Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Sosyal Medya

Snapchat ve Tiktok, Instagram’ı geride bıraktı

Snapchat ve Tiktok, Instagram'ı geride bırakttı
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Facebook, gençler arasında en çok kullanılan sosyal platform olarak görünse de, Instagram popülerliğini arttırmayı başardı. Araştırma firması Piper Sandler tarafından yapılan yeni bir ankete göre, Instagram da şimdi zayıflıyor gibi görünüyor, Snapchat ve TikTok genç kullanıcılar arasında daha fazla tercih görüyor. Rapor, 9.800‘den fazla ABD’li gencin yanıtlarını içeriyor ve erkek ve kadın katılımcılar arasında neredeyse eşit bir bölünme var.


İlginizi çekebilir: Tiktok ABD yasağı, ani bir kararla engellendi.

reklam
MSI reklamı

Snapchat ve Tiktok başarı oranı nasıl sıralanıyor?

Rapor çeşitli unsurlara bakıyor, ancak tercih edilen sosyal medya platformlarında katılımcılar şunları belirtti: Snapchat en popüler olanı ve ankete katılanların % 34’ü bunun en çok tercih ettiklerini belirtmiştir. TikTok popüler oyların % 29’unu alarak ikinci oldu. Instagram, ankete katılanların % 25′i arasında en iyi seçim oldu. Sonuçlar aşırı derecede şaşırtıcı değil – benzer raporlar, Snapchat’in Instagram’a kıyasla daha küçük genel kitle boyutuna rağmen genç kullanıcılar arasında popülerliğini sürdürdüğünü gösterdi. Ancak Instagram da uzun süredir gençlerin en çok tercih ettiği yeri koruyor. Şimdi TikTok öne geçiyor, bu şüphesiz Zuck and Co.’yu üzecek ve toplam sosyal medya hakimiyeti planlarını bozacak.

Snapchat ve Tiktok, Instagram'ı geride bırakttı

Ancak bu Facebook için kötü haber değil. Genç kullanıcılar arasındaki gerçek kullanım verilerine göre , Instagram en üstte (% 84), onu Snapchat (% 80) ve TikTok (% 69) takip ediyor. Bu, Facebook’u yatıştırmak için yeterli. İnsanlar istediklerini söyleyebilirler, ancak uygulamalarını daha sık açıyorlarsa, önemli olan tek şey bu rakamdır.
İşte Facebook’un hala kazanabileceği yer burası. Çeşitli raporlar, Facebook’un ana uygulamasıyla etkileşimin zaman içinde azaldığını öne sürüyor. Ancak Facebook, kullanıcıların günde 40 dakika harcadıklarını paylaştığı 2014 yılından bu yana, günlük harcanan süreye ilişkin resmi bir kullanım istatistikleri rapor etmedi. 2016‘da Facebook ayrıca kullanıcıların Facebook, Instagram ve Messenger kullanarak günde 50 dakikadan fazla zaman geçirdiğini bildirdi, ancak o zamandan beri Sosyal Ağ uygulama içi kullanıma oldukça girdi, bu da harcanan toplam sürenin hasn olduğunu gösteriyor olabilir. O zamandan beri artmadı.

İlkokul ve ortaokul eğitimimi tamamladığım İstanbul'da doğdum. Lisede Yabancı Diller Departmanından mezun olduktan sonra, özel bir kurumda Japonca eğitimine başladım. 6 aylık Japonca eğitiminin ardından sadece kanji karakterlerine odaklanan 3 aylık bir eğitim daha aldım. Bu sırada, Anadolu Üniversitesi'nde 2 yıllık Turizm ve Seyahat Hizmetleri eğitimimi tamamladım. Mezuniyetimden sonra Japonca dilimi geliştirmek için Japonya'ya seyahat ettim. 4 aylık Japonya seyahatim sırasında bir Japon Budist Tapınağı'nda rahiplerle yaşayıp, Zen üzerine eğitim alma fırsatı yakaladım. Türkiye'ye dönüşümün ardından, İstanbul Üniversitesi'nde İngiliz Dili ve Edebiyatı üzerine lisans eğitimimi tamamladım.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haber

Facebook, izinsiz kullanıcı verilerini paylaştığı için 6,1 milyon dolar ceza ödedi

Facebook, izinsiz kullanıcı verilerini paylaştığı için 6,1 milyon dolar ceza ödedi
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Güney Kore’nin Kişisel Bilgileri Koruma Komisyonu (PIPC), Facebook’u izinsiz kullanıcı bilgilerini paylaştığı için 6,7 milyar won (yaklaşık 6,1 milyon ABD doları) para cezasına çarptırdı. Kore İletişim Komisyonu, soruşturmayı 2018‘de başlattı. Facebook soruşturması birkaç ay önce PIPC’ye teslim edildii. Yonhap News‘e göre PIPC, sosyal ağın Mayıs 2012’den Haziran 2018’e kadar izinsiz olarak 3,3 milyon Güney Koreli kullanıcının kişisel bilgilerini diğer şirketlerle paylaştığını belirledi.


