Google, bu yılın başlarında Avrupalı düzenleyiciler tarafından 150 milyon Euro ödemeye zorlanmasının ardından yeni bir çerez izin seçeneklerini duyurdu. Avrupa‘da Arama ve YouTube‘u oturumu kapalıyken veya gizli modda ziyaret eden kullanıcılar artık tüm düğmeleri reddeden ve kabul eden güncellenmiş bir çerez diyalogu görecek.
Önceden, kullanıcıların yalnızca iki seçeneği olduğu için işlem biraz daha uzun sürüyordu. Burada, kullanıcılar tüm çerezleri tek bir düğme ile kabul edebiliyorlardı, ancak bunları reddetmek birkaç tıklama aldı ve gereksiz tüm çerezleri reddetmek istiyorlarsa, kullanıcıların birkaç seçenek arasında gezinmesi gerekiyordu. Ancak şimdi, kullanıcılar Google Arama‘da ve YouTube‘un yeni başlığında üç net seçeneğe sahip olacaklar. Bunlar Tümünü Kabul Et, Tümünü Reddet ve Daha Fazla Seçenek, tüm çerezleri tek bir tıklamayla reddetmelerine olanak tanıyacak.
Hem Tümünü Kabul Et hem de Tümünü Reddet düğmeleri, karışıklığı önlemek veya kullanıcıların yanlışlıkla kabul düğmesini tıklamasını önlemek için yeni başlıkta belirgin bir şekilde yerleştirilecek ve aynı boyut ve renkte olacaktır. “Diğer Seçenekler” düğmesi farklı renkte olacaktır.
İlginizi çekebilir; Twitter, İklim Değişikliğini Reddetme Reklamlarını Yasaklıyor!
Bu, Avrupa’nın bölgedeki büyük teknoloji şirketlerine ilişkin düzenlemeleri sıkılaştıran yeni Dijital Hizmetler Yasası kuralından hemen önce geldi. Dijital Hizmetler Yasası, teknoloji devlerini platformlarında görünen içeriğe karşı sorumluluk almaya zorlayacaktır.
Yeni kurallar, yasa dışı içeriği daha hızlı kaldırmayı ve kullanıcılara ve araştırmacılara algoritmalarının nasıl çalıştığını açıklamayı ve yanlış bilgilerin yayılmasına karşı daha katı önlemler almayı içeriyor. Şirketler, yeni yasalara uymadıkları için toplam yıllık cirolarının yüzde 6‘sına kadar para cezasına çarptırılabilir.