Sosyal medya

Genel

Hyundai’nin 799 beygirlik elektrikli prototipi RM20e tanıtıldı!

Hyundai‘nin elektrikli yarış otomobili prototipi olan RM20e, Pekin Otomobil Fuarı‘nda tanıtıldı. Hyundai N departmanının performansa dair vizyonunu vurgulamak için yapılan bu araç, Veloster N modelini temel alıyor.


İlginizi çekebilir: Polestar Precept konsepti, seri üretime geçecek!

reklam
MSI reklamı

Adeta bir “haddeleme mühendisliği laboratuvarı” olarak tanıtılan prototip, pist odaklı bir tasarıma sahip. Araçta önde 19 inç, arkada 20 inç boyutlarında dövme jantların yer aldığı genişletilmiş çamurluklar ve karbon fiber ön splitter yer alıyor. Ayrıca geniş bir arka kanat ve büyük havalandırma ızgaralarına sahip arka tamponda büyük bir difüzör de RM20e’de bulunuyor.

Hyundai, RM20e’nin iç mekanın detaylarına fazla girmedi. Fakat dijital bir gösterge paneli, Veloster N TCR‘den alınma bir direksiyon ve altı noktalı kemerlere sahip Sabelt koltukların bulunduğunu görmek mümkün.

799 beygir güç ve 960 Nm tork değerlerine sahip elektrik motoru, RM20e’nin ortasında konumlandırılmış. 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniyenin altında tamamlayan aracın, 9.88 saniyede 200 km/s hıza çıktığı açıklandı. Arkadan çekişli olan RM20e’nin maksimum hızının 250 km/s’yi aştığı söyleniyor.

Hyundai, aracın menzilinden bahsetmedi. Fakat 60 kWh pil paketi ve 800 V hızlı şarj özelliği detaylarını doğruladı. Ayrıca RM20e’nin geliştirilmesinde, yarış arabası benzeri performans sunulurken, günlük sürüş konforunda bir sessizliğin korunmasının hedeflendiği belirtildi.

Hyundai Motor Grubu‘nun Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olan Thoman Schemera, “RM20e prototipi, Hyundai’nin performans markası N’in gelecekteki elektrikli girişimlerini işaret ediyor. Bu prototip ile N markasının, prestijli süper otomobil seviyesinde bir performans seviyesine taşındı. RM20e ile elektrikli bir modelle bile N markasının sürüş heyecanından bir şey kaybetmediği kanıtlandı.” dedi.

Kaynak: Carscoops

Teknoloji dünyasına dair gelişmeleri severek takip ediyorum ve bunları başkalarıyla paylaşmayı seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

2.8 saniyede 100 km/s hıza ulaşan, 800 beygirlik Audi TT RS!

Audi TT RS, dünyanın en etkileyici spor otomobillerden birisi olmayabilir. Fakat sınıfına göre sunduğu performansı ve modifiyeye yatkınlığı, onun sevilmesi için en büyük sebep olarak gösterebiliriz.


İlginizi çekebilir: Prior Design, yeni BMW M3 ve M4’ün böbreklerini düzeltecek!

reklam
MSI reklamı

Standart haliyle 2.5 litre hacminde beş silindirli bir motor barındıran araç, 400 beygir güce sahip. Çift kavramalı yedi ileri şanzımanla bu performansı, dört çeker Quattro sistemine aktaran TT RS, 0-100 km/s hızlanmasını 3.7 saniyede tamamlıyor. Belirtmeliyiz ki yakın bir geçmişte bu performans değerleri, süper sporları tehdit eder nitelikteydi.

Bir Audi TT RS sahibi ise bu performansı yeterli bulmamış. Birtakım geliştirmelerle TT RS’ini, 800 beygir gücü aşabilir hale getirmiş. AutoTopNL‘nin paylaştığı bu videoda, araçta yapılan değişikliklerin detayına çok fazla girilmemiş. Fakat oldukça büyük bir turbonun bu araçta yer aldığı söyleniyor.