İlginizi çekebilir: Facebook, Post Malone ile yeni video serisini başlattı

reklam
MSI reklamı

Dahili gözlemci, Facebook’un oturum açtıklarında insanların adlarını, adreslerini, doğum tarihlerini, iş deneyimlerini, memleketlerini ve diğer şirketlerle ilişki durumlarını paylaştığını söyledi. Ayrıca, Facebook’un bu bilgileri 10.000′e kadar başka şirketle paylaşabileceğini belirtti. Bununla birlikte, Facebook konuyla ilgili alakalı belgeler sağlamadığı için tam olarak ne kadar bilginin paylaşıldığını belirtmedi. PIPC ayrıca sosyal ağı eksik veya sahte belgeler sunmakla suçladı. Facebook suçlamayı reddetti ve Yonhap News’e “soruşturmada bütünüyle işbirliği yaptığını” iddia etti.

Menlo Park, California, USA October 2, 2017: Headquarters for social networking giant Facebook Inc in Menlo Park California

Bu, PIPC’nin sosyal ağı ilk kez para cezasına çarptırması, ancak Facebook’un ülkede başını ilk kez belaya sokması değil. 2018’de Kore İletişim Komisyonu, 2016 ve 2017’de kullanıcıların bağlantılarını yavaşlattığı için şirkete 396 milyon won (yaklaşık 396.706 $) para cezası verdi. Facebook komisyona karşı yasal savaşı kazandı ve para cezası nihayetinde iptal edildi. Seul İdare Mahkemesi davanın yer aldığı zamanlarda, şirketin ülkedeki hizmetlerini yavaşlatmaya niyetli olmadığı için para cezasının hukuka aykırı olduğuna karar verdi.

Devamını oku

Haber

TikTok, strobing kliplere ışığa duyarlılık uyarıları ekliyor

TikTok, Strobing Kliplere Işığa Duyarlılık Uyarıları Ekliyor
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

TikTok, epilepsi hastalarında nöbetleri tetikleme potansiyeline sahip zıt açık ve koyu desenler içeren video kliplere yeni uyarılar ekliyor.


İlginizi çekebilir:TikTok’a yeni rakip: Snapchat, Spotlight özelliğini kullanıma sundu

reklam
MSI reklamı

TikTok, epilepsi hastalığına duyarlılık kazandırmak istiyor

Platform, “Geçtiğimiz birkaç ay içinde ekibimiz, platformumuzu nasıl geliştirebileceğimize dair geri bildirimde bulunan epilepsi savunucularıyla bir araya geldi. Bu konuşmalara dayanarak, birkaç ay önce içerik oluşturucuları ışığa duyarlılığı tetikleyebilecek efektlere sahip videolar ürettiklerinde uyaran bir özelliği kullanıma sunduk. Önümüzdeki haftalarda, insanları ışığa duyarlı içerikten korumak için bir başka önemli erişilebilirlik özelliğini kullanıma sunacağız. ” dedi.

TikTok, Strobing Kliplere Işığa Duyarlılık Uyarıları Ekliyor

Yukarıdaki örnekte görebileceğiniz gibi, yeni uyarılar, kullanıcılara potansiyel olarak sorunlu etkileri olan videoları atlama fırsatı sunacak, bu yalnızca bir videoyu atlamakla kalmayacak, aynı zamanda gelecekte size benzer efektler göstermekten de kaçınacak. Kullanıcılar ayrıca ışığa duyarlılık ayarlarını istedikleri zaman değiştirebilirler. TikTok, yeni özelliği duyurmak ve genel olarak epilepsiye farkındalık yaratmak için dünyanın önde gelen birçok epilepsi kuruluşuyla birlikte çalıştığını söylüyor.

