Apple’ın çevrimiçi hizmetlerini kullananlar müşteriler, iCloud Drive, iCloud Anahtar Zinciri ve Bul uygulamasında çeşitli iCloud özelliklerini etkileyen bir dizi sorun olduğunu bildirdiler.
İlginizi çekebilir: Apple servislerini birleştiren Apple One kullanıma sunuldu
İçindekiler
iCloud neden çalışmıyor?
Apple’ın Sistem Durumu kontrol panelinde görülebilen mevcut sorunlar, iCloud bağlantısıyla alakalı 14 farklı alanda hata olduğunu gösterdi.
Apple, hiçbir hizmet hatasını bir “Kesinti” olarak listelemiyor, ancak her birinin bir “Sorun” olduğunu belirtiyor. Bu çökmeden kaç kullanıcının etkilendiği henüz belli değil. Ancak Apple’ın açıklamaları ve kesinti terimini kullanmaktan kaçınması, bu hatadan etkilenenlerin toplam kullanıcı tabanının küçük bir bölümünü oluşturduğunu gösteriyor.
Örneğin iCloud için iWork’de yaşanan sorunlar, kullanıcıların yeni dosya paylaşamaması veya paylaşılan dosyalara kişi eklenememesi olarak nitelendiriliyor. Bir başka sorunu paylaşan Bul uygulaması, kişilerin veya cihazların konumunu bulmasına, kayıtlı cihazları listelemesine, ses çal özelliğine, aygıtı uzaktan silmeye ve aygıtı kayıp moduna almaya izin vermiyor.
Sistem Durumu sayfasındaki görünüm, Apple’ın bir sorun olduğunu bildiğini ve sorunları gidermeye çalıştığını gösteriyor. Ülkemizde de birçok kullanıcı tarafından yaşanılan sıkıntının bazı konumlardaki sunuculardan kaynaklandığı düşünülüyor. Genellikle bu tür kesintiler birkaç saat sürer ve Apple destek ekipleri tarafından hızla giderilir.