Bir süre önce kamuflajlı resmi görselleri yayınlanan 2022 Genesis GV70‘in tasarımı, bu yılın sonunda yapılacak tanıtım etkinliğinden önce paylaşıldı.
İlginizi çekebilir: Yeni 2021 Isuzu MU-X tanıtıldı!
Genesis, GV70’i yaratırken “Atletik Zerafet” felsefesini kullandığını söylüyor. Bu sebepten ötürü araç, ön kısmında markanın imzası olan “Crest Grille” ızgarayı taşırken, markanın diğer modelleri gibi iki parçalı, dörtlü farlara sahip.
Araca yandan baktığımızda ise ön farların üstünden başlayıp, arka farların altına doğru inen kavisli bir çizgi dikkat çekiyor. Arkaya doğru eğimli tavanı takip ederken, zarif bir şekilde C sütununa açılı olarak yerleştirilen camlarla karşılaşıyoruz.
GV70’in arkasına geldiğimizde ise Genesis’in diğer modellerindekine benzeyen dörtlü arka far grubunu görüyoruz. Normal GV70 modeli dikey yerleştirilmiş egzozlara sahipken GV70 Sport modelinde, adına yaraşır şekilde tamponlar, 21 inç jantlar ve yuvarlak egzozlar bulunuyor.
İçindekiler
Genesis GV70’in kabini
Genesis GV70’in normal ve Sport olmak üzere iki farklı modeli bulunduğunu haberimizin başında da söylemiştik. Bu iki model, dış tasarımda olduğu iç tasarımda da bazı farklılıklara sahip. Normal modelin kabininde iki kollu direksiyon ve şirketin en geniş bilgi-eğlence ekranı göze çarpan ilk detaylar oluyor. Şık ve sade bir çizgide olan normal GV70’te, klima kontrolcülerinin yer aldığı ikinci bir ekran da yer alıyor. Bu ikinci ekranın altında ise navigasyon, radyo ve diğer bilgi-eğlence sistemine ait fonksiyonlara ait bazı düğmeler sıralanmış. Sport modelde ise üç kollu direksiyon simidi dışında, normal modelden farklı görünmüyor.
Genesis GV70’in motor seçenekleri ve diğer detayları
Aracın tanıtım etkinliğine biraz daha zaman olduğu için pek fazla detay bulunmuyor. Fakat GV70’in, şirketin sedan modeli G70 ile aynı platformu kullandığı, bu sebeple GV70’te arkadan çekişin standart olduğu ve opsiyonel olarak dört tekerlekten çekiş sunulması bekleniyor.
Giriş seviyesi modelde turbo destekli dört silindirli benzinli bir motor olacak. Fakat 2.0 litre 249 beygirlik ünite mi yoksa 2.5 litre 300 beygirlik ünite mi kullanılacak bilinmiyor. Sport modelin ise 365 beygirlik 3.3 litre çift turbolu V6‘dan veya 375 beygirlik 3.5 litre çift turbolu V6‘dan gücünü alması bekleniyor.
Güney Kore’nin de dahil olduğu, Kuzey Amerika dışındaki diğer pazarlarda 201 beygir ve 441 Nm torka sahip 2.2 litrelik dizel bir seçeneğin de olacağı söyleniyor.
Genesis markası şu an Avrupa’da yapılanmaya yeni başlayan bir marka olmasından dolayı ve ülkemiz vergi dilimlerinden dolayı, GV70’in de dahil olduğu diğer Genesis modellerini de maalesef ülkemizde göremeyeceğiz gibi duruyor. Tabi özel ithalat durumlarını hesaba katmazsak.
Kaynak: Carscoops