Özellikle platform kullanıcılarının renkleri hızla değiştirebilecekleri bazı görsel efektler göz önüne alındığında yeni güncelleme kullanışlı olabilir gibi görünüyor. Daha fazla kullanıcıya hitap etmek için daha fazla seçenek sunmak tüm platformlar için önemli bir nokta. TikTok yükselmeye devam ettikçe, daha geniş bir topluluğun ihtiyaçlarını karşılamak giderek daha gerekli hale geliyor. Yeni uyarılar bugünden itibaren TikTok uygulamasında görünecek.

Devamını oku

Sosyal Medya

Twitter mavi tik başvurularını 2021’den itibaren almaya başlayacak

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Twitter, uzun zamandır herkesin merakla beklediği bireysel mavi tik başvurularını 2021’den itibaren almaya başlayacağını duyurdu. Salı günü yaptığı duyuruda doğrulama rozeti için uygulamaya koymayı planladığı yeni kuralları da açıklayan mikro-blog şirketi, bir aksilik olmazsa artık başvuruları doğrudan almaya başlayacak.


İlginizi çekebilir: Twitter, hikayeleri 24 saat sonra bile kaldırmıyor!

reklam
MSI reklamı

Instagram, Facebook, YouTube dahil bütün sosyal ağ platformlarında var olan mavi tik rozeti sayesinde, eğer tanınmış bir kişiyseniz hesabınızın gerçekten size ait olduğunu onaylatabiliyorsunuz. Yalnız Instagram haricinde diğer platformlar genelde mavi tik almak isteyen kullanıcılardan direkt olarak başvuru kabul etmiyor.

Onun yerine kullanıcılar birtakım prosedürlerle mavi tik almak için talepte bulunuyorlar, başvuruları kabul edildiklerinde de hesaplarına mavi tik rozeti veriliyor. İstisnai olarak Instagram, bildiğiniz üzere geçtiğimiz sene yaptığı güncellemede mavi tik başvurularını doğrudan almaya başlamıştı. Böylece Instagram, tanınmış bir kişi olduğunu düşünenlerin hesaplarını doğrulamak için doğrudan talep göndermelerine izin vererek büyük bir rahatlık sağlamış oldu.

Twitter, mavi tik başvurularını doğrudan almaya başlıyor

İşte bu rahatlığı sağlayacak sosyal ağ platformlarının arasına şimdi de Twitter katılıyor. Twitter, salı günü yaptığı resmi duyurusunda kullanıcılardan direkt olarak mavi tik başvurusu almaya başlayacağını söyledi. Mavi tik rozeti almak isteyenlerin ne tür gereksinimlere sahip olması gerektiklerini de açıklayan şirket, hazırladığı kapsamlı rehberde, başvuru sürecinin 2021’den itibaren başlayacağını kaydetti.

Twitter Android'de 'Önerilen Takip' Listelerini güncelliyor

Twitter’ın hazırladığı kapsamlı rehber, henüz tam olarak bitmiş değil. Şirket, bu yönergelerin henüz taslak halinde olduğunu ve 2021’e kadar yönergelerin nihai halini yayınlayacağının altını çiziyor. Şu anki haliyle Twitter tarafından mavi tik verilecek hesaplar türleri arasında, şunlar bulunuyor:

  • Devlet hesapları
  • Şirketler
  • Markalar
  • Sivil toplum kuruluşları
  • Haber-medya hesapları
  • Eğlence
  • Spor
  • Aktivistler
  • Organizatörler

Eğer bu türlerde bir hesabınız varsa yani bu alanlarda tanınmışsanız, Twitter mavi tik başvurularını almaya başladığı günden itibaren siz de başvuruda bulunabileceksiniz. Twitter ayrıca başvuruda bulunacak olan hesabın aktif olmasını da şart koşuyor. Yani tanınmış bir kişi olabilirsiniz evet, ancak Twitter’da aktif değilseniz ve tabiri caizse ölü bir hesabınız varsa büyük olasılıkla sizin başvurunuz kabul edilmeyecek

Bununla birlikte Twitter, bir defa doğrulanan hesabın doğrulama rozetinin hangi durumlarda geri alınacağına dair bazı bilgiler de paylaştı. Buna göre, hesabı doğrulanan ve mavi tik alan bir kullanıcı, görünen adını veya biyografisini değiştirdiğinde mavi tik rozetini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalacak. Aynı zamanda bir kullanıcı, Twitter’ın hizmet şartlarını veya kurallarını ihlal etmesi durumunda da yine hesabındaki mavi tik rozeti geri alınabilecek.

Devamını oku
MSI reklamı

Forumdan Son Mesajlar

HWP COIN’den Haberler

RSS Error: WP HTTP Error: Geçerli bir adres sağlanmadı.