohbetinizdeki video simgesine dokunarak maçınızla görüntülü sohbet başlatabileceğiniz bir özelliği kullanıma sunuyoruz. Görüşmeyi başlatmak bir davet gönderecek ve kabul ettiklerinde video görüşmenize katılacaklar ve siz de birbirinizi daha iyi tanıyın. Aramayı başlatırken adınız ve flört profil fotoğrafınız görüntülenecektir. “Artık , Avrupa’daki kullanıcılar da Facebook aracılığıyla aşkı bulabilecek.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler