Strategy Analytics, bu yılın ilk çeyreğine ilişkin akıllı telefon pazar verilerini paylaştı. Akıllı telefon sevkiyatları yıllık ölçekte artarken, Huawei ise artık ilk 5 üretici arasında yer almıyor.
İlginizi çekebilir: SGS, HUAWEI FreeBuds 4i’ye Smart Green Medal sertifikası verdi.
İçindekiler
Huawei, büyüyen akıllı telefon pazarında ilk 5’in dışında kaldı!
Yayınlanan rapora göre, Ocak-Mart aylarını kapsayan dönemde toplam 340 milyon birim akıllı telefon sevkiyatı gerçekleşti. COVID-19’un etkisini göstermeye başladığı 2020’nin ilk çeyreğinde ise 275 milyon akıllı telefon sevkiyatı görmüştük. Dolayısıyla pazarda genel olarak %24 oranında genişleme yaşandığı anlaşılıyor.
Marka bazlı sektör verilerinde ise Çinli markaların dikkat çeken yükselişi gözlerden kaçmıyor. Yılın ilk döneminde 77 milyon akıllı telefon gönderimi gerçekleştiren Samsung, %23 pazar payıyla liderliğini sürdürüyor. 57 milyon akıllı telefon sevk eden Apple, pazarın %17’sini elinde tutarak ikinci üretici olmuş. Xiaomi %15 pazar payıyla en büyük üçüncü olurken, onu sırasıyla Oppo ve Vivo takip ediyor. ABD’nin ticari yaptırımlarıyla boğuşan Huawei ise artık ilk 5 akıllı telefon markası arasında yer almıyor. Huawei’nin satışları, toplam 82 milyon adet sevkiyat gerçekleştiren diğer üreticiler içerisinde kalmış.
Akıllı telefon pazarında kaçınılmaz şekilde kan kaybeden Huawei; pazar payını resmen Xiaomi, Oppo ve Vivo’ya kaptırdı. Bu nedenle markanın 2021 yılı hedefleri ise geçmişe göre çok daha küçük. Bu yıl sadece 50 milyon akıllı telefon satmayı planlayan marka, işlemci krizini çözemezse bu sayının bile uzağında kalabilir. Son olarak Huawei’nin tam olarak ne durumda olduğunu önümüzdeki günlerde öğrenmeyi beklediğimizi belirtelim.