Araca bağlanan özel zaman ölçüm cihazına göre bu TT RS, 0-100 km/s hızlanmasını 2.87 saniyede tamamlıyor. 100-200 km/s arası hızlanması ise yalnızca 4.33 saniye sürüyor. Aracın çeyrek mili kat etme süresi ise 9.85 saniye olarak açıklandı. Seri üretimde olan drag efsanesi Dodge Challenger SRT Demon‘un çeyrek mil süresinin 9.65 saniye olduğundan yola çıkarsak, bu TT RS için asfalt anavarı diyebiliriz.

Kaynak: AutoTopNL, Carscoops

 

Devamını oku

Genel

Prior Design, yeni BMW M3 ve M4’ün böbreklerini düzeltecek!

Modifiye kitleriyle bilinen Prior Design, yeni BMW M3 ve M4‘ün çok tartışılan böbrekleri için yeni ön tampon kiti tasarımlarını yayınladı.


İlginizi çekebilir: Efsane isim, elektriklenerek geri döndü: GMC Hummer!

reklam
MSI reklamı

BMW, devasa böbreklerini beğeniyor olsa da halkın büyük bir kısmı bundan pek memnun değil. Prior Design ise bu tasarım sorununu çözmek için çalışma yürütüyor. Yakın zamanda şirket tarafından yayınlan bir video ile üzerinde çalışılan bazı tasarımlar paylaşıldı.

Bir önceki M3-M4 ikilisine atıfta bulunan tamponlardan, aracı BMW M8‘in küçük kopyası gibi gösterecek tasarıma kadar çeşitler bulunuyor.

The Drive‘a konuşan Alman şirketin sözcüsü, tasarımlar olumlu tepki alırsa büyük ihtimalle bunları üreteceklerini ve satışa çıkaracaklarını söyledi. Diğer modifiye parça ve kit üreticilerinin de bu konuda çalışmalar yürütmesini de beklediklerini ekledi.

Kaynak: The Drive, Prior Design

Devamını oku

Genel

TCL P8M neler sunuyor? Marka global, üretim yerli! (VIDEO)

Yazan:

TCL P8M inceleme

TCL P8M inceleme videomuzda, Türkiye TV pazarına yeni giriş yapan markanın LED tabanlı modeline yakından bakıyoruz. Bakalım TCL P8M modeli bizlere neler sunuyor?

reklam
MSI reklamı

TCL P8M genel bilgiler ve tasarım

Ürün, ülkemizde 50 inç ve 55 inç olmak üzere iki farklı boyutta satılıyor. İnceleme konuğumuz ise 55 inç olan model.

Tasarım tarafında TV oldukça iyi. Zira hem stand hem de yan çerçeveler metal malzemeden üretilmiş. Ayrıca çerçevelerin oldukça ince olması, genel izleme deneyimini olumlu olarak etkileyen bir konu. Telefonun giriş çıkış noktaları sol tarafta konumlandırılmış. Burada HDMI 2.0 ve HDMI 1.4 yuvasıyla beraber USB girişlerini görüyoruz. Tasarım tarafında cihazda 2 x 8W ‘lık hoparlörlerin olduğunu da belirtelim.

Android TV ve görüntü kalitesi

QLED tabanlı bir panel kullanan TCL P8M modelinde, 4K çözünürlük kullanılıyor. Ayrıca HDR10 ve local dimming teknolojisi de cihazın bünyesinde bulunuyor. Bu noktada hem HDR10 desteği hem de panelin genel görüntü kalitesini beğendik. LED tabanlı TV’ler arasında pek çok noktada iyi bir görüntü kalitesi elde edilebilmiş.

TV işletim sistemi olarak Android kullanıyor. Bu sayede Google Play Store üzerinden TV’ye uyumlu olan pek çok oyunu ve uygulamayı indirerek kullanabiliyoruz. Bu noktada bazen arabirimin akıcılığını kaybettiğini ve yer yer yavaşlamalar deneyimlediğimiz söylememiz gerek. Ancak bu durum her zaman yaşanan bir konu değil. Ayrıca kumanda üzerinden sesli kontrol özelliğini de es geçmemek gerek.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler