Sosyal medya

Google

Google, Gmail logosunda büyük değişikliğe gidiyor

Gmail

Google, Gmail logosunda köklü bir değişikliğe gidiyor. Google’ın bu hamlesi, Gmail’e gelmesi muhtemel büyük yeniliklerin habercisi niteliğinde.


İlginizi çekebilir: Gmail’de istenmeyen e-postalar nasıl engellenir?

reklam
MSI reklamı

Google, yapım aşamasındaki yeni Gmail logosunu paylaştı

Google, 9to5Google’a gönderdiği ve yapım aşamasında olduğu açıkça görülen yeni logosunu servis etmiş oldu. Yuvarlatılmış köşeler, Google’ın yeni tasarım dilini devam ettirmekte kararlı olduğunu gösteriyor. Gmail’in şu anki logosunda kullanılmakta olan kırmızı-beyaz ikilisi yerine; mavi, yeşil, kırmızı ve sarı renklerin kullanılması bekleniyor. Google, şubat ayında Google Haritalar uygulamasında da dörtlü renk kombinasyonuna geçiş yapmıştı. Gmail’in de; Google Haritalar, Google Asistan ve Google Chrome gibi diğer Google uygulamaları ile bir uyum yakalaması hedefleniyor.

Gmail

Gmail ile adeta bütünleşen zarf görünümü, yeni logoda olmayacak. Google’ın bu hamlesi, “e-posta servisi” tanımından daha fazlasını sunmayı hedeflediği anlamına geliyor. Google’ın Gmail’e diğer Google servislerini de entegre etmesi oldukça muhtemel.

Google
Google, logo değişikliklerine gittiğinde, genellikle büyük çaplı yenilikler getirdiğine birçok kez şahit olduk. Aynı beklenti Gmail için de fazlasıyla geçerli. Yaklaşık 2 milyar kullanıcı sayısı ile bulunduğu sektörün lideri olan Gmail, yeni görünümü ve yeni özellikleri ile önümüzdeki aylarda güncellenmesi bekleniyor.

Teknoloji meraklısı bir biyolog.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Google

YouTube, 2020’nin 3. çeyreğinde Google’a 5 milyar dolar getirdi

Yazan:

Google ve YouTube gibi şirketleri de bünyesinde bulunduran Alphabet, 2020 üçüncü çeyrek raporlarını paylaştı. Raporlara bakılırsa Google, 2020’nin önceki çeyreklerinde açıkladığı gelir düşüşünü bu sefer önemli ölçüde kapatmayı başarmış.


İlginizi çekebilir: Samsung, üçüncü çeyrekte gelir rekoru kırdı!

reklam
MSI reklamı

Alphabet, 2020 üçüncü çeyrek raporlarını yayınladı: YouTube ve Google gelirlerinde artışlar var

Google ve Google’a ait şirketleri ve servisleri bünyesinde bulunduran ABD merkezli Alphabet, bugün 2020 yılına ait üçüncü çeyrek gelirlerini açıkladı. Alphabet’in gelirleri önceki yıla nazaran, Google ve YouTube tarafındaki toparlanma önderliğinde %14 artmış durumda. Özellikle, salgınla bağlantılı olarak reklamverenlerin harcamalarını geri çekmesinden ötürü reklam gelirlerinde düşüş yaşayan YouTube, bu çeyrekte 5 milyar dolarlık reklam kazancı elde ederek bir nebze toparlamayı başardığını gözler önüne serdi.

Google’ın bu çeyrekte, gelirlerinin alışılmadık bir şekilde ilk kez düşüş yaşadığı 2020 ikinci çeyrek raporlarına göre yüzü gülmüş durumda. Öyle ki Google, 2020’nin üçüncü çeyreğinde, önceki yılda 40 milyar dolar olan gelirinin bu sefer 46,2 milyar dolara çıktığını söyledi. Ayrıca şirket, geçen yıl 7,06 milyar dolar olan net gelirini de bu yıl 11,24 milyar dolar artırarak buhranlı günleri geride bıraktığını net bir şekilde ortaya koydu.

Elbette söz konusu Google ve YouTube olduğu zaman, reklamların yanı sıra hayatımızın parçaları haline gelmiş çeşitli hizmetler işine içine giriyor. Bu servislerden de önemli kazanç elde eden Alphabet’in raporuna göre, YouTube’un toplam 30 milyondan fazla müzik ve premium abonesi bulunuyor. Ayrıca rapor, bu sayının ücretsiz denemelerle beraber 35 milyon olduğunun da altını çizdi.

Bu arada Alphabet raporunda, Google’ın sadece ABD’ye özel olan servisi YouTube TV’nin de 3 milyon abonesinin olduğu açıklandı. Google haziran ayında YouTube TV’nin fiyatını 50 dolardan 64,99 dolara yükseltmişti, bunu düşündüğümüzde anlaşılan YouTube TV’nin Google’a hatırı sayılır getirisi bulunuyor.

Yüz maskesiyle ilgili YouTube videoları 1 milyardan fazla görüntülendi

maske Face ID

Konuyla alakalı olarak Google ve Alphabet yetkilileri, 2020 üçüncü çeyrek kazançları hakkında yatırımcılarla yaptığı görüşmelerde YouTube izlenme oranlarını da masaya yatırdılar. Google CEO’su Sundar Pichai, YouTube’un izlenme oranının marttan beri %40 arttığını ve DIY yüz maskesi eğitimlerinin 1 milyardan fazla görüntülendiğini söylerken; Alphabet ve Google CFO’su Ruth Porat da yatırımcılarla yaptığı görüşmede, “YouTube’un izlenme süresindeki güçlü artış, reklamverenlerin TV’de ulaşamadıkları kitlelere ulaşmasını sağlıyor. Üçüncü çeyrekte reklamverenlerin yeniden bütçe ayırmaya başlamalarından çok memnunuz.” diye konuştu.

Porat ayrıca, hem YouTube içerik oluşturucularının hem de tüketicilerin olumlu bir deneyim yaşamasını sağlamak için içerik denetimine yatırım yaptıklarını söyledi.

YouTube, içerik oluşturucular için güncellenmiş bilgiler sunmaya devam ediyor

Alphabet tarafından açıklanan raporda Google’ın reklamcılıktan sorumlu departmanın gelirlerinin, bu yılın üçüncü çeyreğinde 37,1 milyar dolar olduğu belirtiliyor. Geçen yılın aynı çeyreğinde 34 milyar dolar olan bu gelir, Google’a ikinci baharı yaşatmasa da yine de yetkililerin yüzünü güldürüyor. YouTube’un ise 2019’un üçüncü çeyreğinde 3,8 milyar dolar olan reklam geliri bu yıl %30 artmış durumda.

Arama, Meet ve diğer servislerin gelirlerinde artış var

Bunların dışında Alphabet, Google’ın donanım, bulut hizmetleri ve Play Store’dan sorumlu “Diğer” bölümünün gelirlerinin 5,4 milyar, Cloud departmanının gelirlerinin 3,44 milyar; Arama bölümünün gelirlerinin ise toplam 24,7 milyar dolar olduğunu açıkladı.

Son olarak Google CEO’su Sundar Pichai, şirketin video konferans platformu Google Meet’in 235 milyon günlük toplantıya ve 7,5 milyardan fazla günlük video görüşmesine ev sahipliği yaptığını da belirtti.

Devamını oku

Google

Play Store, benzer uygulamaları karşılaştırmayı test ediyor

Yazan:

3 milyon uygulamaya ev sahipliği yaparak dünyadaki en büyük uygulama mağazası olan Google Play Store, aynı kategori altında birçok benzer uygulamaya sahip. Bu doğrultuda bir uygulamayı indirmeye karar verdiğinizde benzer bir uygulamanın daha iyi olması gayet olası. Bu durumu fark eden Google da benzer uygulamaları ‘karşılaştırma’ özelliğini test etmeye başladı.


İlginizi çekebilir: OnePlus, kulaklıkları için yeni bir uygulama yayınladı: HeyMelody

reklam
MSI reklamı

Play Store gelişmeye devam ediyor

Apple’ın App Store’u ve Huawei’nin gün geçtikçe gelişen App Gallery’sine karşı liderliği koruyan Google Play Store, yeni özellikleri test ederek gelişmeye devam ediyor. İndirmek istediğiniz uygulamada alt kısımlara doğru kaydırdığınızda karşınıza çıkan ‘Uygulamaları karşılaştır’ sekmesiyle benzer uygulamaları göstermeye başlayan mağaza, burada gösterdiği indirme ve puanlama gibi parametrelerle daha doğru tercihleri de hedefliyor.

play store karşılaştırma

Örneğin VLC Player gibi bir video oynatma uygulamasına baktığınızda kaydırıldığı zaman MX Player, GOM Player gibi farklı seçenekler önünüze sunuluyor. Google, burada hem uygulama kategorilerini hem de kullanıcıların bıraktığı değerlendirmeleri göz önünde bulunduruyor. Özellik, şimdilik sadece video oynatma uygulamalarında ve çok az kullanıcıda görünürken ne zaman tüm kullanıcılara dağıtımının başlanacağı bilinmiyor. Hatta Google, Play Store gibi birçok uygulamasında sık sık benzer özellikler test ediyor ve bazıları genel kullanıma dahi sunulmuyor.

Artan rekabet ortamında Google, Play Store’u geliştirmeye daha çok vakit ayıracak gibi görünüyor. Tabii ki bu durumdan da en kârlı olarak çıkacak kesim ise kullanıcılar olacak.

Devamını oku

Google

Chrome, Android için kayan ekran görüntüsünü destekleyecek

Yazan:

google chrome android

Android işletim sistemi, kullanıma sunulduğu ilk günden bu yana ekran görüntüsü alma özelliğine sahip bir platform. Aradan uzun yıllar geçmesine karşın, söz konusu özellik herhangi bir değişikliğe uğramadan basit bir işleyiş mantığıyla yoluna devam etti. Fakat bu durum çok uzun sürmeyecek. Zira, Google Chrome çok yakında kayan ekran görüntüsü alma özelliği ile karşımıza çıkacak.


İlginizi çekebilir: Google Chrome IETF QUIC ve HTTP / 3 desteğine kavuşuyor

reklam
MSI reklamı

Raporda özelliğe ait kayıtlara ulaşıldı

Yeni raporlara bakılacak olursa, Google tarafından yeni bir özellik üzerinde çalışılıyor. Google Chrome tarayıcıda kayan ekran görüntüsü alma özelliği Android kullanıcılarına sunulacak. Özelliğin şu an için kararlı bir sürüme sahip olmadığını belirtelim. Raporda özellik ile ilgili bazı kayıtlara ulaşıldı. Aşağıdaki görselde görüldüğü üzere, Android kullanıcıları yakın bir dönemde Google Chrome ile kayan ekran görüntüsü alabilecekler.

google chrome

Chrome ile tüm web sitesi tek görselde

Söz konusu özelliğin henüz test edilebilecek bir versiyona sahip olmadığını belirtelim. Fakat özelliğin tam olarak nasıl bir işleyişe sahip olacağı büyük oranda belli. Google Chrome üzerinde açılmış olan bir internet sitesinin uzun ekran görüntüleri alınabilir, düzenlenebilir ve paylaşılabilir olacak. Özellik kullanıma sunulduğunda, bir internet sitesinin tamamını tek bir ekran görüntüsüne sığdırabilme özelliği kullanılabilir olacak.

google chrome
Android işletim sitemini kullanan birçok marka, kendi arabirimleri üzerinden söz konusu özelliği daha önce kullanıma sunmuştu. Markalar bu özelliğe farklı isimlendirmeler kullansalar da, ana fikir hepsinde aynı şekilde ilerliyor. Google halihazırda Android 11 için kayan ekran görüntüsü alma özelliği üzerinde çalışıyor. Şirket aynı özelliği Chrome tarayıcısına ekleyerek, diğer Android kullanıcılarına da en azından tarayıcı özelinde bu özelliği sunmuş olacak.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler