Facebook, Messenger API‘ye Instagram’da destek ekliyor. Bu, markaların ve işletmelerin Instagram mesajlarını üçüncü taraf uygulamalar aracılığıyla işlemesine izin verecek. İlk kez, canlı müşteri hizmetleri temsilcileriyle uygulama üzerinden aldıkları yaygın talepler veya sorular arasında bağlantı kurulabilecek.
İlginizi çekebilir: Snapchat ve Tiktok, Instagram’ı geride bıraktı
İçindekiler
Instagram Müşteri Hizmetleri neler sağlıyor?
Markalar, 2016‘dan beri Messenger üzerinden müşterilere yanıt verebiliyor. Facebook’un, hizmetlerinin mesajlaşma özelliklerini daha yakından birbirine bağladığı göz önüne alındığında, bu işlevleri Instagram’a da genişletmesi mantıklı geliyor. API, markaların Mağazalar ve Hikayeler gibi Instagram’ın çeşitli yönlerinden gelen mesajları tek bir yerde işlemesine izin verecek. Ayrıca Instagram’ı müşteri ilişkileri yönetimi sistemlerine entegre edebilecekler. Bu, örneğin, bir müşterinin sipariş geçmişini onlardan gelen mesajlarla birlikte görmelerine olanak tanıyor.
Henüz her marka veya işletmeler bu araçları kullanmaya başlamadı. En son Messenger API’si şu anda kapalı beta sürümünde. Adidas, Amaro, Glossier, H&M, MagazineLuiza, Michael Kors, Nars, Sephora ve TechStyle Fashion Group bunu deneyen markalar arasında yer alıyor. Facebook, API basit sorular için otomatik yanıtlar içerirken, tüm deneyimler için canlı destek gerektirdiğini de belirtti.